Gå til innhold

Ble tråden min om Julio Kopseng har fått straffeutmålingen slettet??


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hvorfor i all verden? Han har vært identifisert med navn og bilde i årevis, og har en rettskraftig dom. Hvordan i all verden kan jeg ha brutt noen retningslinjer ved å spørre om dette? Ikke skrev jeg dritt heller, bare at jeg synes det er skremmende at en serievoldtekstsmann fikk gå fri så lenge.



Anonymous poster hash: fe5d9...5f4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vil i alle fall gjerne ha en begrunnelse på Ris og ros om hva som var galt med den tråden (eller spørsmålet, ble vel aldri en tråd).

 

HI



Anonymous poster hash: fe5d9...5f4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hva er poenget med å lage en slik tråd? 

 

Anonymous poster hash: fe849...7af

 

 

 

Fordi jeg lurer på det. 

 

HI

 

Anonymous poster hash: fe5d9...5f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Ja, den. Den var ikke på forumet, og da jeg søkte den opp i loggen min fikk jeg beskjed om at jeg ikke hadde tillatelse til å lese, slik jeg har fått tidligere dersom en tråd har blitt slettet. 

 

HI

 

Anonymous poster hash: fe5d9...5f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tråden ble skjult en kort stund, vi ønsket å ta en liten diskusjon om den var innenfor reglene for forumet. Det er den, så tråden er åpnet igjen.

 

Modesty Blaise, moderator.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden ble skjult en kort stund, vi ønsket å ta en liten diskusjon om den var innenfor reglene for forumet. Det er den, så tråden er åpnet igjen.

 

Modesty Blaise, moderator.

 

 

Kan jeg - av ren nysgjerrighet - få spørre hva det skulle være i den tråden som ikke var innenfor reglene? Som jeg skrev over: Mannen har vært identifisert med navn og bilde i media i lang tid, og han har faktisk ikke bare en, men to rettskraftige dommer for voldtekter. Jeg spurte bare om noen vet om straffeutmålingen har kommet, ingen fantasifullheter om hvilke alternative straffer han burde hatt eller liknende. Hva var det som fikk dere til å lure?

 

HI

 

Anonymous poster hash: fe5d9...5f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg - av ren nysgjerrighet - få spørre hva det skulle være i den tråden som ikke var innenfor reglene? Som jeg skrev over: Mannen har vært identifisert med navn og bilde i media i lang tid, og han har faktisk ikke bare en, men to rettskraftige dommer for voldtekter. Jeg spurte bare om noen vet om straffeutmålingen har kommet, ingen fantasifullheter om hvilke alternative straffer han burde hatt eller liknende. Hva var det som fikk dere til å lure?

 

HI

 

Anonymous poster hash: fe5d9...5f4

Vi ønsket bare å ta en avklaring rundt navngiving av enkeltpersoner. Og som du sier, han / saken er omtalt så mye som den er så er det ikke noe problem med tråden. M.B, moderator
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi nepene av admin. Ikke har peil på lover og regler selv.

 

Anonymous poster hash: a78b0...068

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi nepene av admin. Ikke har peil på lover og regler selv.

 

Anonymous poster hash: a78b0...068

Så unødvendig! Nå har de funnet ut av det. Jeg har ikke hørt / husker ikke navnet til denne personen, så jeg måtte ha gjort det på samme måte selv. Det vil ikke si at jeg er ei nepe.

 

 

Anonymous poster hash: 04d1c...01e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så unødvendig! Nå har de funnet ut av det. Jeg har ikke hørt / husker ikke navnet til denne personen, så jeg måtte ha gjort det på samme måte selv. Det vil ikke si at jeg er ei nepe.

 

 

Anonymous poster hash: 04d1c...01e

 

 

Navnet hans var på forsiden av en av riksavisene i dag - sammen med historiene til noen av de kvinnene som han er dømt for å ha voldtatt. 

 

HI

 

Anonymous poster hash: fe5d9...5f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fordi nepene av admin. Ikke har peil på lover og regler selv.

 

Anonymous poster hash: a78b0...068

For en teit og unødvendig kommentar!

Enig i at tråden er innenfor, men forumet har andre regler å forholde seg til enn riksaviser. At de diskuterer dette på bakrommet er kun positivt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en teit og unødvendig kommentar!

Enig i at tråden er innenfor, men forumet har andre regler å forholde seg til enn riksaviser. At de diskuterer dette på bakrommet er kun positivt.

 

 

Med take på all den hetsen de lar stå, om bloggeres valg, utseende, intelligens og psykiske helse, så fremstår det å gjemme den tråden som ganske patetisk. Det tyder dessuten på at moderatorene ikke akkurat følger med på nyheter, siden de tydeligvis var usikker på hvem denne fyren er.

 

Anonymous poster hash: ff43d...9ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At han har hatt navnet sitt på forsiden av VG betyr ikke at alle moddene har lest om han.

Helt unødvendig å kalle de for neper. At tråden ble skjult, hva i alle dager gjør det?

 

Anonymous poster hash: 04d1c...01e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Med take på all den hetsen de lar stå, om bloggeres valg, utseende, intelligens og psykiske helse, så fremstår det å gjemme den tråden som ganske patetisk. Det tyder dessuten på at moderatorene ikke akkurat følger med på nyheter, siden de tydeligvis var usikker på hvem denne fyren er.

 

Anonymous poster hash: ff43d...9ff

 

 

Jeg følger godt med på nyheter, men hadde ikke peiling på hvem denne fyren var.  Jo, jeg visste at en danser var involvert i en voldtekter, men jeg navnet var helt ukjent for meg.  Ingen fyr jeg har hørt om.  Kjempefint at moderatorene fjerner tråder de er usikre på mens de vurderer om det er innenfor eller utenfor.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sommerfuggel

 

Med take på all den hetsen de lar stå, om bloggeres valg, utseende, intelligens og psykiske helse, så fremstår det å gjemme den tråden som ganske patetisk. Det tyder dessuten på at moderatorene ikke akkurat følger med på nyheter, siden de tydeligvis var usikker på hvem denne fyren er.

 

Anonymous poster hash: ff43d...9ff

Aller først; vi har forumsregler vi forholder oss til. Reglen sier at folk som velger å eksponere seg selv gjennom sosiale medier må tåle litt mer diskusjon rundt seg enn en "vanlig" person. Derfor lar vi mer få stå når det f.eks kommer til bloggere. Men som du kanskje har lagt merke til så har vi også lagt oss på en strengere linje når det kommer til offentlige personer. Fordi det blir skrevet mye rykter/spekulasjoner. Det er lov å diskutere ting man leser på en blogg, men begynner man å spekulere eller sprer rykter, da blir det slettet.

 

For det andre, ja, du har rett i at vi ikke til enhver tid er fullt oppdatert på alt som står i media. Vi har alle jobb, familie, barn som skal følges opp og husarbeid på lik linje med dere. Vi får ikke alltid med oss alt som står i media. Derfor hender det vi må låse/gjemme en tråd mens vi leser oss opp eller diskuterer med de andre moderatorene. Finner vi ut at tråden er grei så åpnes den igjen. Men ja, noen tråder blir midlertidig stengt mens vi tar en diskusjon på bakrommet.

 

For det tredje, er dere misfornøyde med modereringen, skriv på ris og ros. Da svarer enten jeg eller forumsansvarlig. Er dere ikke fornøyde med et svar fra meg, ta direkte kontakt med forumsansvarlig på PM.

 

Sommerfuggel

Admin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man ikke har fåt med seg hvem denne fyren er, så følger man IKKE godt med på nyhetene. Å skylde på at man har barn og familie holder ikke, det dreier seg om den største voldtekstssaken i norsk historie. Han har vært gjennom to rettssaker og to anker, og har nå påstand om 21 års forvaring, altså den samme straffen som Breivik fikk (nei, han har ikke fått straffeutmålingen enda). Å kalle ham en "vanlig" person blir også tullete! Dette tyder bare på flau kunnskapløshet.



Anonymous poster hash: ff43d...9ff
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sommerfuggel

Hvis man ikke har fåt med seg hvem denne fyren er, så følger man IKKE godt med på nyhetene. Å skylde på at man har barn og familie holder ikke, det dreier seg om den største voldtekstssaken i norsk historie. Han har vært gjennom to rettssaker og to anker, og har nå påstand om 21 års forvaring, altså den samme straffen som Breivik fikk (nei, han har ikke fått straffeutmålingen enda). Å kalle ham en "vanlig" person blir også tullete! Dette tyder bare på flau kunnskapløshet. Anonymous poster hash: ff43d...9ff

Det er heller ingen av oss moderatorer som sier vi ikke vet hvem han er. Men det blir skrevet så mye om han at vi ikke visste hva som stemmer og ikke (altså, hva som har stått i media og hva som er rykter/spekulasjoner).

Tråden var stengt i 10 min! Jeg forstår virkelig ikke hvorfor det er krise, den ble jo åpnet igjen.

 

Men som sagt, skriv heller til forumsansvarlig. Kanskje du da får et klarere svar enn jeg har gitt deg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er heller ingen av oss moderatorer som sier vi ikke vet hvem han er. Men det blir skrevet så mye om han at vi ikke visste hva som stemmer og ikke (altså, hva som har stått i media og hva som er rykter/spekulasjoner).

Tråden var stengt i 10 min! Jeg forstår virkelig ikke hvorfor det er krise, den ble jo åpnet igjen.

 

Men som sagt, skriv heller til forumsansvarlig. Kanskje du da får et klarere svar enn jeg har gitt deg ;)

 

 

Det er ingen krise, men jeg må si jeg synes dere fremstår ganske useriøse når det kommer til hva dere lar stå og ikke. Det er mye stygg bloggerhets som får stå - personer som etter alt og dømme burde vært skjermet mot seg selv, selv om de har valgt å eksponere seg selv. En person som voldtar for fote har vel også gjort et par valg? Problemet er ikke at dere skjulte denne tråden, men all den dritten dere lar stå.

 

Anonymous poster hash: d30a0...6d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Det er ingen krise, men jeg må si jeg synes dere fremstår ganske useriøse når det kommer til hva dere lar stå og ikke. Det er mye stygg bloggerhets som får stå - personer som etter alt og dømme burde vært skjermet mot seg selv, selv om de har valgt å eksponere seg selv. En person som voldtar for fote har vel også gjort et par valg? Problemet er ikke at dere skjulte denne tråden, men all den dritten dere lar stå.

 

Anonymous poster hash: d30a0...6d7

Ironisk at du klager over for lite moderering i samme innlegg som du freser fordi en tråd var gjemt i 10 min. Er det ikke bedre å sjekke en gang for mye enn en gang for lite? Neste gang kan det vare en uskyldig person som blir identifisert! Synes du lager storm i vannglass her.

 

 

Anonymous poster hash: a8ae0...8da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ironisk at du klager over for lite moderering i samme innlegg som du freser fordi en tråd var gjemt i 10 min. Er det ikke bedre å sjekke en gang for mye enn en gang for lite? Neste gang kan det vare en uskyldig person som blir identifisert! Synes du lager storm i vannglass her.

 

 

Anonymous poster hash: a8ae0...8da

 

 

Nei, det er ikke ironisk. Jeg "freser" over hva de prioriterer å moderere. Serievoldtekstsmenn skal skjermes, mens bloggere som åpenbart ikke evner å se hvor uklokt de handler ved å dele ukritisk skal få kastes til ulvene. 

 

Anonymous poster hash: d30a0...6d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Mathilde

Fordi nepene av admin. Ikke har peil på lover og regler selv.

 

Anonymous poster hash: a78b0...068

 

Hei. Jeg må be dere om å respektere moderatorenes arbeid. De gjør dette på frivillig basis, og at de i tråder som omtaler navngitte personer kan trenge å skjule tråden noen minutter for å diskutere seg imellom og avgjøre om tråden er innafor eller ikke, må være greit. Minner om at hetsing og uthenging av moderatorer kan føre til utestengelse uten varsel.

 

Hilsen Kari Hestad, forumansvarlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Det er ingen krise, men jeg må si jeg synes dere fremstår ganske useriøse når det kommer til hva dere lar stå og ikke. Det er mye stygg bloggerhets som får stå - personer som etter alt og dømme burde vært skjermet mot seg selv, selv om de har valgt å eksponere seg selv. En person som voldtar for fote har vel også gjort et par valg? Problemet er ikke at dere skjulte denne tråden, men all den dritten dere lar stå.

 

Anonymous poster hash: d30a0...6d7

Jeg har en mistanke om at du oppholder deg altfor mye på dette forumet når du henger deg opp i slike ting.

 

Logg deg av, gå ut og få litt frisk luft og ikke irritert deg over hvordan et mammaforum blir moderert eller ei :tommelopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...