Gå til innhold

Angående kjønn


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg prøver meg her da det er stille i 2.trimester,stemte tidlig ul med det kjønnet dere fikk oppgitt i OUL? Jeg er i ule 16 og legen sa gutt,kan jeg slå meg til ro med det og begynne plannlegge klær,maling osv? Hvor mangr fikk bekreftet kjønn og hvor mange fikk et annet svar?

 

Anonymous poster hash: 82cf3...9ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fikk vite i uke 13 at jeg ventet jente, stemte med oul. Jordmor var såpass sikker på tidlig ul at vi slo oss i ro med kjønnet. Risikabelt, ja. Men som jeg har forstått pleier dem ikke å være sikre med jenter så tidlig, så når jordmor ikke tvilte et sekund stolte vi på det :) På oul spriket hun for oss igjen slik at både jeg og far så tydelig at det er en jente i magen :D

 

Uke 31 nå, og alle innkjøpene er rosa, så nå må det komme en jente!! :P

 

Anonymous poster hash: 8da87...893

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I uke 13 sa de gutt, men at det var kun 70% sjanse for at det var riktig. OUL i uke 19 viste at det stemte at det er en gutt. Men vi har holdt oss veldig kjønnsnøytrale i valg av klær og andre ting, så det spiller ingen rolle om det er gutt eller jente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har to gutter fra før, og venter en til nå. Har fått beskjed på oul og det samme på vekstkontroll i uke 36-39 om at det var gutter, uten tvil. Så får vi se om det stemmer på sistemann også. Men det er jo mer siklert hvis de sier gutt, da har de jo sett "noe".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har to gutter fra før, og på begge dem så var de veldig sikker på at det var gutt, og det stemte jo da.. denne gangen klarte de ikke å se ordentlig på oul... men hun trodde det var en gutt, men ville ikke garantere.. derfor føler jeg meg ikke heeeelt sikker, siden det var så lett å se på de 2 andre.. :P men vi får bare se når han/hun blir født, hehe ;) 
De kan jo se ganske tydelig på ultralyd, men man vet aldri 100%.. vet flere som har fått seg en overaskelse ved fødsel ;)



Anonymous poster hash: 46c44...aba
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på ultralyd på sykehuset i uke 16 og fikk vite at det var en gutt. På OUL to uker senere var det en jente gitt 😄 hadde heldigvis bare kjøpt noen få blå plagg, fikk bytta inn i rosa 😄😄

 

Anonymous poster hash: adfa4...93d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var på ultralyd på sykehuset i uke 16 og fikk vite at det var en gutt. På OUL to uker senere var det en jente gitt 😄 hadde heldigvis bare kjøpt noen få blå plagg, fikk bytta inn i rosa 😄😄

 

Anonymous poster hash: adfa4...93d

Vi får se om ikke så lenge! Jeg er litt i tvil,rett og slett. Denne legen har jeg hørt kan bumme av og til. Han viste meg det som lignet på tut men for det meste så det ikke slik ut altså. "tuten" så ikke ut som en del av hamburgeren for å si det slik. Er usikker om det er noe annet. Han er altså em god lege når det gjelder andre ting,men har hørt fra svigerinna mi at han sa også gutt i uke 16 så jente noen uker senere.

HI

 

 

Anonymous poster hash: 82cf3...9ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det så nøye å vite hva slags kjønn man venter? Det spiller da vel ingen rolle uansett? 😊 Synes det er kos å vente med overraskelsen til fødselen.

 

Anonymous poster hash: 40787...ba4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det så nøye å vite hva slags kjønn man venter? Det spiller da vel ingen rolle uansett? 😊 Synes det er kos å vente med overraskelsen til fødselen.

 

Anonymous poster hash: 40787...ba4

Ja,det er det. Jeg var ikke så interessert heller. Det skjedde og nå tenker jeg på hva slags erfaringer de andre har.

 

 

Anonymous poster hash: 82cf3...9ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Sist sa de gutt på oul, jeg fikk gutt. Denne gangen sa de jente, alle ultralydundene etter oul sier også jente denne gangen.

 

Anonymous poster hash: ab3b2...7d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tul sa gutt her i uke 12

 

Oul sa jente

 

3 ul til har sagt jente

 

Anonymous poster hash: cd8dd...4a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke spurt etter kjønn på ultralyd. Men pga ekstra oppfølging har vi fått vite det på tampen av svangerskapene, og det har stemt med det som ble sagt. Men ganske vanskelig å unngå også når det er så sent i svangerskapet (uke 32-34) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Hvorfor er det så nøye å vite hva slags kjønn man venter? Det spiller da vel ingen rolle uansett? 😊 Synes det er kos å vente med overraskelsen til fødselen.

 

Anonymous poster hash: 40787...ba4

Nei, det spiller ingen rolle, men noen kan ha andre erfaringer som gjør det litt viktig.

 

For meg er det viktig å vite. Og vi har funnet navn, snakker om barnet når vi bruker navnet. For å bli bedre kjent.

 

Forige graviditet endte med at babyen døde bare noen timer gammel. Fikk da så kort tid til å bli kjent.

Veldig kaotisk og traumatisk...

 

 

Derfor er dette svangerskapet veldig spesiellt. Må vite mest mulig om babyen, og har derfor fått navn, og jeg nyter og koser mye med magen.

 

Anonymous poster hash: cd8dd...4a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, det spiller ingen rolle, men noen kan ha andre erfaringer som gjør det litt viktig.

 

For meg er det viktig å vite. Og vi har funnet navn, snakker om barnet når vi bruker navnet. For å bli bedre kjent.

 

Forige graviditet endte med at babyen døde bare noen timer gammel. Fikk da så kort tid til å bli kjent.

Veldig kaotisk og traumatisk...

 

 

Derfor er dette svangerskapet veldig spesiellt. Må vite mest mulig om babyen, og har derfor fått navn, og jeg nyter og koser mye med magen.

 

Anonymous poster hash: cd8dd...4a0

Akkurat samme tragiske erfaring har vi også. Derfor veldig viktig for oss å vite kjønn og, så vi kan bestemme navnet og sånt. 💙

 

Håper det går bra for dere denne gangen. 💙💜

 

Anonymous poster hash: adfa4...93d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første gang fikk jeg vite gutt og det ble gutt. Denne gangen fikk jeg vite jente, får vite det snart om det stemmer (straks termin). Jeg syns det er fint å vite kjønn Mtp farger på klær, tepper, håndklær

 

Anonymous poster hash: ab3b2...7d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...