Gå til innhold

sykepenger fra nav


leenaa89

Anbefalte innlegg

Hei. Har et spm ang sykepenger fra nav. Jeg ble sykemeldt 15januar (100%). Jobbet da ca 35timer hver uke, men på kontrakten min står det kun 15timer pr uke. Men da nav betalte dette fikk jeg samme lønn ca som sykmeldt da de tar gjennomsnitt hva som har vært utbetalt. Gikk så over til 80% sykmelding og jobbet kun 3 timer og uke, da sjefen gikk ut fra kontrakten min. Etter det begynte han og true meg at om jeg ikke kom tilbake til jobb snart så måtte han ansette noen nye som fikk mine timer og jeg da ville få kun 15timer i uka når jeg da kom tilbake til jobb. Jeg er sykmeldt pga ryggsmerter og går til fysioterapaut. Jeg ga han beskjed at jeg skulle prøve og være tilbake 100% fra 1. Mai. Men ser nå at han har satt en annen på mine timer og gitt meg maks 20timer i uka. Noe som vil gå kraftig utover min økonomi. Det jeg da lurer på er om jeg kan levere 50% sykmelding til nav i 14 dager fra 1mai likevel? Da jeg i teorien kun jobber ca 50% på jobb likevel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Trur d e best at du ringer nav og spør. E du organisert? D hadde vært lurt i den her tilfelle..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...