Gå til innhold

Kan jeg bli gravid? Cyster


Tingelingg

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har for ca.2 år siden fått beskjed om at jeg har pco. Etter dette har jeg byttet mellom 2-3 forskjellige gynekologer hvor jeg har fått forskjellige tilbakemeldinger. Jeg har fått beskjed om pco, cyster på eggstokkene, cyste og at alt er helt normalt. Jeg har tidligere aldri hatt en regelmessig menstrasjon, i dag er jeg 21 år gammel og har til nå bare hatt menstrasjon 1-4 ganger i året. Jeg har aldri vært flink med prevensjon, men har aldri blitt gravid. Da jeg fikk høre for ca. 2 år siden at jeg hadde pco, begynte jeg på p-pillen diane (da jeg heller ikke hadde mensen). Når jeg gikk på p pillen fikk jeg mensen, men fant fort ut at dette bare var en falsk blødning. For ca. 1 år siden sluttet jeg på p-pillen og fikk ikke mensen før ca. 1 uke siden. Jeg lurer nå på om jeg kan bli gravid eller er dette en normal ting som bare skjer årlig? Er det slik at om man får mensen så er man fruktbar og får eggløsning etter menstrasjon uansett om man ikke får menstrasjon igjen før om 1 år? Jeg har vært seksuelt aktiv i flerne år nå, men det skjer ingenting. Er det noen som har samme erfaring?

Endret av Tingelingg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Er du normalvektig?

Så lenge jeg var overvektig (ikke mye desverre) hadde jeg nesten ikke mensen. Når jeg gikk ned kom den tilbake og ble regelmessig og fikk beskjed om at jeg også hadde eggløsning. Desverre har mannen mon også problemer og det er derfor vi nå sliter!

Lykke til til dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du normalvektig?

Så lenge jeg var overvektig (ikke mye desverre) hadde jeg nesten ikke mensen. Når jeg gikk ned kom den tilbake og ble regelmessig og fikk beskjed om at jeg også hadde eggløsning. Desverre har mannen mon også problemer og det er derfor vi nå sliter!

Lykke til til dere :)

Hei, takk for svar! Jeg har en vekt som har ligget på 52 kg over lenger tid, da jeg ikke hadde mensen og er 1.63cm høy. Perioden nå før jeg fikk mensen har jeg lagt på meg slik at jeg veier 56 kg, vil si det er normalvektig? Jeg venter mensen igjen nå på fredag dersom syklusen min er på 21 dager fra forrige avsluttet mens, til neste startene mens. Jeg lurer på sjansen for at jeg er fruktbar og kan ha blitt gravid nå da forrige mens var min første på så lenge, eller om det bare var ett engangstilfelle. Jeg er har hatt samleie med min kjæreste 2-5 ganger i uken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Jeg har også pco men ikke veldig hardt rammet. Har cyster, det er det som er pco. Har alltid hatt mens men rundt 8 i året. Fikk beskjed når jeg var 18 at jeg burde få barn tidlig. Jeg ventet til jeg var 29 og før det ble jeg uplanlagt gravid 2 ganger. En spontanabort og en provosert. Har ei jente på 2 og en i magen. Jenta vår fikk vi etter å ha prøvd i 14 mnd. Denne gangen er jeg tjukkere med færre eggløsninger og full femar nå for å normalisere hormonnivåene. Fungerte bra, hravid første prøveperiode. Ikke stress, finn rett mann og kjenn at du er klar for det😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...