Gå til innhold

Single med donorbarn?


Mulan :)

Anbefalte innlegg

Takk !!! klapper for deg Anonym :)

Jeg har prøvd å melde meg inn i en gruppe via http://www.fema.no/ Men det har ikke vært noen oppdatering på denne siden på et halvt år nå. Har forsøkt å sende mail til adressen som står der og, uten å få noe svar tilbake.... De jobber visst med dette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk !!! klapper for deg Anonym :)

Jeg har prøvd å melde meg inn i en gruppe via http://www.fema.no/ Men det har ikke vært noen oppdatering på denne siden på et halvt år nå. Har forsøkt å sende mail til adressen som står der og, uten å få noe svar tilbake.... De jobber visst med dette

Det er Katinka som står bak den siden. Hun har hatt mye å gjøre den siste tiden. Prøv å kontakte henne på FB i stedet.

Katinka er hun som står bak http://www.mittstorkebarn.com/

 

Anonymous poster hash: 1454a...ae8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahhhhh :D Fantastisk! Takk nok en gang!

 

BTW så tok magefølelsen min feil for første gang: jeg fikk faktisk positiv test på 3. forsøk, og hadde dermed ingen innbilte symptomer :) kan ikke tro det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer! Så fantastisk moro! :D

Ja, jeg vet det ikke hjelper å prøve å roe seg, tankene og angsten for SA kommer av seg selv.

Prøv å slappe av, ta det med ro. Når det har gått så bra så kan det jo ikke annet enn lykkes videre!



Anonymous poster hash: 1454a...ae8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg går amok med tester når de er negative, tror jeg hadde testet enda mer for å få bekreftet at det er positivt. Hvordan går det? Klarer du å ikke stresse? Håper det. Har tenkt på deg, hvor spennende det må være. Det er jo litt tid til 12 ukers grensen, håer alt er bra. 

 

Jeg hadde time for ultralyd i dag. Ventet 1. blødningsdag i morgen i følge appen jeg bruker, ante meg at den kom til å komme i dag. Jeg var på ul, kjørte tilbake til jobb og gikk rett på do, da var blødningen i gang. Snakk om å treffe perfekt!! Haha! Slapp å blø under ul, og fikk gjort ferdig ul med 15min før blødning kom. Litt sykt!!!

 

I går kjøpte jeg medisiner for 4000 kroner. De hadde ikke alt inne, så må tilbake og hente mer i morgen. Skal begynne med sprøyter i morgen. Alt så heldigvis bra ut på ul, mange eggposer lå klar. Blir spennende de neste ukene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig :) Ja, vanligvis så tester jeg gjerne litt før testedag også, men denne gangen var jeg jo sikker på at jeg ikke ble gravid å hadde ikke kjøpt noen ekstra utenom den jeg fikk med fra klinikken. og da var det en veldig veldig svak strek så var litt i tvil, men tok jo to tester til påfølgende dager og har vært hos gyno for å ta blodprøve og det var visst en bra stigning på de sa ho. så da får jeg smøre meg med tålmodighet. 

 

Skal på tidlig ul i uke 7, om 2 uker. Tiden går i sneglefart..! Men ellers går det bra :) har syyykt ømme pupper og er litt kvalm, men ikke noe som hemmer voldsomt, ennå. Det er ganske uvirkelig, men er veldig glad. Må bare ta det som det kommer, så prøver heller å være glad enn å stresse.

 

Wow! 4000kr i medisiner hørtes heftig ut! Men det er nå verdt det, å det er jo over dobbelt så stor sannsynlighet for at det går med ivf enn inseminasjon. Gruer du deg til ¨å ta sprøyter? skal du ned nå denne syklus for å ta ut egg?

 

HAHA så bra at du har full kontroll på mensen :D bra at du klarte i "time" det såpass! HAdde ikke vært noe stress å blø der heller altså, etter jeg hadde gjort det første gangen så tenkte jeg ikke mer på det til neste, men nå har jeg dame gyno da, så hvis du har mannlig gyno så er det ennå litt værre :/

 

Det blir så spennende å se hva som skjer nå med ivf forsøket da! :) Massevis tusenvis lykke til !!!!! :D *julemirakel*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym: Hmmm... den linken er fra i sommer. Hvis det hadde blitt vedtatt hadde vi vel blitt informert om det? Teksten virket ikke så positiv til det de ville få til å gjennomføre... Uansett om jeg så måtte dra eller flytte til usa eller danmark for å få det til så hadde jeg gjort det. en lever bare en gang. Lett skal det iallefall ikke være :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men dette er jo snakk om levering til hjemmeinseminasjon. Det er jo noe som er vanskelig uansett for oss som ikke bor i DK. Har ikke hørt om norske som reiser ned for å foreta hjemmeinseminasjon. De fleste velger IUI eller IVF hvis det ikke går. Det var det jeg forstod ut fra det jeg leste, har ikke lest alt. Hadde aldri styrt med hjemmeinseminering, det koster så lite ekstra å få det gjort av noen som kan håndtere nedfryst sæd og vet hvordan best å inseminere. 

 

Men det har lenge vært snakk om at lagrene minker pga at det nå ikke skal være anonymt å donere sæd. Er usikker, husker ikke og har ingen artikler å vise til. Det er jo ulike reguleringer på hvilke som er ok å bruke i ulike land. 

 

Det er ikke noe som er vedtatt. De danske klinikkene er veldige gode på å informere via hjemmesider og i direkte kontakt med sine pasienter. Alle klinikkene jeg har vært innom har hatt en egen seksjon for norske pasienter. Det er forskjell å et lovforslag som skal ut på høring og en lov som er vedtatt. Det er ulike regler i Danmark, Norge og noen av de østeuropeiske landene som tilbyr behandling når det gjelder anonymitet. I Norge skal det være ikke-anonym (slik jeg har forstått), i DK er begge deler OK, mens klinikkene jeg har sett på i Riga, St. Petersburg, Warzava osv er mer i retning anonymitet. Men her er jeg på usikker grunn, bare tar fram fra hukommelsen, så kan fint være jeg husker feil. 



Over til meg: Jeg skal på kontroll i morgen, tror jeg får beskjed om eggløsningssprøyte og avreise. Veldig spent! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du forstår ikke. Det blir slutt på salg til private klinikker. Ikke bare til hjemmeinseminasjon, det blir slutt på salg til Storken, til alle som driver privat. Det vil si at det er kun personer som er en del av det danske trygdesystemet som får lov å benytte seg av assistert befruktning. Dette går ut over både lesbiske og single i Danmark, som har benyttet seg av private tjenester. Det går i tillegg ut over de som kommer fra utlandet.

 

Anonymous poster hash: 1454a...ae8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men dette er jo snakk om levering til hjemmeinseminasjon. Det er jo noe som er vanskelig uansett for oss som ikke bor i DK. Har ikke hørt om norske som reiser ned for å foreta hjemmeinseminasjon. De fleste velger IUI eller IVF hvis det ikke går. Det var det jeg forstod ut fra det jeg leste, har ikke lest alt. Hadde aldri styrt med hjemmeinseminering, det koster så lite ekstra å få det gjort av noen som kan håndtere nedfryst sæd og vet hvordan best å inseminere. 

 

Men det har lenge vært snakk om at lagrene minker pga at det nå ikke skal være anonymt å donere sæd. Er usikker, husker ikke og har ingen artikler å vise til. Det er jo ulike reguleringer på hvilke som er ok å bruke i ulike land. 

 

Det er ikke noe som er vedtatt. De danske klinikkene er veldige gode på å informere via hjemmesider og i direkte kontakt med sine pasienter. Alle klinikkene jeg har vært innom har hatt en egen seksjon for norske pasienter. Det er forskjell å et lovforslag som skal ut på høring og en lov som er vedtatt. Det er ulike regler i Danmark, Norge og noen av de østeuropeiske landene som tilbyr behandling når det gjelder anonymitet. I Norge skal det være ikke-anonym (slik jeg har forstått), i DK er begge deler OK, mens klinikkene jeg har sett på i Riga, St. Petersburg, Warzava osv er mer i retning anonymitet. Men her er jeg på usikker grunn, bare tar fram fra hukommelsen, så kan fint være jeg husker feil. 

 

 

 

Over til meg: Jeg skal på kontroll i morgen, tror jeg får beskjed om eggløsningssprøyte og avreise. Veldig spent! 

Lykke til !!! Jeg krysser fingre og tær !!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

I dag er det 14 DPO og jeg har testet positivt!!! 

 

1: Tror ikke helt på det før jeg får bekrefta av blodprøven jeg skal ta på fredag

2: Hver morgen tenker jeg det var bare en feil, og MÅ teste på ny... Har testa pos siden søndag...

3: Har så sykt problemer med fordøyelsen nå, det har jeg aldri... 

 

 

Dette har jeg lyst til å hyle ut til alle, men og holde det hemmelig til jeg vet at alt er i orden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra !!!! :) Endelig !!!!! Det var dagens beste nyhet!!! Skjønner hva du mener. jeg roet meg litt etter jeg hørte hjertet. men testet selv etter jeg hadde tatt blodprøver :P

 

Nyyyyt! 

 

Gratulerer i tusen millionvis :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Hei!

 

Jeg er i vurderingsfasen på hvordan jeg skal gå videre med livet mitt. Er snart 36 år og nettopp ute av et langvarig forhold hvor vi aldri ble enige om å få barn, og dette var en av grunnene til at det ble slutt. Har et barn på snart 10 fra før, men har lenge lengtet etter flere, og nå er jeg redd for at tiden er i ferd med å løpe fra meg. Skal jeg tørre å vente og se om jeg finner en ny mann, eller skal jeg kaste meg ut i det og ordne saken selv? Det er utrolig vanskelig :( Ideelt sett vil jeg jo ha barn sammen med noen, i et forhold, men det er slett ikke sikkert jeg har tid til å vente på at det KANSKJE skjer. Ikke er jeg klar for et nytt forhold umiddelbart og så skal man jo helst bli ordentlig kjent først også når man endelig treffer noen... Og plutselig sitter jeg der og er nærmere 40?! Panikk...!

 

Har vært hos fastlegen og tatt AMH-prøve, og venter utålmodig på resultatet... Er rundt to uker siden jeg tok den nå, så svaret bør komme snart. Det vil jo forhåpentligvis gi en slags pekepinn på hvor dårlig tid jeg eventuelt har. Jeg må innrømme at jeg føler meg litt redd. Best før-datoen min har jo allerede passert, fra 35 går det bare nedover, sier'em. Huff.

 

Håper jeg kan få være med i "gjengen" selv om jeg ennå ikke har bestemt meg for hva jeg skal gjøre :)

 

Hilsen Lurer



Anonymous poster hash: 9940a...c47
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den Rette kan dukke opp når som helst, i morgen eller om ti år. Det jeg har tenkt på er at om jeg så skulle truffet den Rette i morgen, ville det tatt tid å bli kjent og tid før barn ble et tema, minst halvannet år. Jeg bestemte meg for å gjøre dette alene, fordi det er nå eller vente på at livet jeg ønsker meg glipper mellom fingrene for hver dag og hvert år som går. 

 

Eggenes kvalitet synker etter hvert, i tillegg har jeg en fysiologisk tilstand som gjør det å bli gravid utfordrende, så jeg fant ut at jeg har ikke tid å miste. Så når bitene i livet falt på plass med tanker på blant annet jobb (fast stilling) osv, da begynte jeg. Det er ganske nøyaktig ett år siden første forsøk, selv om prosessen starter lenge før det. Bestemme seg, vurderinger, begynne å finne informasjon (klinikk, donor, gynekolog hjemme i Norge). Det er mye en skal gjennom. Når jeg først tok kontakt med klinikken gikk det superfort. 

 

Kan jo si at jeg i dag, nesten nøyaktig etter jeg startet mitt første forsøk, er gravid i uke 9. Jeg har hatt 3 insemineringer og 1 IVF. Jeg har fortalt det til familie og venner som står meg nær, og jeg grudde meg litt til å avsløre at jeg skal bli alenemor, og valgt det selv. Men alle har reagert med glede og det er helt utrolig hvor positive folk flest er til dette. 

 

 



Anonymous poster hash: bb5d7...ec8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...