Gå til innhold

Kjøper dere virkelig kjøttdeig og ikke karbonadedeig?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er det kun pris som er utslagsgivende eller synes dere faktisk kjøttdeig er bedre?

 

Anonymous poster hash: b778a...0d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja tenk at der gjør jeg😱. Det er hårreisende jeg vet🙄. Men klarer ikke å dy meg, for karbonadedeig er ekkelt🙄😂😂

 

Anonymous poster hash: e0744...794

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøper kjøttdeig og karbonadedeig. Det kommer an på hva jeg skal bruke det til. Jeg synes faktisk kjøttdeig smaker bedre (jada, vet karbonadedeig er sunnere og reinere kjøtt)

Spm ditt er litt som "HVA kjøper dere virkelig koteletter og ikke bare biff?"

 

 

Anonymous poster hash: e66e7...9fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja tenk at der gjør jeg😱. Det er hårreisende jeg vet🙄. Men klarer ikke å dy meg, for karbonadedeig er ekkelt🙄😂😂

 

Anonymous poster hash: e0744...794

Hvordan kan du synes karbonadedeig er ekkelt og ikke kjøttdeig?! Kjøttdeig har så mye brusk og smaker helt annerledes. Mye mer fett som renner av kjøttet når det stekes. Til f.eks kjøttkaker blander jeg de to da.. Blir mer saftig en om man bare bruker karbonadedeig..

 

Anonymous poster hash: 88494...e7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjøper kun karbonadedeig, men brukar mest hjortedeig som er kverna heime på kjøkkenet. Veit nøyaktig kva som har gått i kverna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Ja tenk at der gjør jeg😱. Det er hårreisende jeg vet🙄. Men klarer ikke å dy meg, for karbonadedeig er ekkelt🙄😂😂

 

Anonymous poster hash: e0744...794

Hvordan kan du synes karbonadedeig er ekkelt og ikke kjøttdeig?! Kjøttdeig har så mye brusk og smaker helt annerledes. Mye mer fett som renner av kjøttet når det stekes. Til f.eks kjøttkaker blander jeg de to da.. Blir mer saftig en om man bare bruker karbonadedeig..

 

Anonymous poster hash: 88494...e7e

Er jo fettet som gir smaken da vettu😝. Karbonadedeig smaker jo ingenting og er smuldrete i konsistensen😝.

Men bruker karbonadedeig av og til når eg lager kjøttkaker..

 

Anonymous poster hash: e0744...794

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er utrolig mye billigere! Og jeg synes det smaker godt. Spiser kjøttdeig kanskje 3-4 ganger i mnd.

 

Anonymous poster hash: ca669...46d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det gjør jeg, Uff, jeg må jo være et grusomt menneske som gjør det.....kjøper aldri karbonadedeig



Anonymous poster hash: 5356d...8af
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøper begge deler, og synes vel ærleg tala at kjøttdeigen ofte smakar best, fordi den ikkje er like tørr.  Men av sunnheitsomsyn kjøper eg mest karbonadedeig, og hamstar når eg kjem over tilbod.  - og av og til brukar eg heimemalen hjortedeig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virkelig? Som om det er noe å være sjokkert over? Si meg, har du hatt det så jævlig lett i livet at du blir sjokkert over slikt? Bare vent, det er mye mer som kommer til å sjokkere deg i livets løp



Anonymous poster hash: bc9b1...648
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker mest karbonadedeig, men bruker å blande i kjøttdeig når jeg lager hamburgere og kjøttkaker. Trenger litt mer fett da syns jeg.

 

Anonymous poster hash: 28a4e...736

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi bruker mest kjøttdeig. Mye billigere og smaker bedre.

 

Kan du tenke deg?!?

 

Anonymous poster hash: 0fe2b...3bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8 år tror jeg kanskje jeg kan telle på en hånd hvor mange ganger vi har kjøpt kjøttdeig. Synes karbonadedeig smaker best. Bruker også kjøttdeig av elg, kvernet hjemme, og det smaker enda bedre ;)

 

Anonymous poster hash: d7599...e42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hverken kjøper, eller spiser kjøtt, annet enn fisk av og til.

 

Kjøttdeig, eller karbonadedeig er 500 gram storfekjøtt. Det utgjør en god del mtp CO2-utslipp (storfe er "verst" per kg), og i tillegg er det ikke bra for tarmene å fordøye rødt kjøtt på sikt, da det er knyttet til høyere risiko for flere krefttyper, men særlig tarmkreft.

 

 

 

Anonymous poster hash: eb740...a1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det mest i kylling/kalkun kjøttdeig. Ellers blander jeg kjøttdeig og karbonadedeig. For synes bare karbonadedeig blir for tørt.



Anonymous poster hash: 85ef3...033
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker mest kyllingkjøttdeig. Smaker godt, koster lite, relativt sunt.

 

Anonymous poster hash: b6bc8...31e

Kyllingkjøttdeig er en million ganger eklere enn vanlig kjøttdeig....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...