Gå til innhold

Innvendig ul


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det gjør ikke vondt, og hvor lang tid det tar kommer ann på hvor mye de skal sjekke. Jeg har hatt det i 2 graviditeter, og første gangen tok det nok 10 min fordi det var en del å sjekke (tok det i forbindelse med akutt sykdom hos meg). Nå sist tok det bare et par minutter, hun kikket litt og så målte hun fosteret, og det var det. Var bare 8+5 nå sist, så var ikke så mye å se utenom et hjerte som slo :)

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er slettes ikke vondt! 😊 er en "stang" eller "pinne" man stikker innafor for å se. Vet dette høres sykt ut, men selve uøtralydapparatet man stikker inn ser litt ur som en dildo 😂 ingen ting å grue seg til 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er verken vondt eller ubehagelig. "Stangen" de bruker er veldig tynn, så når den først er inne merker man ikke noe til den. Man kjenner såvidt litt bevegelse.

 

Hvor lang tid det tar kommer an på hva de skal sjekke. Jeg hadde 3 tidlige UL da jeg ble gravid, og da tok hver UL ca 2-3 minutter, kun lenge nok til å måle embryoet og sjekke eggstokkene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor bruker de innvendig av og til og utvendig andre ganger egentlig? Jeg hadde tidlig UL i uke 8, men den var utvendig. Hører om så mange som tar innvendig. Ser de mer da? Burde jeg be om det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist på ul sa gyn.. Du er så slank at jeg tar utvendig UL. Om man er rundere er det lettere med innvendig UL. Begge deler er helt uproblematisk og uten noe smerte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for beroligende svar :-)

Håper bare alt er bra der inne så :-) skal straks til legen så får håpe jeg ikke blir alt for nervøs :)

 

Anonymous poster hash: f5bb4...7f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør ikke vondt, tar ikke lang tid og det er null stress :) Har du gjennomgått en gynekologisk undersøkelse eller hatt et samleie burde dette være "a walk in the park" i forhold. Regner med at du har gjort sistnevnte siden du nå er gravid :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe ja :-)

Det var helt ok men fant ikke noe foster.. det var det værste...

 

Anonymous poster hash: f5bb4...7f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe ja :-)

Det var helt ok men fant ikke noe foster.. det var det værste...

 

Anonymous poster hash: f5bb4...7f3

åå nei :( fant de ingen plommesekk heller? Sjekket de egglederne dine?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legen fant en sekk. Men ingenting inni :-(

 

Anonymous poster hash: f5bb4...7f3

Det kan være for tidlig enda. Hvor mange uker er du på vei i følge el og tr?

Leser jo til stadighet om at det blir mer synlig bare en uke eller to etterpå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva sa legen da? Dro du på Ul litt tidig. Om man drar før uke 7 kan man bli skuffet og bekymret, også viser det seg at alt er fint i uke 7+++. Krysser fingre for at det står bra til om litt💕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er 8 uker på vei som jeg har regna. Håper det går bra, men er lei meg såklart.. :/

 

Anonymous poster hash: f5bb4...7f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde sist mens 14 des og den enda 18. Hvor langt skal jeg da beregne? En app jeg er på beregner 8 uker..

 

Håper det bare er tidlig ja. Skal ta hcg på fredag igjen og inn til ultralyd siste uka i februar. :-)

 

Anonymous poster hash: f5bb4...7f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde sist mens 14 des og den enda 18. Hvor langt skal jeg da beregne? En app jeg er på beregner 8 uker..

 

Håper det bare er tidlig ja. Skal ta hcg på fredag igjen og inn til ultralyd siste uka i februar. :-)

 

Anonymous poster hash: f5bb4...7f3

Da er du 8+2 hvis 14 desember var siste tr dag. Bra at de følger seg opp skikkelig. Ta det med ro og hold oss oppdatert :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 des var første dag, mens 18 var siste.:-)

Men om jeg er ca 8 uker, da er det vel ingen sjangs at det er for tidlig?

 

Anonymous poster hash: f5bb4...7f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare ha litt is i magen og vent til blodprøver og neste ul du. Det kan bare hende at denne legen så det fra en gal vinkel eller at det var for tidlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 des, da kan du lett hatt el rundt nytt år evt første uken i januar. Har du oversikt over tidligere EL? Jeg har eks El på dag 18. Da ville du vært kun 6+4, og da har du vært for tidlig på UL for å se hjertet! Kan du ikke få

en UL neste uke så du slipper å vente så lenge på svar?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei har hatt uregelmessig syklus. Har evt bestilt privat men koster jo dyrt. Legen sa det ikke var vits i å ta ultralyd hver andre dag, så ikke sikkert jeh går ul der før i slutten av februar. :-o

 

Anonymous poster hash: f5bb4...7f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ta blodprøve i morgen da, kan dem finne ut noe mer konkret ut av blodprøve/hcg eller må jeg gå i uvissheten?

 

Anonymous poster hash: f5bb4...7f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får nok ikke vite resultat av blodprøven samme dag, så helgen blir usikker er jeg redd. Men prøv å holde motet oppe! Masse lykke til❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...