Gå til innhold

Kan noen berolige meg?? Kort livmorhals og fare for tidlig fødsel


Gjest ibla

Anbefalte innlegg

Hei. Er snart 30 uker på vei, og har vært inne til måling av livmorhals jevnlig (hver annen uke) pga mye kynnere, er konisert, og fødte i uke 36 sist (før konisering). Livmorhals var på forrige kontroll 29 mm, i dag 23 mm. Legen satte opp ny kontroll om 2 uker, og ba meg ta det helt med ro. Hvile mye og ikke løfte. Jeg gjør sågodt jeg kan, men har tre barn hjemme og det er umulig å bare ligge.

 

Jeg ble veldig stressa etter kontroll, mtp at det ennå er veldig tidlig for baby å komme ut. 

 

Er det noen her som kan berolige meg, som har hatt så kort livmorhals så tidlig og likevel kommet mange uker lenger? 

 

Og evn dere som har født rundt uke 30; hvordan går det med babyen da? 

 

Hilsen veldig bekymret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Jeg hadde det slik på begge barna min. Kjenner følelsen så alt for godt.

 

Jeg holdt på å miste i uke 20, hadde rier som de klarte stoppe, endte med sykehusinnleggelse ganske fort. Og inne 4-5 ganger i uken for sjekk da jeg kom ut.

Hun holdt seg inne heldigvis til uke 38.

Fødselen gikk svært fort for min del.

Men jeg hadde en livmorshals nede på 9 mm.

Livmorhalsen min forandret seg veldig, fra 5 mm til 11 mm, men ble ikke mer enn det på meg.

 

Løft minst mulig, og ligg heller enn å sitte.

 

Har du kommet over uke 21 kan du puste lettet, barnet har utviklet lunger ☺️ Og for hver dag blir det bedre. Barnet vil overleve om det blir født nå, men det vil være lite.😊

Hver dag den lille holder seg inne er bra, men tror du kan føle det trygg om noe skulle skje ☺️ Det står jo i journalen din og legene vil da gjøre tiltak deretter ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker ikke hvor kort min ble målt til, men fikk streng beskjed fra uke 32 om å ta det med ro. Jeg gikk 15 dager på overtid før h*n ble født..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...