Gå til innhold

Redd for ny prematur fødsel


Englemamma og gravid

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg og min samboer (20 og 21 år) mistet vår lille gutt i juni i fjor. Etter en stund oppdaget vi at jeg var gravid igjen, og nå venter vi en liten jente i midten av mai.

 

Sist startet fødselen i uke 22+6, også mistet vi i uke 23+2, og har ikke fått noen konkrete svar på hvorfor fødselen startet såpass tidlig.

Det eneste vi har å gå etter denne gangen er prøvene som blir tatt ca hver 2 uke, og målinger av livmorhalsen.

 

Livmorhalsen min har bare blitt kortere og kortere, og var for en uke siden 21 mm lang. I morgen skal vi på ny sjekk, og vi skal også diskutere pessar.

 

Vi har nå kommet til uke 24+2, og krysser alt vi eier og har for at det ikke er noen stor endring på livmorhalsen i morgen.

 

Jeg har også slitt litt med infeksjoner der nedentil, og går for øyeblikket på antibiotika pga oppvekst av streptokokker.

 

Har noen erfaring når det kommer til det sammme vi går igjennom?

 

Endten om det kommer til kort livmorhals uten noen spesiell bobehandling for dette, innsetting av pessar eller infeksjoner.

 

Er jo ikke noe hyggelig å spørre om andre har opplevd eller er i samme situasjon da dette er noe vi alle helst skulle vært foruten, men nå som det en gang er en realitet er det vel bedre at vi som står i det kan stå sammen og gi hverandre støtte og råd ❤️

 

Hilsen oss

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Fortsetter under...

Eneste erfaringen jeg har å komme med er at jeg slet med forkortet livmorhals og endel smerter forrige svangeskap, og det var fare for for tidlig fødsel i uke 30. Vi kom oss helt til uke 36 da han ble født drøyt 2kg tung, men heldigvis helt frisk :) Denne gangen har jeg fått beskjed om at dersom det skulle vise seg at livmorhalsen skulle bli kort denne gangen også, kan jeg starte med en hormonbehandling, men husker ikke hva den medisinen heter. Var innlagt i uke 23 med premature rier som ble stoppet med kontinuerlig riehemmende drypp i 2 døgn. Heldigvis ble det ingen påvirkning på livmorhalsen og jeg har kommet meg til uke 26 :) Blir fulgt opp jevnlig og skal også etterhvert følges nøye mtp evt vekstavvik. Hvordan har det gått for dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...