Gå til innhold

Februar 2016


Babel80

Anbefalte innlegg

Da var vi her igjen :)

Vi hadde vår første ivf-behandling i mai 2014 og fikk en nydelig gutt i januar i fjor. Vi fikk 5 embryo på frys sist i tillegg, og prøver nå med første fryseforsøk. Oppstart av hormonbehandling i sluttet av januar og trolig innsett rundt den 17. februar, hvis alt går bra. Er det lov å håpe at man er like heldig som sist?

 

Hvem andre skal i ilden i februar?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har opprettet februar gruppe nesten lik😉

 

Da blir vi på denne da.

Jeg starter spray nå på lørdag og har planlagt uttak og innsett I uke 6. Altså mellom 8 og 12 februar en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har opprettet februar gruppe nesten lik

Da blir vi på denne da.

Jeg starter spray nå på lørdag og har planlagt uttak og innsett I uke 6. Altså mellom 8 og 12 februar en gang.

Oj, jeg så ikke det før nå. Hehe. Har du gått på sprayen før? Jeg har bare hatt sprøyter hittil (og mange av de) og skal visst få tabletter denne gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Vi har opprettet februar gruppe nesten lik

Da blir vi på denne da.

Jeg starter spray nå på lørdag og har planlagt uttak og innsett I uke 6. Altså mellom 8 og 12 februar en gang.

Oj, jeg så ikke det før nå. Hehe. Har du gått på sprayen før? Jeg har bare hatt sprøyter hittil (og mange av de) og skal visst få tabletter denne gang.

Har hatt tre ferskforsøk tidligere. Alle med spray først. Hos oss har mannen få svømmere. Det er ikke påvist noe hos meg så de bruker sprayen for å nullstille meg for å ha full kontroll på syklusen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Vi har opprettet februar gruppe nesten lik

Da blir vi på denne da.

Jeg starter spray nå på lørdag og har planlagt uttak og innsett I uke 6. Altså mellom 8 og 12 februar en gang.

Oj, jeg så ikke det før nå. Hehe. Har du gått på sprayen før? Jeg har bare hatt sprøyter hittil (og mange av de) og skal visst få tabletter denne gang.

Har hatt tre ferskforsøk tidligere. Alle med spray først. Hos oss har mannen få svømmere. Det er ikke påvist noe hos meg så de bruker sprayen for å nullstille meg for å ha full kontroll på syklusen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er på 4. Dagen med spray. So far so good. Litt mer trøtt enn vanlig ellers ingen bivirkninger.

 

Andre som sprayer nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres bra ut Sunfly, har det pleid å vært slik? Du skriver at du har hatt 3 ferskforsøk tidligere, du mener altså full ivf-kjør? (Eller ICSI kanskje?) Skulle du ha fryseforsøk denne gangen?

 

Hvordan går det med deg og sprayen nå Mummy?

 

Her har tablettene og instruksen nådd frem. Venter bare på 1. dagen nå, ca 2,5 uker til. Skal prøve å bestille time hos gyn i dag, greit å ha det gjort tenker jeg. Hvordan gjør dere sånt - planleggingen mener jeg - når så mye er litt uvisst? Bestille timer og reise osv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere!

 

Vi skal etter planen inn uke 6. Vårt aller første var vellykket i 2014 :hjerter: ​, og var i rullene på fryseforsøk oktober `15, men de tålte ikke opptiningen... Så nå er det da full pakke med nesespray, dag 9, og sprøyter etter hvert... Men nervøs og pirrende denne gangen også. -Men beroligende å vite at vi i utgangspunktet kan få det til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Bønna, huff, så leit med fryseforsøkene... Det er jo det jeg også er redd for at kan skje med oss. Men vi er tross alt heldige som har lyktes en gang før. Så jeg prøver å se lyst på dette forsøket også. Men man kjenner seg lett litt sårbar i dette gamet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Bønna, huff, så leit med fryseforsøkene... Det er jo det jeg også er redd for at kan skje med oss. Men vi er tross alt heldige som har lyktes en gang før. Så jeg prøver å se lyst på dette forsøket også. Men man kjenner seg lett litt sårbar i dette gamet..

 

Kalte det bonusforsøk med de fryste jeg, men tårene kom likevel når jeg fikk telefon på morgenen om status på eggene...Men dagen etter var jeg faktisk rak i ryggen og tenkte-Javel, da satser vi på NY runde med FERSKE egg!! Har troa på dem!! :Nikke: ​ Visste jo at sjansene for vellykket fryseprosess var rundt 30 %...(?) var men vi hadde det bare 2 egg på frys, så med deres 5, tiner de muligens opp flere om det første de tar ut fra kjøla ikke klarer seg...? :D

Jeg har ikke noen bivirkninger på Synarela i følge pakningsvedlegget, MEN er nesten hele tiden sulten!!??Huff, det skal jo komme i svangerskapet!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Bønna,

 

Så hyggelig med flere som en kan følge løpet til😊

Her sprayes det for fullt...

I tillegg har jeg følt meg litt uggen til tider. Mulig bivirkning av spray? Hadde El rundt 4. Januar og vi la inn gode aksjer. Hadde absolutt ikke gjort noe om lykkens fe hadde hjulpet oss til å klare dette på egenhånd 😨😨

 

Satser ikke på det😡

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Bønna,

 

Så hyggelig med flere som en kan følge løpet til

Her sprayes det for fullt...

I tillegg har jeg følt meg litt uggen til tider. Mulig bivirkning av spray? Hadde El rundt 4. Januar og vi la inn gode aksjer. Hadde absolutt ikke gjort noe om lykkens fe hadde hjulpet oss til å klare dette på egenhånd

 

Satser ikke på det

Heia Sunfly!

 

Ja - jeg tenkte et forum var godt nå, litt behov for pep talk med dere andre medsøstre som er i gang (igjen)! :-) Det er jo fantastisk at det finnes så mange typer hjelp, jeg leser at dere har et annet utgangspunkt enn oss, for her er det min eggleder som er tynn som spaghetti! Nesten aldri mens, så hans svømmere kommer ikke fram!

Jeg har å ta samtalen med sjefen for døren... tror jeg må fortelle situasjonen IVF for det vil jo komme fravær på ultralyder og div.

(*håpe*)

Er dere andre her i full jobb?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker litt som deg at frys er bonus, men likevel..... Jeg føler at det må gå, så om det ikke gjør det på noen av de fem forsøkene blir jeg jo så klart kjempe skuffet. Men det er godt mulig, og det har jeg i bakhodet.

 

Ja jeg jobber fult igjen, har akkurat begynt etter permisjonen med første. Jeg måtte fortelle dem sist så de vet om situasjonen. Men jeg kommer ikke til å si noe om fryseforsøkene hvis jeg ikke 'må'. Det tar bare et par sykedager så det regner jeg som innenfor normalen.

 

HVIS jeg har eggløsning (noe som slettes ikke er sikkert) kommer den nå i helga. Så vi prøver også selv, selv om vi ikke håper for mye. Jeg krysser alt for deg sunfly, tenk så deilig det hadde vært!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå gått på spray i snart 2 uker, merker ingen bivirkninger. Kanskje litt mer sliten på kvelden. Har hatt uregelmessig mens siste halvåret, nå kom den omtrent slik den pleier.

 

Jeg har ikke sagt ifra noe på jobb foreløpig, jobber fullt. Tenkte jeg gjør det hvis jeg fungerer dårligere, vet jo ikke hvor mange forsøk det tar...

 

Jeg må innrømme at jeg synes temaet er vanskelig å snakke om, har kun fortalt ei venninne. Vil helst ikke ha fokus på det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber kun to dager i uken da min mann og jeg bytter på å være hjemme med jenta vår som ikke har fått bhg plass. Håper derfor på uttak og innsett på dager der jeg ikke jobber.

 

Mummy79....du ligger litt foran meg i løypa du....jeg har sprayet en uke nå....

 

Bønna: hyggelig med litt forum...lufte litt tanker og følelser😉

 

Babel: Krysser fingrene for at du får en fruktbar helg😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann. 

Da var det tid for å "melde seg inn i forum" igjen :-) Det var god støtte for 2-3 år siden da vi var så heldige å lykkes etter 3 forsøk. Vår lille skatt har nå blitt 14 mnd. Så vi krysser fingre igjen og håper at vi kan lykkes på ny. 

Startet med spray i dag og blir vel kanskje uttak/ innsett rundt uke 8. Dette blir spennende ! :-) 

 

Jeg forventer at prosessen også denne gangen blir en følesesmessig berg-og-dalbane, men kanskje ikke så panikkpreget. Tidligere var min største angst i livet å ikke skulle få oppleve å bli mor, en følelse som var ganske ganske altoppslukende. Ønsker veldig gjerne flere barn, men tror jeg kommer til å være litt mer avslappet i forsøkene nå. Men prosessen er intens, så hvor avslappet jeg klarer å være nå jeg står midt oppi det vil vise seg ;-) Akkurat nå tenker jeg at får vi flere barn er det en bonus. Lykkes vi derimot ikke, har vi forsøkt. Uansett er jeg så ufattelig takknemlig for at vi hvertfall har fått 1 barn. 

 

Er spent på å følge dere her inne damer. Krysser fingre for oss alle !! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Nordlys....tror jeg husker deg fra min forrige runde med forsøk. Skatten vår blir 2 år i mai😊. Har sprayet i en uke her allerede så ligger litt foran deg. Hvor hører du til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Nordlys....tror jeg husker deg fra min forrige runde med forsøk. Skatten vår blir 2 år i mai. Har sprayet i en uke her allerede så ligger litt foran deg. Hvor hører du til?

Ja, tror vi har "møttes" her inne før :-) 

Jeg hører til på UNN Tromsø. Enn du? 

 

Er dette første forsøk i denne runden? Hvordan går det med sprayingen og evt bivirkninger så langt? 

Er spent på hvordan det blir nå. Har jo litt selektiv hukommelse, så kan ikke huske at det var så plagsomt forrige gang. Men da var jeg i et utdanningsløp og hadde litt frie dager. Nå er jeg i en ganske hektisk og krevende jobb, og er spent på hvordan det vil bli.

Endret av nordlys13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hører også egentlig til UNN, nordlys, men har valgt St Olavs i stedet. Jeg følte ikke at jeg ble møtt med samme profesjonalitet og ivaretatt på samme måte hos UNN. MEN det var etter kun noen telefonsamtaler, og det er jo veldig personlig. Så jeg har veldig lyst til å faktisk høre dine erfaringer. Uansett masse lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...