Gå til innhold

Eggløsning?... Gravid?


Wolfie

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er 25 år, sluttet på PP i juni i fjor, men ingen mens kom. I november var jeg til gyn som så mange cyster rundt eggstokkene og sammen med flere andre symptomer kunne bekrefte at jeg hadde PCOS. Jeg har i tillegg høyt stoffskifte under kontroll med medisin.

 

Jeg fikk resept på en medisin som skulle gi meg blødning, forså skulle begynne på Diane PP, noe vi ble enige om å gå på til sommeren, forså prøve å bli gravid da. Jeg fikk også en annen medisin, Aldactone (flere som har gått på den?) som skulle hjelpe mot uønsket hårvekst.

 

Jeg turte ikke helt å begynne på medisinene og det nærmet seg jul, så jeg ville vente til etter jul, så jeg slapp evt mensen midt i jula. Så i slutten av desember ble plutselig brystvortene så ømme, så vonde som de ikke har vært siden før jeg brukte PP. Jeg pleide alltid å få det før mens. Jeg begynte å håpe at det kunne bety eggløsning, men hvem vet.. Så vi kjørte på annenhver dag. En gang vi hadde sex fikk jeg kraftige smerter rundt eggstokkene. En smerte jeg pleide å få av og til før ved eggløsning. Tror det kan være en cyste som sprekker? Nå har det gått over en uke siden jeg fikk ømme brystvorter og de har blitt litt mindre vond og i går rykket det til i livmora og stakk. Jeg har litt småmurringer og pulsen har økt. Men når man håper, finner man jo alt mulig av symptomer...

 

Kan det virkelig være mulig at jeg hadde eggløsning? Selv om gyn mente det ikke kom til å skje av seg selv uten hjelp... Om det var eggløsning, er jeg litt redd vi var sent ute.. Men uansett hva som skjer, vil det være positivt om det viser seg å være El.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg får veldig ømme brystvorter fom dagen jeg har eggløsning - får også vondt/murringer i livmoren.

Hva om, hvis du får mensen og ikke er gravid, å teste med eggløsningstester?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Jeg venter på neste mens nå, sånn at jeg kak begynne å ta eggløsningstester hver dag i en periode, for å sjekke. skulle hatt mensen nå, men har ingen symptomer på noe som helst...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig vanskelig å si om du hadde EL. Kjøp.deg EL tester på ebay. Veldig billig.kjøpte ca 100 stk for 100 lappen. Har ogaå pcos og er umulig å vite når jeg har EL.

 

Kan jeg spørre om du er overvektig?

 

Anonymous poster hash: 6cc29...919

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...