Gå til innhold

Et skritt nermere. .


mkn89

Anbefalte innlegg

Vi er et par,to kvinner som ønsker oss barn.

Nå har vi sendt inn opplysningene våre til Medicus, velger og gjøre det privat pga ventetiden. Fyller snart 27år, så føler at tiden renner ut...

 

Noen som har erfaringer med Inseminasjon m/donorsæd? Hva vil vente oss?

Er såå mye å sette seg inn i, og lære. .

Blir helt ør I hodet av all informasjonen :s

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi er et par,to kvinner som ønsker oss barn.

Nå har vi sendt inn opplysningene våre til Medicus, velger og gjøre det privat pga ventetiden. Fyller snart 27år, så føler at tiden renner ut...

 

Noen som har erfaringer med Inseminasjon m/donorsæd? Hva vil vente oss?

Er såå mye å sette seg inn i, og lære. .

Blir helt ør I hodet av all informasjonen :s

Synes selv det har vært greit å forstå. Selve prosessen er jo å velge donor, så betale, så teste etter eggløsning også dra inn ved positiv test, få litt sperm også dra hjem å vente.. de 2 lengste ukene jeg har vært igjennom i allefall ;)

Lykke til, håper det klaffer fort for dere! :) her skal jeg avgårde på forsøk nr 3 i januar.

 

Anonymous poster hash: 1530d...256

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Donor har vi allerede sett på, har to "favoritter "..

Gjorde du det privat eller offentlig?

Vi har bestemt oss for Medicus:)

De har ferie nå, åpner ikke før 4jan "/

Så er bare å smøre seg med tolmodighet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært både privat og offentlig. Bare å sende pm om du lurer på noe. Eneste forskjellen er at jeg har mann, men vi har brukt donor, så eneste forskjellen er medmor-skjemaet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har prosessen virkelig startet!♡

Tante Rød kom i gårkveld, så regnet med at vi måtte vente til neste syklus. .

 

Men så ringte klinikken i dag,endelig!!

Fikk beskjed om at jeg kunne ta blodprøver i dag,om jeg ville...Hivde på meg klær og dro rett til legekontoret;p

Nå er første prøven tatt, og time til de andre prøvene i syklusen er bestilt:)

 

Nå må jeg bestille time til gynekolog!

Bestilte dere time til gyn. Selv,eller via henvisning fra lege? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 2 uker senere...

Da er henvisning til Gyn. sendt inn!

Får da håpe at jeg får time, til rett tid i syklusen:)har fortsatt to blodprøver igjen + den jeg og min partner skal ta..

Jeg skulle ringe til klinikken etter gynekolog timen..Hva skjer videre etter det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg må bare spørre, hvorfor må dere ta flere blodprøver og ha gyntime først? Her trengte jeg kun bevis på at jeg var frisk også var det rett inn å bli inseminert med donorsperm ved førte eggløning.  Brukte klinikk i danmark.



Anonymous poster hash: 1530d...256
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi tar blodprøvene, for og sjekke at alt er som det skal være.Altså om jeg har normale verdier ang hormoner, og er frisk :)

Gyn.timen er for og sjekke egglederne og om jeg produserer friske egg:)

 

Den blodprøven som vi begge skal ta, er for og utelukke at vi er bærere av hepatitt og hiv .

 

Vi tar alle prøver her hjemme, siden vi har lang reise til klinikken :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Vente, vente og atter mere venting!

Blir lei av all den ventingen!😧

Vi fikk svar på søknaden vår i januar,tatt alle prøver,den siste i Mars. men ikke komt noe lenger...Sykehuset har ikke sendt prøvesvar til klinikken..

Er lei av å ringe og purre på hos sykehus/klinikk!

"Ingen ventetid" ...yeah right!

 

Dagens utblåsning 😜

Ha en fin dag😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 2 uker senere...

Har ikke hørt noe nytt!*RiveSegIHåret*

Ringte og purret på i dag óg,hun i telefonen kunne ikke gi meg noe svar 😫

Men de sa di skulle ringe opp i morgen , og at jeg skulle få informasjon da...

 

Så får vente😣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke hørt noe nytt!*RiveSegIHåret*

Ringte og purret på i dag óg,hun i telefonen kunne ikke gi meg noe svar 😫

Men de sa di skulle ringe opp i morgen , og at jeg skulle få informasjon da...

 

Så får vente😣

Skjønner det er frustrerende 😊 Blir spennende å høre i morgen, håper det kan bli litt fortgang i ting sånn at dere kan sette i gang snart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den hyggelige dama på Medicus ringte i dag.Og kunne fortelle at de satt og ordnet en behandlingsplan.Men,Gynekologen min hadde ikke tatt alle de nødvendige undersøkelsene som sto i henvisningen!😠😠

Om egglederne var åpne, noe som er ganske viktig for å få gjennomført en inseminasjon!

 

Klikker litt i vinkel her jeg sitter😒

Har ringt og purret på prøvesvar i over 2 mnd, så har hun ikke gjort alt hun skulle!

 

Blir så frustrert!!😢

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, det skjønner jeg veldig godt. Det er så dumt at slike ting skal forsinke prosessen, så unødvendig! Vet du om det vil ta lang tid før du kan komme inn og ta en sånn undersøkelse? Jeg tror jeg brukte to mnd for å finne et greit tidspunkt, men jeg tok undersøkelsen på st.olavs og det var vanskelig å finne et tidspunkt som klaffet med syklus, jobb og hvilke dager de tar slike undersøkelser. Håper dere får tid til å ta den fort, så dere får komme igang 😊

 

Flere ganger i denne prosessen har jeg blitt slått i bakken over hvor lite av dette vi kan styre og kontrollere selv, fordi det er andre som sitter med papirene og oversikten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke peiling på når jeg får ny time, prøvde å forklare situasjonen vår til de på sykehuset.Så tror de skulle få til ny time så raskt som mulig.

Jeg var så sint å frustrert når jeg snakka med henne, å sa rett ut at de har kastet vekk 2 mnd av vår tid!🙊

 

Snakka med Medicus etterpå, de ville sjekke rundt om det var noen andre gynekologer i mitt området, som gjør denne undersøkelsen.

De var litt irritert på sykehuset de å👍

 

Hater å ikke ha kontroll🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Vi skal ha donorinseminering på Riksen. Gikk til fastlegen og hun skrev ut en henvisning til blodprøver, og de kunne jeg bare gå og ta på St.Olavs når det passet sånn. De har åpent visse dager og det kostet ingenting.

 

Fastlegen min sa at hun kunne selvfølgelig sende en henvisning til St.Olavs for de gynekologiske undersøkelsene, men hun anbefalte og gjøre det privat hvis jeg ville ha fortgang i ting.  Så jeg ringte Spiren, og de tok meg inn med en gang. Kosta vel 1250 kr eller noe. Det var verdt det for å si det sånn. Der fylte de ut resten av henvisningen til Riksen og sendte det avgårde når de fikk blodprøvesvarene. Alt gikk veldig fort og greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Da er vi nesten i gang😄

Venter mens 10 juni, oppstart på hormoner på dag 3👍

 

Håper mens kommer den 10'ende nå da!😛

Den var helt på bærtur sist mnd🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Oppdatering:

 

Ferdig på hormoner👍

Var hos gyn.i dag,alt så bra ut.Jeg skal tilbake på Torsdag for og se om folikkene vokser som de skal😊

Og om jeg ikke hørte feil,så skal jeg sette eggløsningsprøyten da (om de er modne) og insemineres nå på fredag 😰😄😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...