Gå til innhold

PCO på UL... Har jeg EL?! Se her...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

...gyn sier jeg har "på grense til PCO-eggstokker". Historikken er at jeg oppsøkte gyn da vi hadde prøvd noen mnd uten spire. Samtidig leverte mannen prøve. Den hadde så lav kvalitet at det måtte bli IVF/ ICSI. Og at det ikke var noe vits å gi meg pergo pga han.

 

Vi fikk et barn vha ICSI i fjord. Men jeg håper jo på et mirakel på egenhånd. Men da MÅ jeg jo ha EL!!!

 

Sykluser er på 33-37 dager. Jeg har ikke tatt plodprøve for å bekrefte EL etter fødsel (men gjorde det i en tilfeldig syklus ifm utredning og den viste at EL hadde vært). Jeg har prøvd m EL-tester litt her og der, men har ikke fått utslag. Prøver temping, men det blir liksom alltid litt feil (mini griner og jeg kan ikke ligge m temp i munn..).

 

- Oppsummert: kan jeg ha sykluser på 33-37 dager UTEN EL??

 

Ellers er jeg slank og aktiv. Ingen andre symptomer som hårvekst osv. Blodprøver har alltid vært "normale".

 

Takk for svar!!!

 

Anonymous poster hash: 04217...d70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Fortsetter under...

Du kan ha slike sykluser selv om du ikke har EL. Vanskelig å vite med PCO om man har EL eller ikke. Kan ha det noen sykluser, andre ikke. Ikke i det hele tatt, hver gang osv.. Når du da ikke får til temping er det vanskelig å vite. Man kan vel ikke vite om man da ikke tar blodprøver hver syklus eller temper. Eggløsningstester når man har PCO kan være ganske meningsløst ettersom de kan slå ut selv om man ikke har EL. 



Anonymous poster hash: d5f49...cd4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for at du tok deg tid til a svare!

 

Temper litt nå. Dessverre tror jeg ikke at jeg har hatt EL denne mnd (vanlig temp er ca ca 36.2 før EL og ca 36.6 etter EL. Nå er den ca 36.4 langt uti syklus). Så da blir det IVF😳

 

Er det noe jeg selv kan gjøre for å redusere ant cyster og dermed få EL hver mnd? Vil feks lavkarbo også fungere på en med BMI på 21?

 

Anonymous poster hash: 04217...d70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...