Gå til innhold

Dere som har lyktes med ivf/icsi


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Her vil det jo variere med "diagnose" og, ikke minst, alder hos kvinne. Hvis du vil vite litt mer om "dine" sjanger er det bedre å gi litt mer informasjon. Generelt lykkes 60-70% i løpet av 3 forsøk. Dette synker selvfølgelig med kvinnens alder.

 

Anonymous poster hash: 8964a...e6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med anonym nummer 2 her, jeg lurer f.eks. på hva hindringen er i tillegg til hvor mange forsøk som trengtes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 33, slank, sunn, aktiv og normale tester på meg og mannen, utenom blokkerte eggledere. Satt på 4. forsøk.

 

Jeg fikk beskjed om at som 33-åring er sjansen per forsøk ca 38% for at de skal lykkes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var 35 da vi hentet ut egg og mini satt på første fryseforsøk (det første (ferskforsøket) var negativt).

 

Her er forresten statistikk fra ivf-klinikken på Majorstuen:

http://ivfklinikken.no/resultater/

 

Det er jo helt sikkert noen variasjoner i fremgangsmåte etc. mellom de forskjellige klinikkene, men tallene og informasjonen er likevel ganske lik som den vi fikk på Riksen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har mange forsøk bak meg.

Lurer bare på hvor mange forsøk andre hadde før de lyktes.

Og evt hva som gjorde at dere trengte ivf/icsi.

 

HI



Anonymous poster hash: f6cf8...453
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym nr 2 (så jeg ikke svarte): jeg var 35 år da jeg ble gravid (andre ferskforsøk-ICSI). Vår "diagnose" er få og dårlige svømmere hos mannen. Men svømmer'n de fant på forsøk nr 2 var tydeligvis perfekt :) Håper den sitter hos deg snart!

 

Anonymous poster hash: 8964a...e6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi var veldig heldige - første forsøk begge gangene - 1 barn på halvannet år og er gravid igjen nå :) men som de andre sier - det varrierer ekstremt på deg, mannen, diagnoser, medisin kombo som passer dere osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble gravid på 3 og 4 innsett(første var utenfor livmor og andre ble til vår gutt på10 mnd)! Mannen har få svømmere ellers alt bra med meg, jeg var 37 når jeg ble gravid.

Endret av mammadrøm
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6. ferskforsøk satt spiren :) hadde før dette en MA i uke 12 med tvillinger. Var 32 år når vi startet prosessen. Frisk og sunn, men måtte operere bort ene egglederen. Fikk beskjed om at den andre egglederen ikke så helt bra ut, så da ble det ivf/icsi. 4 år etter kom jenta til verden :) Med nr 2 var vi veldig heldige, ble gravid på 1. fryseforsøk. Gutten kommer om 2 mnd, 1,5 år etter nr 1. Ikke gi opp selv om det tar lang tid og mange forsøk, det er så verdt det når du sitter med en baby i armene :) Lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg har ingen eggledere og mannen er steril, så her måtte det ivf og donor til. Var 28-29 når forsøkene ble gjennomført, brukte tre forsøk før det klaffet på siste.

Lett overvektig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ett mislykket fersk forsøk for så å bli gravid på første fryseforsøk. Mannen har ekstremt dårlig sædkvalitet. Til tross for dette ble jeg gravid en gang før vårt ICSI forsøk. Ikke lenge etter fødselen ble jeg gravid på nytt naturlig for andre gang så alt er mulig til tross for ekstremt dårlig spermier. Vi snakker om ett antall på kun noen hundre tusen med masse hode og halefeil, dårlig motilitet og alt som er.

 

Anonymous poster hash: c9143...771

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Klaffet på 2. Ivf.

Her er det den biologiske klokka som gjorde det vanskelig. Veldig lite egg.

Men på forsøk 2 fikk de ut gullegget.

 

Jeg er ganske så overvektig. Men problemene er lite egg, og kvaliteten. overvekten hadde ingenting å si sa dem. Forholdene i livmor er perfekte. Så med litt hormonboost fikk de frem gullegget😍

 

Anonymous poster hash: fce92...94f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første satt på første-isci 21år

Andre satt på andre-ivf 25år

Tredje får vi se men d blir hvertfall ivf :) 27år

 

Med første var faren tilnermet steril å jeg har visst bare en eggleder. Under graviditeten fikk jeg kreft på eggstokken så da forsvant den egglederen så derfor må vi ha ivf nå selvom min nye mann har zupersæd ;):) ;p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 år, ingen diagnose. Positiv test etter første fersk forsøk , fikk en liten prins i Januar 15, venter nå en ny liten gutt eller jente etter første fryseforsøk som også var positivt  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diagnose: pcos, endometriose og ødelagte eggledere. Startet da jeg var ca 23 år. Tredje forsøk klaffet det. IVF nr 1 resulterte i 6 egg hvor ingen lot seg befrukte, Icsi nr 1 resulterte i null egg ved uttak og Icsi nr 2 resulterte i to fine egg. Begge ble satt inn og ble gravid med tvillinger, mistet den ene i uke 8-9.

Egglederne ble fjernet i forkant.

 

Anonymous poster hash: fd62a...2be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 år første gang, PCOS (veldig kraftig angrepet) og overvektig, men ikke ekstremt. Satt på 2. IVF (4 innsett). Nestemann kom da jeg var 25 på 1. frys. 3.mann kom ikke, selv etter mange forsøk, sikkert  minst12 innsett, 3 SA til sammen, gått ut av telling. Kastet inn håndkledet da jeg var 31, veldig glad for de to jeg har fått.

I



Anonymous poster hash: b2315...cc4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde 4 fersk, 2 frys, 1 avbrutt fryseforsøk. En ex.u , 2 s.a mangler høyre eggleder - ble gravid naturlig etter 5 år som prøver. Hadde hatt forsøk og gikk på prednisolon og albyl-e og fragmenter da jeg ble gravid. Vidunderet er 1.5 år 💚 jeg er 32 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lyktes på tredje forsøk fersk forsøk med to egg inn, og resulterte i tvillinger født oktober 2014! :) Har fjernet begge mine eggledere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...