Gå til innhold

Når kommer det nye forumet?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Før jul? :)

 

Anonymous poster hash: bf986...57f

De sa vel i høst, så det burde vel skje snart

 

Anonymous poster hash: edf98...ac8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk beskjed om at det skulle skje i oktober, men det ser ut som om det er forsinket. Dessverre vet jeg ikke mer enn dere for øyeblikket.

 

Kira

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Mari

Hei

Ja, det er nok litt forsinka. Klikk.no har en oppgradering av alle forumene sine, og siden Din Baby/Barn i magen er mest teknisk omfattende kommer det til slutt. De andre oppgraderingene har tatt litt lengre tid enn planlagt.

 

De forumene som har blitt gjort om til ny mal er Fitnessbloggen og Doktor Online. Kvinneguiden oppgraderes i dag.

 

I løpet av november regner vi med at ting skal være på plass, forhåpentligvis!

 

Men ja, før jul er nok alt i orden! .:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Ja, det er nok litt forsinka. Klikk.no har en oppgradering av alle forumene sine, og siden Din Baby/Barn i magen er mest teknisk omfattende kommer det til slutt. De andre oppgraderingene har tatt litt lengre tid enn planlagt.

 

De forumene som har blitt gjort om til ny mal er Fitnessbloggen og Doktor Online. Kvinneguiden oppgraderes i dag.

 

I løpet av november regner vi med at ting skal være på plass, forhåpentligvis!

 

Men ja, før jul er nok alt i orden! . :)

 

Vet du hvor lenge kvinneguiden er nede? Tar vel ikke mer enn en dag?:)

 

Anonymous poster hash: bf986...57f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Mari

Nei, det vet jeg dessverre ikke, men nei, burde ikke ta mer enn det. Forumet er veldig stort, så det er en ganske omfattende jobb, men de jobber iherdig med imigreringen fra gammelt til nytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeiiiiiiiiiiiii!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

Kvinneguiden er en KATASTROFE!!!

 

VÆR SÅ SNILL!!! IKKE gjør om dette til det som har ødelagt kvinneguiden helt! Vær så snill?



Anonymous poster hash: 947fe...7de
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeiiiiiiiiiiiii!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

Kvinneguiden er en KATASTROFE!!!

 

VÆR SÅ SNILL!!! IKKE gjør om dette til det som har ødelagt kvinneguiden helt! Vær så snill?

 

Anonymous poster hash: 947fe...7de

 

Hva har de gjort med kvinneguiden da?

 

Anonymous poster hash: edf98...ac8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På kg får man fullversjon på mobil. Håper dere ikke gjør det sånn her og. Håpløs løsning!

 

Anonymous poster hash: fdcc7...383

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På kg får man fullversjon på mobil. Håper dere ikke gjør det sånn her og. Håpløs løsning!

 

Anonymous poster hash: fdcc7...383

 

Du kan få fullversjon på mobil her nå og :)

 

Anonymous poster hash: e203d...cb5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Mari

Den KG-versjonen som ligger ute nå er grunnleggende sånn det skal være der, men feil og mangler vil bli rettet når de rapporteres inn. (Som for eksempel at man nå får opp alle innlegg man har skrevet i på "mine innlegg", også de man tidligere har krysset vekk).

Til siste ab: Ja, men før kunne man (som man kan her nå) velge mellom fullversjon og mobilversjon. Nå er det på KG den samme uansett. 

 

Jeg må innrømme at jeg ikke har sett den ferdige versjonen av hvordan det vil bli her inne, og den er vel ikke helt ferdig heller, men vi er ganske annerledes bygd opp og har et annet utseende enn KG nå, så helt likt som dem vil det ikke bli. Men vi vil få mer struktur. Utseendet på mobil og på pc vil bli relativt likt, men likevel ikke helt som KG er nå. 

 

Lover å gi dere fortløpende informasjon så snart jeg har noe å komme med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

På kg får man fullversjon på mobil. Håper dere ikke gjør det sånn her og. Håpløs løsning!

 

Anonymous poster hash: fdcc7...383

Du kan få fullversjon på mobil her nå og :)

 

Anonymous poster hash: e203d...cb5

Men jeg vil ikke kun kunne velge fullversjon. Den suger på mobil!

 

Anonymous poster hash: fdcc7...383

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den er ganske annerledes enn fullversjonen som var før, ikke like mye elemeneter. Men jeg skjønner hva du mener!

Jeg skjønner godt hvis du ikke kan/vil svare på dette, men er det fordi Egmont vil ha mye mer reklame at hele oppsettet skal byttes ut?

 

Anonymous poster hash: 947fe...7de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Mari

 

Den er ganske annerledes enn fullversjonen som var før, ikke like mye elemeneter. Men jeg skjønner hva du mener!

Jeg skjønner godt hvis du ikke kan/vil svare på dette, men er det fordi Egmont vil ha mye mer reklame at hele oppsettet skal byttes ut?

 

Anonymous poster hash: 947fe...7de

 

 

Nei, det er det ikke, det fordi de ønsker mye mer brukervennlighet. Det er tatt med i betraktningen at folk har klaga mye på funksjoner som mangler i mobilversjonen, at enkelte ting er veldig uoversiktiktlig, at det er slitsomt å veksle mellom mobilversjon og fullversjon, at menyen er for dårlig på mobilversjonen, at det er slitsomt å svare i tråder fordi du feks må zoome inn og ut og lete etter markøren inni teksten osv. Da fant utviklerne fram til at det beste ville være å ha en versjon som er mye likere enn i dag (som man nå ser på KG). Så alle ting folk har klaga på før er tatt med i vurderingen.

 

Nå når ekstremt mange bruker forumet på mobil (sammenlignet med hvordan det var tidligere når folk flest brukte desktop) vil de også endre slik at brukervennligheten blir bedre på mobil, og da var det nødvendig med en oppgradering og utseendemessige endringer.

 

Annonsene er selvsagt en viktig inntekt, men det ville vært et farefult grep å endre alle forumene massivt i håp om flere annonseklikk. En så svær endring samtidig krever langt mer arbeidstimer og ressurser (og dermed utgifter) enn at det ville vært verdt  eksperimentere med det.

 

Målet er at forumet skal se, oppleves og føles bedre ut for brukerne, og at det skal føre til at de som allerede bruker det vil bruke det oftere, og at flere vil bli interessert i å være med. Da vil forumet få flere medlemmer, og flere medlemmer vil jo  logisk fra et kommersiselt perspektiv forhåpentligvis føre til at flere klikker på annonsene - men vi/de ønsker ikke mye mer reklame som du sier, mer at forumet skal være endret på en måte som gjør at flere klikker på reklamen som allerede er der.

 

Når alt det er sagt vet jeg som nevnt ennå ikke hvordan forumet her hos oss vil bli i ferdig versjon ennå. (Jeg har bare sett demoer/forslag).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ønsker meg i ny versjon at nickbytte ikke medfører endring av alle innlegg skrevet med det gamle nicket tidligere.



Anonymous poster hash: 10bf7...c2f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Mari

Skal ta det med videre med utviklerne! Vet ikke om det er mulig, for det er mulig det ligger en automatikk i det som det ikke er mulig å overstyre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg ønsker meg i ny versjon at nickbytte ikke medfører endring av alle innlegg skrevet med det gamle nicket tidligere.

 

Anonymous poster hash: 10bf7...c2f

Opprett ny bruker davel?

 

Anonymous poster hash: fdcc7...383

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Skal det fortsatt komme før jul? :P

Anonymous poster hash: d3a6a...012

Håper ikke det. På kvinneguiden er det mange mangler. Den er umulig å bruke på mobil (treeeeeeg uten like, reklame dukker opp dobbelt for mange, folk kan ikke redigere sine innlegg, "skjult bruker" fungerer ikke som det skal, med MYE mer!).

 

Jeg håper det går i alle fall et halvt år til før det blir gjort om her.

 

Anonymous poster hash: 947fe...7de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Mari

Hei

Jeg har laget en ny stickytråd på anonym også, men skriver det her i tillegg.

 

Forumoppgraderingen er utsatt til begynnelsen av 2016. Årsaken er at det fortsatt er mye som ikke fungerer etter omleggingen av Kvinneguiden, og utviklerne jobber med å få til en optimal løsning på alle problemene der før de lanserer systemet på vår platform. Det er ikke noe vits i å lansere noe som har flere tekniske problemer, så det må fikses før vi kan begynne med endringer.

 

Jeg vil legge ut informasjon når jeg har en mer konkret dato! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...

Hanne Mari? Jeg synes du gjør en kjempegod jobb! Du er så service-innstilt og så flink til å svare på det vi måtte lure på.

Jeg skulle gjerne kommet med noen stikk til kvinneguiden, men mitt inntrykk av jobben du gjør hverken forsterkes eller forringes av jobben de gjør der.

 

Takk for at du svarer på alle spørsmål. :)

 

Åh, og takk og LOV for at den oppgraderingen er utsatt! :P

 

Anonymous poster hash: 947fe...7de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Mari

Så koselig å høre! :)

 

Jeg synes det er viktig å holde dere oppdatert så snart jeg vet noe selv, og skulle jeg være litt treig i avtrekkeren er det bare å sende en PM eller mail. Ellers bistår jo moderatorene omtrent døgnet rundt!

 

Ja, vi får håpe det blir en mer smertefri oppdatering når alle bugs på KG er fiksa før vi får nytt system her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...