Gå til innhold

Hjemme fødsel 2016?????? :)


Hvitkløver2020

Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt en del på hjemm fødsel, venter nr 3 i april 16!! Tror det kunne hvert noe for meg..

Noen flere med disse tankene?? ;)

Jeg vil gjerne diskutere for og imot og sånn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vil også ha hjemmefødsel. ☺ Jeg føler meg mer komfortabel med å føde hjemme enn på sykehuset, da er jeg i et kjent miljø både psykisk og bakteriell. Men det mener jeg at det er bedre å for barnet å fødes ut i et miljø med kjente bakterier enn alle de sykehusbakteriene. I tillegg så får vi jo jordmor sammen med oss under hele fødselen og blir tatt godt vare på i stedet for å få ei jordmor på sykehuset som pendler mellom 3-4 fødsler samtidig. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har født to av mine hjemme og anbefaler dette. Ta kontakt med jordmor som driver med dette der dere bor og snakk med henne. Her i Bergen fikk jeg alle kontroller gjort her hjemme før fødsel og selvfølgelig etter fødsel også. Utrolig godt å bare forholde meg til en person gjennom det hele og hadde glatt gjort det igjen med samme dame om ikke annet enn for selve opplevelsen 
Nå har jeg tre friske barn og bør kanskje være fornøyd med det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg snakket med jordmor teamet som holder til i Drammen :) så nå satser vi på hjemme fødsel!! De var så hyggelige og svarte på alle som...tok også første kontroll der, blodprøver og det hele :) skal fortsette hos jordmor her i kommunen frem til uke 30 så blir resten med de to som forhåpentligvis skal ta imot vårt april barn hjemme :) jippi!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også ha hjemmefødsel. ☺ Jeg føler meg mer komfortabel med å føde hjemme enn på sykehuset, da er jeg i et kjent miljø både psykisk og bakteriell. Men det mener jeg at det er bedre å for barnet å fødes ut i et miljø med kjente bakterier enn alle de sykehusbakteriene. I tillegg så får vi jo jordmor sammen med oss under hele fødselen og blir tatt godt vare på i stedet for å få ei jordmor på sykehuset som pendler mellom 3-4 fødsler samtidig. 😊

 

Hei hei :) hvilken del av landet hører du til? Og har du fått snakket med jordmor om mulighetene ennå? Langt er du på vei? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

Jeg vurderer også hjemmefødsel i juni 2016, de to første ble født på fødeloftet på sykehuset. Noen her som er fra Rogaland? :)

hei :)

 

det er ikke veldig mye som skjer akkurat på dette forumet nei.. hehe :)

Jeg er fra Buskerud.  Spennende med hjemme fødsel da, har dine to fødseler på fødeloftet gått fort eller brukte du litt tid??  Lykke til med tankene rundt hjemmefødsel!!

Jeg blir stadig sikrere ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei,det var litt stille;)Men takk for svar!Med førstemann hadde jeg rier I 15timer,7min med pressrier:)Og med gutt nr2 var det 7timer,2min med pressrierXD De på fødeloftet påsto at det var rekordXD Ville tross alt bare komme meg hjem med nurket og kose oss;)Har du bestemt deg 100% for hjemmefødsel nå?:D Har du privat jordmor som skal komme hjem til deg og har du tenkt på hvem skal være i rommet når det står på?Jeg er bare 3mnd på vei men føler jeg bør bestemme meg snart:)Hvor langt er du på vei foressten? ^^,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Nei,det var litt stille;)Men takk for svar!Med førstemann hadde jeg rier I 15timer,7min med pressrier:)Og med gutt nr2 var det 7timer,2min med pressrierXD De på fødeloftet påsto at det var rekordXD Ville tross alt bare komme meg hjem med nurket og kose oss;)Har du bestemt deg 100% for hjemmefødsel nå? :D Har du privat jordmor som skal komme hjem til deg og har du tenkt på hvem skal være i rommet når det står på?Jeg er bare 3mnd på vei men føler jeg bør bestemme meg snart:)Hvor langt er du på vei foressten? ^^,

hei igjen :)

Da har det hvert reale fødsler da ja, jeg har hatt en  fødsel på 6 og en halv time og et ks.

Ks pga at jeg fikk rift grad 3a etter fødsel nr 1. Men ks er ikke noe for meg, så nå 8 år etter nr 2 velger jeg altså hjemmefødsel. Vi har valgt å ikke snakke så mye om dette til bekjente for det er så mange som har negative tanker og assosierer hjemmefødsel med noe farlig!

Vi har avtalt med to jordmødre som driver en privat hjemme jordmor praksis i fylket ja, de er veldig hyggelige!! Fra uke 32 er det kun dem jeg tar kontroller hos, de s de siste 3 til 4 kontrollene :) Jeg gleder meg stort til å gjøre i stand til denne opplevelsen...håper det blir en super opplevelse!!

Vi har bestemt oss nå ja, det blir hjemme om alt går etter planen.

er snart 5 mnd på vei nå, termin 20.april.

Ta kontakt med jordmor i ditt området og diskuter og spørr...det gjorde jeg og nå er jeg ikke i tvil!!   

Lykke til med å finne ut om dette er noe for dere!   :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Jeg vil også ha Hjemmefødsel :) har termin 21 april ;) blir så glad da jeg høres flere som vil! Blir dømt av alle jeg lufter det til :s

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Hei,

Jeg skal ha planlagt hjemme fødsel og gleder meg stort. Jeg har termin 24.05.2016, og bor I kongsberg. Jeg skal bruke to fantastiske damer fra jordmorteamet i Drammen. Bare ta kontakt med meg hvis det er andre i nærheten av meg som skal eller har hatt hjemme fødsel. Alltid koselig å dele erfaringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei,

Jeg skal ha planlagt hjemme fødsel og gleder meg stort. Jeg har termin 24.05.2016, og bor I kongsberg. Jeg skal bruke to fantastiske damer fra jordmorteamet i Drammen. Bare ta kontakt med meg hvis det er andre i nærheten av meg som skal eller har hatt hjemme fødsel. Alltid koselig å dele erfaringer.

Jeg fødte hjemme i juni 2014. Bor rett i utkanten av Kongsberg:-) håper på å få føde hjemme igjen<3 fødte selv med Jutta og Anett:-) to fantastiske damer! Men har fulgt jordmorteamet også, tror de er fantastiske de og:-D tror egentlig alle hjemmejordmødre er fantastiske<3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

Nå nærmer det seg jenter :) terminen min ble flyttet til 22.april. Jenta har ikke kommet ennå...og det som er synd er at jordmødrene skal på konferanse utenlands fra 21. Til 24.april... Så nå satser vi på å rekke det før dem drar eller vente til de er tilbake :) hehe ellers blir det sykehus på oss. Bagen er pakket både til meg og baby og alt utstyr er klart her hjemme for fødsel ;) hvordan ligger dere an?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Og vesla kom bare noen timer etter forrige innlegg her :) hjemmefødsel på under to timer... Født 20.april kl 03.27 :) storfornøyd!! Lykke til videre dere andre! Jordmor teamet i Drammen kan anbefales!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...