Gå til innhold

Dere som bruker pergo:


leela

Anbefalte innlegg

Når får man pergo? Hvordan finner man ut om man har eggløsning av seg selv, og om disse eggene er noe tess?

Jeg skal ta ut hormonspiral jeg har hatt en stund og begynne prøving.

Mens jeg har hatt spiralen har jeg vært nesten uten mens, kun en liten blødning ca. hver 3. måned- så jeg antar at jeg da muligens er en av dem som får færre eggløsninger av hormonspiral.

Er det i slike tilfeller "innafor" å be om pergo for å sparke igang eggløsning og rette opp syklus sånn med èn gang, eller vil legen si jeg må vente, tro?

MÅ man testes før ev. oppstart?

Mange spørsmål, og alle erfaringer og råd mottas me takk.

 

 

Hilsen frøken nå-skal-det-jaggu-skje-fort (41)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei,

Jeg er ikke så veldig erfaren men begynte på dobbel kur i dag (min første)

For min del har jeg pco men hatt regelmessig mens og ut ifra både el-tester og ul hos gyn har jeg el. Jeg er 35 han 39 og vi har prøvd i litt over 1 år. Vi var hos gyn i juni og da fikk vi beskjed om at blodprøver måtte tas og samboeren min måtte avlevere sædprøve. Fikk ikke pergo før gyn hadde fått svar på testene og sjekket at jeg ikke hadde noen synlige cyster.

Tror man bare kan få pergo av gyn da dere må sjekkes først,.

Håper d svarte noe på d du lurte på :)

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har eggløsning av meg selv, men fikk Pergo denne prøveperioden fordi ingen ting hadde skjedd på over et halvt år. Det var legen som anbefalte det i utgangspunktet. Nå er jeg gravid på første runde med dobbel Pergo :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Begynte du rett på dobbel kur? Jeg har fått pergo av samme grunn som deg (er 30 år da - ikke over 35 ). Fikk først enkel KUR, det klaffet ikke så nå skal jeg prøve dobbel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...