Gå til innhold

gravid.prøvetid i ny jobb


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har blitt gravid, men er fortsatt på prøvetid i ny jobb.er offentlig jobb.tenker at det beste er å være ærlig slik at de kan finne en vikar når jeg blir borte, men er redd for å miste jobben. Er det oppsigelsegrunn eller grunn til ikke å få mer fast.: (?hva ville dere gjort.

 

Anonymous poster hash: da5e4...254

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor lenge varer prøvetiden, og når er termin da? Du trenger ikke si ifra før alle andre, selv om du er i prøvetid. De må sette inn et vikariat på deg som alle andre. Er ikke noe annerledes til tross for prøvetid.

 

Anonymous poster hash: fe194...448

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om du har prøvetid, er du ansatt i fast stilling (regner jeg med?).

Da kan de ikke si deg opp med bakgrunn i at du er gravid. Faktisk skal det MYE til for å bli kvitt noen i prøvetiden, de må være bortimot ubrukelig til jobben.

 

Anonymous poster hash: b1534...e0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er redd for at de tror jeg har dårlig dømmekraft.men ikke alle har planlagt å bli gravid.er fast ansatt ja.men har ikke jobbet mer enn noen mnd

 

Anonymous poster hash: da5e4...254

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker, on 01 Sept 2015 - 23:37, said:

Jeg har blitt gravid, men er fortsatt på prøvetid i ny jobb.er offentlig jobb.tenker at det beste er å være ærlig slik at de kan finne en vikar når jeg blir borte, men er redd for å miste jobben. Er det oppsigelsegrunn eller grunn til ikke å få mer fast.: (?hva ville dere gjort.

 

 

 

Anonymous poster hash: da5e4...254

 

Du skal forsømme jobben din ganske grovt for at de kan si deg opp, selv om det er i prøvetiden. Graviditet kan de ikke bruke som oppsigelsesgrunn uansett.

 

I det offentlige er de veldig flinke til å følge reglene. Dessuten er det noe alle arbeidsgivere vet i dag... At kvinner kan bli gravide. Men gjør du jobben din og de er fornøyde, så betyr det ikke noe at du blir borte en stund. De vet jo at du kommer tilbake og at du kan være en god ressurs for dem.

 

Det går helt sikkert fint ;) De fleste mennesker er forståelsesfulle :)

 

Anonymous poster hash: fb675...a5c

 

Anonymous poster hash: fb675...a5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...