Gå til innhold

Menstruasjon og gravid


H3lis

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg hadde i går en lang samtale med min svigermor. Hun fortalte om sine graviditeter opp igjennom. Når hun ble gravid for 3 gang hadde hun menstruasjon i rett rundt 3-4 uker mens hun var gravid, rett etter mensen var ferdig merket hun symptomer og da viste det seg at hun var 3-4 måneder på vei. Noen år senere ble hun gravid igjen, men valgte da å ta abort. 2 måneder etterpå var hun gravid igjen. Nå er hun ei som blir veldig lett gravid, som dere sikkert forstår. I tillegg gikk hun på p-piller med de 2 første ungene og p-sprøyte med de 2 siste. Vil bare skrive dette innlegget for at folk skal forstå at man kan bli og være gravid når som helst.

 

Også har jeg et spørsmål til slutt. Mamma sier at alle jentene i vår familie (mamma sin side) har blitt veldig lett gravide, vet dere om det er et gen eller om det vare er tilfeldig? Flere sier at det ikke er et gen, men lurer på hva dere tror?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei :) min morsfamilie har veldig lett for å bli gravide.. Jeg med.. Har tre barn hvorav første kom med p-piller .. De andre ble jeg gravide med akkurat den mnd vi bestemte oss for at vi skulle ha flere.. Nå er jeg igang igjen ;) har "gjort det" hehe 1 gang denne mnd (barna begynner å bli så store at det er ikke bare bare å få gjort det uten at de hører) også viste det seg at jeg klarte å bli gravid på den ene gangen.. Men dessverre fikk jeg mensen samme dag jeg testet gravid på CB digital..

Moren min ble også veldig lett gravid og det vet jeg at min mormor også ble.. Jeg er nesten sikker på at det ligger i genene..

Har ei venninde som har hatt veldig problemer og det hadde også hennes mor ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som det ligger i genene sånn som du forklarer det. Merkelig at jeg ikke har fått det til enda. Men har kun prøvd 2 måneder. Nå er jeg nylig ferdig med mens og skal prøve igjen. Mulig jeg ikke har blitt det de 2 forrige månedene pga jeg akkurat hadde slutta på p-piller etter å ha gått på det i 4 år i strekk, så krysser fingrene får at det går denne måneden 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viss da ligge i genene så e da ikkje sikkert at det går vidare og blir et aktivt gen hos alle. Det handle vel meir om kjemi enn gener vil eg tru.

I min familie e da veldig lett for nåken og kjempevanskelig for andre. Mamma brukte 16år på å få to barn. SA 4ganger før veke 12 i tillegg, men uansett ikkje mange graviditetane på så lang prøvetid. Ho har ei søster som fekk tre barn til tross for hormonell prevansjon, og ei som kun klarte bli gravid ein gang heile sitt fruktbare liv til tross for langvarige forsøk. Bestemor mi fekk 4 barn på rett over 3,5år. Eg og søstra mi har brukt 5pp på 4 barn..

 

Anonymous poster hash: b750d...c97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, der har du et poeng! Mamma har jo også hatt 5 SA.. Men 4 av dem var fordi hun har kreft. Men det ene var 2 år etter jeg ble født, og rett etter det så ble mamma og pappa skilt, og jeg har fått høre av ganske mange at hvis man ikke er rette for hverandre er det vanskelig å få barn sammen. Vet ikke om det stemmer, men kan jo virke logisk etter de tilfellene jeg har sett og hørt om!

 

Men jeg har tatt 10-11 angrepiller når jeg var ung og dum, vet dere om det kan være med å påvirke graviditeten nå? Legen min sa han ikke visste...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På skulen sa di at di ikkje visste ka mange gangers bruk av angrepille kunne gjera me fertiliteten. Men det høyrdes ut som di meinte det var lite sannsynlig at det ødela for seinare graviditetsplanlegging. Dei ska jo "bare" hindre/evt utsette eggløysing.

Men forskning va likevel motstridande. Men det meinte ein hadde med at nokon leita ette å bevisa at det var farlig. Nokon ser på angrepille som ei abortpille, og ikkje ei "unngå å bli gravid-pille" og e derfor ute ette å skremme.

 

Anonymous poster hash: b750d...c97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...