Gå til innhold

Er det noen løpere her...


Synne1983

Anbefalte innlegg

...og hvordan forholder dere, dere til trening og intensitet ? Er avhengig av å løpe men er redd for å trene for hardt, føler at det bare blir surr I treningsøktene og er redd for at motivasjonen blir deretter. Noen som har erfaringer og råd ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Jeg trener som før med 3-4 treninger per uke, men ser utifra tidsperspektivet sa jeg bruker noe lengre tid per økt (kanskje fem min) mer hvis økta opprinnelig var på en time.. Jeg trener både styrke og kondisjon. I styrkeøvelsene knebøy og markløft har jeg gått ned en del i kilo (fra 80kg-60kg). Det gjorde jg fordi jeg følte det ble for strort press på kroppen å fortsette på den vekta. Men jeg har økt med flere sett:) i tillegg har jeg kuttet ut øvelsene som hipthrust og rygghev da disse legger stort press på hofteområdet. Jeg Prøver meg frem på hvilke andre øvelser jeg kan bruke så det ikke blir så enformig. Her er instagram gull verdt, bare søk på #gravidtrening for eksempel:) løpeøktene er samme lengde som før i antall kilometer, men det går seinere nå enn før pga jeg ikke presser meg maks :-) jeg tenker at om du er vandt å trene, kjenner du kroppen din godt, og vet når du presser for hardt eller ikke:) tenk at rundt 80% er det som er greit å ligge på. Nå er jeg ikke mer enn 7-8 uker på vei (gjenstår å se hva UL imorgen vil vise), så det blir spennede å se hvordan det blir når magen begynner å bli mer fremtredende:) jeg føler iallelfall nå at treningen gjør godt for kroppen:)

i mitt forrige svangerskap (3år siden sist), sluttet jeg å trene, gikk opp maaaaange kilo og vær plaget med bekkenet fra rundt 4. Svangerskapsmåned. Derfor har jeg tatt grep og trent en god del siden da for å sikre at det ikke blir det samme som sist med tanke på bekkenet :) jeg krysser fingrene for at det vil hjelpe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...