Gå til innhold

Er jeg gal som ønsker barn nr fem når jeg er blitt 41?


barbabella

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg vil gjerne ha andre voksnes synspunkter og erfaringer..?. Vi har to gutter og to jenter fra før. Eldstemann er 15, så har vi en gutt på 7 , en jente på 4 og en på 2. Jeg elsker livet vårt og barna er min største glede , men også frustrasjon og bekymring :)😆 det er hektisk men vi liker det. Hadde jeg vært 20 år yngre eg jeg sikker på at bi ville ha fått fler, men nå er jeg usikker. Føler jeg strakk strikken m minstejenta , da var jeg 39.. Tenker på når barna skal få barn, at vi blir veldig gamle og ikke kan stille opp. Videre på vår helse, som foreløpig er god, men msn vet jo ikke.. Hva om en faller fra, klarer den andre fem alene ? Økonomisk er vi godt stilt, selv om det merkes at vi er mange når vi skal på ferier og slikt, vi har plass nok til fler, men er engstelig for de vi har, vil de få nok oppmerksomhet m en til? Har ikke så mange å dele disse tankene med og ville bli veldig glad for deres tanker.

Lenke til kommentar

Fortsetter under...

Personlig mener jeg at 5 unger er galskap uansett alder. Barna skal følges opp med skole, lekser, aktiviteter, problemer, etc. Hva hvis en eller to får problemer. Vil dere da klare å følge opp alle?

Angående alder, er det mange som får barn til langt opp i 40-årene. Ville ikke latt det stoppet deg hvis du klarer å bli gravid.

 

Anonymous poster hash: 46472...a78

Lenke til kommentar

Eldstemann er myndig om bare 3 år, og så mye har ikke forandret seg med deres helse og risiko fra 2-åringen ble født. Et legepar jeg kjenner valgte å få nummer 6 ved samme alder.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hei,

 

Jeg vil gjerne ha andre voksnes synspunkter og erfaringer..?. Vi har to gutter og to jenter fra før. Eldstemann er 15, så har vi en gutt på 7 , en jente på 4 og en på 2. Jeg elsker livet vårt og barna er min største glede , men også frustrasjon og bekymring :)😆 det er hektisk men vi liker det. Hadde jeg vært 20 år yngre eg jeg sikker på at bi ville ha fått fler, men nå er jeg usikker. Føler jeg strakk strikken m minstejenta , da var jeg 39.. Tenker på når barna skal få barn, at vi blir veldig gamle og ikke kan stille opp. Videre på vår helse, som foreløpig er god, men msn vet jo ikke.. Hva om en faller fra, klarer den andre fem alene ? Økonomisk er vi godt stilt, selv om det merkes at vi er mange når vi skal på ferier og slikt, vi har plass nok til fler, men er engstelig for de vi har, vil de få nok oppmerksomhet m en til? Har ikke så mange å dele disse tankene med og ville bli veldig glad for deres tanker.

Nei. Jeg er 43 og prøver på nr 6.

 

 

Anonymous poster hash: d6bc8...beb

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Nei, jeg var 44 og fikk nr 6. Fikk både nr 4,5 og 6 etter 40. Går så fint så! Elsker min store familie:) Barna er nå 23,23,18, 9, 6 og 4. Hadde jeg vært yngre skulle jeg gjerne fått fler...;)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg skjønner godt tankene og bekymringene dine, jeg er 39 og lurer på om DET er galskap… har 4 barn fra før… og ønsker oss veldig ett barn til… men lurer litt på om det er panikken for at den fruktbare alderen nærmer seg slutten, eller om vi faktisk er klare for nummer 5… .. fikk minstejenta for snart 4 år siden… er det mye vanskeligere å bli gravid etter nå fylte 39?

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Annonse

Jeg skjønner deg godt....samtidig, hvis begge er friske og raske og enige om å få et barn til, så kan jeg ikke se at andre har noe med det? Hvor mange barn man får, er en privat sak. Selv om de kommer etter fylte 40 år.

 

Jeg har nettopp fått bekreftet at jeg er gravid igjen for 5. gang, og jeg er 42 år, men det var ikke planlagt_i_det_hele_tatt_ :ler:

Lenke til kommentar

Haha ja du er litt gal, man må vel vere det for å ha 5 barn!:D men det betyr vel ikke at det er no galt. Når du har 4 barn vet du jo ca hva du går til med å få en til. 41 år er foresten ikke gammelt til å få barn:)

 

Anonymous poster hash: 42698...81a

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Tusen takk alle sammen. Har ikke vært her siden jeg postet denne, og vi har vingler slik frem og tilbakemelding hva vi vil. Plutselig i julen ble jeg gravid selv om vi prøvde å ikke bli. Ikke noe samvær under eggløsning og veldig forsiktig ellers! Tenkte ikke en gang på at jeg kunne være gravid, før jeg på fredag fikk helt sinnsyke , bekkenløsningsmerter , samtidig som kaffe smaker vondt. Tenkte jeg måtte ta en test - og den var positiv. Litt sjokkert ble jeg, og desto koseligere var det å lese deres poster her<3<3 ja vi er sikkert litt gale men Gud hvor deilig livet vårt er med alle disse barna💖💖💖

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...

Annonse

Selv er jeg yngst av fire søsken, og mine foreldre var godt opp i 40- åra da jeg kom til verden.

Jeg har opplevd stor forskjellsbehandling mellom meg og mine søsken i form av at mine foreldre var mindre motivert og manglet overskudd da jeg kom.

Jeg har mang en gang sagt at de ikke burde fått sistemann, og de har faktisk vært enige med meg.

Jeg kom selv med nyheten om at jeg er gravid nå nylig, og da fikk jeg høre at de ikke synes noe særlig om å bli besteforeldre etter å ha passer 75 år.

Mulig situasjonen i min familie er litt ekstrem, men jeg har alltid følt at jeg ikke er spesielt ønsket eller elsket.

Så dersom dere vurderer barn nr 5 og 6, så MÅ dere føle at dere har nok å gi og at det ikke blir forskjellsbehandling.

 

 

Anonymous poster hash: 02ba3...83e

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...