Gå til innhold

Brun utflod- nervepirrende


Loveheart

Anbefalte innlegg

Hei dere,

Søndag for 1,5 uke siden fikk jeg for første gang brun utflod/litt brunt blod i trusen. Det ble med det+ litt slim et par dager i etterkant.

På lørdag som var, 6 dager etterpå kom det litt til brun utflod. Så kom det litt slim med brunt igår og idag. Er i Spania så får ikke dratt til legen(terskelen for å dra her er stor, da må det være rødt blod)..

Ingen smerter, og kvalm. Ellers fin form. Noen som har hatt det lignende? Ødelegger ferien at det kommer noe brunt, blir så redd for at noe er gale:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er ikke gøy når det er farge, men brunt er jo gammelt - så det trenger absolut ikke bety noe som helst! Vet om veldig mange som spotter og også mange som har blødninger hvor alt går helt fint ❤️ Krysser fingrene for deg ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt det sånn noen dager og alt har gått fint. Var på ul i dag og fikk se et bankende hjerte :) Ikke noe moro å se blod, kjenner følelsen! Håper du er like heldig som meg. Jeg har blødd litt etter sex, kan det være tilfelle for deg også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forrige svangerskap så hadde jeg brunt utflod/ blod en ukes tid. Var ikke bekymret. Plutselig en dag fikk jeg styrtblødning, med koagler og alt, men ingen smerter (7+0). Ble selvfølgelig helt hysterisk og kkjemperedd! Fikk UL dagen etter. Der så vi et stort hematom og fostersekken med bankende hjerte. Fikk beskjed om at jeg kom til å spotte noen dager til, fordi dette hematomet måtte jo tømme seg. Det gikk kjempefint. Hadde et par episoder til, men da mye mindre blødninger. Frisk gutt født til termin 😊

(Jeg hadde vært på UL uke 5+3, hadde da kun sett et bankende hjerte. Gynekolog hadde ingen forklaring på blødningen, men var ganske sikker på at det ikke hadde vært en tvilling. Han letet godt i uke 5 visst..)

 

Dette kommer nok til å gå veldig bra, lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar dere! Betryggende å høre. Har ikke gjort noe som feks sex i forkant før blødningene , så spørs om det er skjøre slimhinner eller annet.

Blødde noen dråper igjen i trusen idag, litt mørkerødt/brunt, etterfulgt av brunt slim. Men forventet dette, pga sex.

Kastet opp imorrest så får ta det som et godt tegn oppi det hele:) Regner med kvalmen hadde vært borte om det ikke hadde vært liv, har jo heldigvis i uke 5+5 fått bekreftet at et hjerte banker på riktig plass. ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er forresten mitt andre svangerskap, med Nr 1 var det ingen blødning. Vet dere om man har mer/lettere blødninger med barn 2,3 osv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har allerede blødd friskt blod tre ganger dette svangerskapet! Fikk ikke ultralyd engang. Kun hcg som er blitt målt og det stiger som bare det. (Fått ul nå men det er i forbindelse med sykehusinnleggelse.) Alt har vært i skjønneste orden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jg blødde hele uke 5, var på ul i uke 7 og alt ok. Men blødde forrige svangerskap og da var det dødt på ul. Så er lurt å ta en ul sjekk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan blødde du da Sonja? Her har det vært mest brun utflod. Men ikke vært noe mer siden forrige uke. Men kastet opp hver dag..

Er i Spania så får ikke sjekket før om en ukes tid:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Mamma som er jordmor fant hjerte lyd igår, så da er det liv heldigvis <3

Godt å høre at alt er bra Loveheart. Hadde tenkt å spørre om noen hadde opplevd dette. Hadde brunt slim i dag selv, og det er sååå

stressende. Vet jo at det kan være helt normalt, men man klarer j ikke slå seg helt til ro uansett. Heldigvis er det ultralyd på mandag, så da håper jeg alt er i skjønneste orden. :) Lykke til videre. og forresten, hvor langt er du på vei, siden moren din fant hjertelyden? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt masse brun utflod. Rundt uke 7-8 var det vel. Men ikke noe etter det. Var 10+ 2 når hun fant hjertelyd. Fant rundt uke 9 med Nr 1 faktisk:) Er 11+4 idag. Fortsatt kvalm og føler meg gravid. Vurderer ul fredag for å finne ut hvor mange det er:) Tror ikke du trenger bekymre deg så lenge du ikke har smerter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag kom det enda mer :( Både brunt og vanlig rødt. Kjenner jeg har gitt litt opp håpet nå..... ikke direkte smerter, men mens murring.... tidligere hatt 2 MA, så da gir jeg kanskje fortere opp håpet. UL kl 17 imårra, og det kjennes ut som en evighet til akkurat nå ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uffda... Her har det murret masse også. Til og med når jeg var på ul, både i magen og rygg. Murrer enda. Men alt bare bra. Det trenger ikke være en Ma. Har du hatt sex før blødning? Min kom et døgn etterpå som følge av det. Håper alt er bare bra. Oppdater gjerne. Lykke til imorgen. Klem ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg tilbake fra UL. Jordmoren klarte ikke si ordentlig om hun så hjerteaktivitet, men forsterket car hvertfall 3 uker mindre enn det burde være.... Noe som jo ikke car positivt. Så enten begynner jeg å blø enda mer, Ellså blir det ny ultralyd på sykehuset og utskrapning :/ håper alt går raskt og at jeg kjapt er tilbake i en av terminklubbene for 2016 :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ånei, så trist å høre! Håper hun tol feil. Har hørt foster kan gå i dvale. Hvor langt skulle du vært nå da? Har du vært på ul tidligere? Det kan jo være at fosteret faktisk ikke er eldre da. Klem til deg ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ifølge fosterstr, var jeg 6+3, noe som er klin umulig, for jeg testet positivt 3+3. Dvs at jeg ikke engang hadde blitt gravid da denne testen slo ut. Av redsel har vi ikke hatt sex etter positiv test, så det er ingen annen mulighet enn at jeg er så langt på vei som først antatt. Blør mer og friskere idag, (typ må gå med bind) så det var nok ikke meningen at denne spiren skulle få se dagens lys...... Utrolig kjipt. 4 ufrivillige aborten, så nå syns jeg jeg har opplevd nok av Di ;) ønsker dere lykke til videre på ferden, så skal jeg titte innom her hvis jeg skulle bli gravid igjen 👶

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så trist å høre! Urettferdig at det skal bli sånn gang etter gang. Håper du kommer snArt tilbake. Lykke til. Stor klem til deg ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så trist! :-( et lite tips..: gå til legen din og be om en blodprøve (husker ikke hva den heter) som sier om det kan hjelpe deg og gå på blodfortynnende når du blir gravid. Vist den slår ut så vil det si at når egget fester seg, tror kroppen din at det bare er koagulert blod, og støter dermed i fra seg..! Denne prøven må tas når du ikke er gravid. Jeg mistet først 4 ganger før jeg fikk sønnen min. Med han gikk jeg på blodfortynnende, men hadde ikke tatt den blodprøven da, så viste ikke om jeg trengte, men siden jeg da var gravid kunne de ikke finne ut av det, så jeg tok sprøyter hele svangerskapet med han. Etter han mistet jeg en gang til. Tok så prøven som viste at jeg ikke trengte blodfortynnende, men de sier at det er mange som må ha det. Vet hvor fælt det er og miste, så jeg syns uansett det var greit og sjekke dette. .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...