Gå til innhold

Fødsel og lang reisevei. Litt nervøs


PersilleBlomst

Anbefalte innlegg

Jeg har begynt å få sammentrekninger i dag og er førdtegangsfødende. Jeg aner med andre ord ikke hva jeg skal forvente eller hva jeg kjenner. Enn så lenge har det vært en halvtime mellom sammentrekningene men voldsomt vondt gjør det ikke. Jeg må jo bare se det an..

 

Problemet er at jeg bor et stykke unna sykehus, jeg kjenner ingen naboer og samboer jobber enda lenger unna.

 

Scenarioet blir da: mannen må kjøre i minst en time før vi må kjøre 40 minutter til, til sykehuset. Hvordan skal jeg forberede meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sammentrekningene gav seg i 7 tiden og jeg fikk sovet ut godt til 11:00 så det var nok bare noen modningskramper eller noe.. Føler meg bedre nå men kjenner at det satte en støkk i meg! Litt ekkelt å vite at jeg bør vite hva som skjer 2 timer før vi er på sykehuset.

 

Kan mye skje på 2 timer når riene først starter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vanskelig å svare på da fødsler kan jo vare veldig forskjellig. Men siden dette er din første pleier det jo å ta litt lenger tid (men så klart er det noen som føder veldig fort). Men begge gangene jeg har født har jeg vært ganske sikker på at det er rier når de starter og da må du jo bare ringe til samboer med en gang. Men jobber samboeren din slik at det er fortere for ham å reise rett til sykehuset? For da får man dekt en taxitur til sykehuset? (Selv om det ikke er så moro å sitte i taxi med rier) Jeg bor også 40 min fra oslo(der jeg fødte) og mannen min jobber i oslo. Så hadde tatt mye tid for ham å komme å hente meg og så dra til sykehuset, men hver gang fødselen har starta har han vært hjemme, slappet vel mer av da slik at fødselen startet da:)men skjønner du er nervøs, tenkte mye på det jeg også. Men mine fødsler varte i 20 timer og 8 timer så hadde ikke noe hastverk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe nei, mistenker vel at det ikke blir noe hastverk egentlig men tenker jo på det! Hadde absolutt vært lettere for han å dra til sykehuset, han jobber i Oslo og vi bor langt uti Akershus så kjører jo forbi ahus. Visste ikke at man kunne få dekket taxi! Tenker også at dersom vannet går så sender de kanskje ambulanse fra Bjørkelangen men det finner vi jo ut. :-) Tusen takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk! Murringene gav seg men det kunne skjedd å forrige uke så får bare være beredt :-p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Det er som sagt over vanskelig å spå , men som regel tar det lenger tid. Du kan ende opp med falsk alarm mtp samboeren din, men bedre det enn å ikke komme deg til sykehuset. J

 

eg for min del hadde slitt med å rekke sykehuset. Tilfeldighetene har gjort det til at jeg har rukket sykehuset hver gang bor 1 km fra sykehuset. . Med første var jeg innlagt, før reine kom så jeg var jo på sykehuset da fødselen startet. Derimot gikk det fort og hvis jeg skulle fulgt tradisjonelle råd hadde vi fort ikke rukket frem, tatt i betraktning at vi egentlig var på hytta også.

 

de sender ikke ambulanse selv om vannet går. Det var det som skjedde i mot tilfelle. Vannet gikk og jeg kjørte tre timer til sykehuset. Dro to timer etter vannet gikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...