Gå til innhold

Erfaring med medisinsk abort?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei. 

 

Jeg fant ut i dag at jeg er 4 uker på vei (ikm i dag) og selv om vi har prøvd å bli gravide i 1 år nå så kunne det ikke kommet på et værre tidspunkt. 

Med andre ord er jeg faktisk nødt (!) til å ta abort. Jeg har brukt p-plaster i 2 måneder for å unngå graviditet men tydeligvis skjedde det uansett. 

Jeg har fått time hos sykehuset om 1 og en halv uke og lurer på om hvordan din opplevelse av dette var. Jeg blir å være ca 6 uker på vei (kanskje litt mer hvis de er veldig trege) og har bestemt meg for medisinsk abort. Hvordan fungerer dette? Kan jeg gjøre det hjemme og er det veldig smertefullt? 

Ble syklusen veldig tullete etterpå? 



Anonymous poster hash: a3639...4ee
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Fortsetter under...

Hei!
Trist situasjon, men godt du har funnet en løsning som fungerer for deg. 

Jeg tok MA. Tirsdagen gikk jeg på sykehuset, fikk en ultralyd som jeg ikke fikk se bildene på, og tok en pille som stanset utviklingen på fosteret, var da 6+5 dager. Fikk med meg hjem 4 piller jeg skulle ta opp i skjeden torsdagsmorgen kl 08, og noen smertestillende.
Ikke for å være skremmende, men 15min etter jeg tok inn pillene på torsdagen kom en smerte jeg har aldri i mitt liv opplevd. Jeg kastet opp i sengen, og sprang frem og tilbake på toalettet for jeg hadde en følelse av at jeg måtte på toalettet. Jeg spiste 13 smertestillende iløpet av 4 timer, noe sykepleieren sa var utrolig mye. Så gikk smertene ned rundt 14 tiden, og da begynte jeg å bevege meg igjen noe som gjor at det kom ut klumper og mye blod, smertene holdt seg til normale+++ mensen smerter til over helgen. 

Dette er veeeldig forskjellig fra person til person. En venninne av meg sa hun hadde bare sterke mensen smerter under hele aborten. 

Håper ikke dette har skremt deg, men jeg skulle gjerne vist hva jeg gikk til da jeg tok det, og kanskje vurdert kirurgisk. 
Posetive med å gjøre det hjemme er at du er innen for din sone, og kan skrike, spy,klage og løpe på toalettet så mye du ønsker og ikke bry andre rundt deg med. 

Håper dette har gitt litt svar. Lykke til!!! 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...