Gå til innhold

høyt blodsukker. diabetes 1


troja

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har diabetes 1 og ble uplanlagt gravid. Jeg er livredd for misdannelser og beskymrer meg grenseløst, siden jeg ikke hadde kontroll på blodsukkeret i starten. Jeg tok kontakt med diabetessykepleier, og får tommel opp pga langtidsblodsukkeret er på 7, 3. Men blodsukkeret svingte opp og ned som en jojo. Hadde ofte følinger om morgenen (som trekker ned hbnc) , men om dagen kunne jeg rote det skikkelig til. Flere ganger i uken over 15, nærmest daglig. Ofte opp i 17-18. Jeg fikk greie på at jeg var gravid i uke 6. Fikk greie på dette for 1, 5uker siden og jobber som bare det med å kontrollere blodsukkeret. Har to ganger etter på hatt blodsukker på 17-18 og reagerer med å bli livredd og er redd at fosteret ikke utvikler seg normalt og begynt å lure på abort, fordi jeg har frykt hele tiden. Jeg tok kontakt med fastlegen å spurte om i hvilken grad dette er farlig, legen svarer at det vet hun ikke. Synes jeg får kjempe dårlig oppfølging og fått kjempe dårlig informasjon. Jeg kan jo ikke gå rundt å være livredd til uke 12 da jeg endelig kan få snakke med en jordmor. Jeg hadde fått synlig større mage i uke 6, den var steinhard og stakk rett ut. Jeg spurte fastlegen om dette, jeg syntes det var for tidlig å få mage. Legen sa at det var ikke mulig at jeg hadde begynt å få mage, og sa at det var nok bare luft. Dette svarer hun uten så mye å se på magen min engang. Jeg er redd for at fosteret vokser for fort.

 

Er det noen her som kan gi meg svar om risiko, eller har erfaring med å hatt høyt blodsukker i starten av graviditeten. Håper på at noen kan hjelpe meg med dette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei.