Gå til innhold

Jeg klarer ikke ta et valg. :(


seecret

Anbefalte innlegg

Jeg føler selv jeg er i en fryktelig situasjon. Jeg har tre barn. Eldste er 6 år. Jeg har to fedre til disse barna. Men jeg bor ikke lenger sammen med noen av de. Det ble slutt desember i fjor. Innimellom går det dessverre ikke som planlagt her i livet. Situasjonen min nå er at jeg er sammen med en annen mann. Vi har vært sammen 4 måneder. Men vi har kjent hverandre lenge. Igjen har jeg blitt gravid. På p-piller. Vært hos lege hvor han tror kroppen ikke tar opp det den skal i pillen som gjør at den ikke fungerer optimalt. Det har vært annen prevensjon med de tre andre barna. Så ja, det burde gått opp et lys. Det er ikke ideelt med et nytt barn, det er veldig mange fler argumenter mot enn for. Jeg ønsker meg gjerne flere barn, har alltid hatt et ønske om 5. Men da selvfølgelig hvis ting ligger til rette for det. Noe det egentlig ikke gjør nå. Ikke har jeg noe ønske om 3 fedre heller. Jeg skammer meg faktisk lover det, selv om ikke det er noe jeg forutså. Ting har skjedd som man ikke trodde. Men allikevel. Det føles ikke noe hyggelig denne gangen :( Selv om jeg er fryktelig i mot abort når det angår meg selv. Det er her problemet kommer. Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre. Jeg vil kunne ta vare på det, økonomisk og med tid osv. Selv om jeg har de tre andre hele tiden bortsett fra annenhver helg. Og jeg har et fantastisk forhold til han som er faren. Men hva vet jeg om hvor vi er om to år. Det er jo ganske nytt. Jeg vet egentlig ikke hva jeg spør om en gang. Skal jeg ta sjansen på at hvis jeg beholder så går dette bra? Eller er det egoistisk det også. Tanken på abort skremmer meg, selv om jeg føler det som det eneste rette av og til. Med tanke på barna jeg allerede har osv.

 

 

Hjelp :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Off, ikke en god situasjon å være i. Jeg kan ikke fortelle deg hva du skal velge. Snakk med pappaen til den i magen og se hva han synes. Håper du velger det rette for deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at du bør spørre deg selv om du makter å være alenemor til 3, og ha 3ulike fedre å forholde deg til resten av livet. Vil det være positivt for de barna du har å dele deg med en til, eller har du nok med å gi oppmerksomhet og oppfølging til to?

Ønsker den nye mannen at du skal beholde? Har du selv lyst til å få dette barnet?

At du syns det er flaut osv syns jeg ikke skal bety noe, folk finner raskt noe nytt å snakke om;) men jeg ville sett for meg om dette er noe du makter alene, siden forholdet er såpass ferskt.

Og jeg ville brukt kondom for alltid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det beste for deg? Prøv å ikke tenke på hva "alle andre synes". Ønsker du dette barnet, så beholder du det :) 


Lykke til <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er heldigvis ikke så uvanlig i dag å ha barn med flere menn. Det er sånt som kan skje når man ikke lever i sølibat. Ikke alt man kan styre, som i ditt tilfelle, og det er ikke noe du burde skamme deg over.

 

Og om du ikke har diskutert med kjæresten, er det sikkert en god ide å gjøre. Hans mening kan jo hjelpe deg å ta en avgjørelse.

 

Er selv ikke noen tilhenger av abort, men jeg har stor forståelse for at det ikke alltid passer, og da er det jo greit at det finnes et alternativ. Og det vil jo kanskje komme en tid senere som passer bedre.

 

Om du velger å beholde, så må du bare vektlegge de positive sidene. Det går helt sikkert veldig bra det også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så koselig :-) Regner med at kjæresten din gleder seg og er like glad som deg.. alt ordner seg som regel til slutt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er han som har vært den positive drivkraften. Han og familien hans. :) Mammaen hans gråt av glede, og pappaen hans syntes også dette bare var noe som var koselig og positivt. "Så lenge dere er flinke med barna, er det en dritt hva alle andre sier" sa han :) Syntes det er stort i seg selv å ta i mot meg på denne måten. De er i alle fall ikke dømmende. Alle mine venninner har tatt imot nyheten positivt og er støttende. Så det hjelper mye på alt. Så nå får man bare være positiv selv også. Jeg er glad, men foreløpig ikke lykkelig over hvilken situasjon jeg er i. Men håper det kommer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh så bra.. jeg er så glad på dine vegne.. håper virkelig vi også blir gravide snart, for moren til samboern min kommer til å gråte av glede hun også. Samboern min har heller ingen barn fra før av, selv har jeg to :-) Nå skal du bare glede deg over spiren og kose deg med samboer og familie, så kommer lykken før du aner det :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Så fint :)
Å ta abort kan gi en psykisk knekk etterpå som kan være langvarig og mye hardere for barna enn å dele mamma med søsken :)
Lykke til og gratulerer kjempemasse! <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...