Gå til innhold

Positiv test rugedag 13 og 14 - men mensen kom som vanlig dag 14..?!


mimmi82

Anbefalte innlegg

Hei dere!

 

Jeg trenger litt hjelp.. Jeg og samboeren min er på vårt 2. prøverørsforsøk.

 

Rugedag 11 - litt lyserosa væske i truseinnlegget, men dette forsvinner

Rugedag 13 - brunlig utflod og svakt POSITIV test!

Rugedag 14 (i dag) - 2 POSITIVE tester. CB digital sier "Gravid 1-2". Brunlig utflod som utover dagen blir til vanlig menstruasjon med tilhørende menstruasjonssmerter.

 

Hvordan skal jeg tolke dette?! Kjemisk abort? Noen som har erfaringer med å ha mensen på samme måte som vanlig selv om man er gravid?!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du gått på noen medisiner som kan ha gitt positiv test?

 

Anonymous poster hash: 19b35...7b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du gått på noen medisiner som kan ha gitt positiv test?

 

Anonymous poster hash: 19b35...7b1

Nei absolutt ikke, går ikke på noen medisiner annet enn den Lutinusen. Den er jeg for øvrig ferdig med nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Update: Ringte IVF-klinikken på Ullevaal som jeg er knyttet til. Fikk beskjed om at 14 dager etter innsett er altfor tidlig å teste, og at testen var falsk positiv siden mensen har kommet. Så ble satt opp på nytt forsøk i august. Litt merkelig telefonsamtale. Det finnes da ingen falsk positiv graviditetstest? Det betyr vel at det har vært noe som ikke ble noe av? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På de fleste klinikker er jo testdag 14 dager etter innsett, så det er ikke for tidlig å teste da. Det er enten kjemisk, eller så er du gravid med blødninger. Ta en ny test om et par dager, og se om den blir sterkere eller svakere. Lykke til!

 

Anonymous poster hash: c8ee5...bfb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg fikk beskjed om dersom jeg hadde en positiv test og begynte å blø, skulle jeg gå på medsiner til jeg fikk negativ test..

da det var normalt med en blødning tidlig i svangerskapet.. litt dumt å slutte på medisiner der som en fortsatt skulle være gravid, for da kunne det gå galt på ordentlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for svar dere... Jeg har også lest at alle tester på dag 14, men på Ullevaal er det på dag 20. Hun dama virket skikkelig oppgitt fordi jeg hadde testet for tidlig. Den medisinen jeg har gått på (Lutinus - stikkpiller) skulle jeg bare gå på i 15 dager uansett - gravid eller ikke.. Tydeligvis ganske forskjellig prosedyrer på IVF-forsøk rundt omkring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde tatt litt ekstra progesteron noen dager og ventet med å konkludere negativt resultat. Mye som kan gi litt blødning, stikkpiller, lavt progesteron, tvilling osv. Jeg blødde til og fra fra uke 6-11, min datter er nå straks 9 måneder :) Krysser fingrene for deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Update: Ringte IVF-klinikken på Ullevaal som jeg er knyttet til. Fikk beskjed om at 14 dager etter innsett er altfor tidlig å teste, og at testen var falsk positiv siden mensen har kommet. Så ble satt opp på nytt forsøk i august. Litt merkelig telefonsamtale. Det finnes da ingen falsk positiv graviditetstest? Det betyr vel at det har vært noe som ikke ble noe av?

Når de setter testdato så sent, betyr det at de ikke ønsker at prøverne skal bli oppmerksomme på kjemiske graviditeter. Det er jo selvfølgelig en stor nedtur. Endret av F*PCO
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du testet på nytt? Vet om flere som har blødd mye etter IVF og det har gått bra. Lykke til. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...