Gå til innhold

SF mål flatet ut


Gjest Me2u

Anbefalte innlegg

Mini har de siste 3 sjekkene flatet ut på 31. Er 37 uker på søndag.

 

Flere med lave SF mål?

 

Hvor mye veide baby da den kom og gikk dere ut termin eller ble dere satt igang?

 

Jeg blir sendt til UL på onsdag og om føden ikke et fornøyd så settes jeg igang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan ikke svare på det du lurer på, for jeg har ikke fått selv enda. Men har også avflatet symfysemål og skal ha UL undersøkelse snart.. Spent på om alt er bra! Kjenner mye liv da heldigvis :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mini har de siste 3 sjekkene flatet ut på 31. Er 37 uker på søndag.

Flere med lave SF mål?

Hvor mye veide baby da den kom og gikk dere ut termin eller ble dere satt igang?

Jeg blir sendt til UL på onsdag og om føden ikke et fornøyd så settes jeg igang.

Jeg opplevde det samme på slutten. Ble sendt på UL og alt var fint. Videre fortsatte det å flate ut, så jeg var på UL en gang i uka på slutten. Fordelen var jo at de da så fra gang til gang at barnet la på seg tross at SF målet ikke økte. De mente årsaken var at barnet på slutten synker dypere ned i bekkenet. Jeg gikk til over termin og fikk en stor frisk jente :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos meg flyttet målene veldig ut fra uke 28-32.

Var 28 cm i uke 32. Jordmor mente det ikke var nødvendig med kontroll før i uke 36, stusset litt på dette og spurte om hun ikke vil ta en kontroll før, men det var ikke nødvendig..

 

Noen dager etter kontrollen i uke 32 var jeg hos en privat gynekolog, for å sjekke om dett var gutt eller jente. Hun stusset på målene, målte selv og fikk samme resultat. Hun synes det var veldig rart att hun ikke tok meg inn på kontroll tidligere.

 

Heldigvis tok hun en ekstra sjekk, og alt ser bra ut med babyen.

 

Skal på kontroll til uken, og er spent på hvor mye magen er vokst...

 

Anonymous poster hash: de1bf...698

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flatet ut ja. Babyen var liten. Kun 2800 gram. Kom som en kule av seg selv i uke 38.

 

Anonymous poster hash: 2224a...644

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hos meg flatet sf målet fra uke 34 (30 cm), uke 35 viste ingen endring, ul i uke 36 viste en gjennomsnittlig baby selv om sf målet fremdeles bare var 30 cm. Ul i uke 38 viste at babyen vokste, og da hun ble født 1 uke etter termin var hun 4 kg :) Men på ul i uke 36 lå hun veldig langt nede med hodet, såpass at de var helt sikre på at hun ville bli født innen 1 uke. Antagelig var det derfor sf målet mitt flatet ut og ikke kom seg opp på gjennomsnittet igjen :)

 

Men det er bra de sjekker det ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flatet ut et sted mellom uke 23 og 25. Ekstra ultralyder som viste at ungen fikk for lite næring. Ble keisersnitt i uke 29, var da 33 %under forventet størrelse.

 

Anonymous poster hash: 49801...905

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er forresten 34 uker snart :) når begynte dine mål og flate ut?

Alt var perfekt frem til uke 34, da reagerte JM på at han ikke hadde vokst så mye siden sist. Var på ny kontroll 14 dager etter og i går og da hadde han ikke vokst mer.

 

Han har ikke festet seg og han lå fremdeles høyt oppe, men pulsen er perfekt og han beveger seg masse så hun var ikke veldig bekymet, men ville at føden skulle ta en sjekk for å være på den sikre siden.

 

Så er spent til onsdag hva de sier :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Er forresten 34 uker snart :) når begynte dine mål og flate ut?

Alt var perfekt frem til uke 34, da reagerte JM på at han ikke hadde vokst så mye siden sist. Var på ny kontroll 14 dager etter og i går og da hadde han ikke vokst mer.

 

Han har ikke festet seg og han lå fremdeles høyt oppe, men pulsen er perfekt og han beveger seg masse så hun var ikke veldig bekymet, men ville at føden skulle ta en sjekk for å være på den sikre siden.

 

Så er spent til onsdag hva de sier :)

Akkurat samme her, bare at mine mål flater ut for to uker siden, så gikk de litt opp på neste kontroll og nå sist var det ingen endring.. Så hun ville at jeg skulle bli fulgt opp ekstra :-) spennende!

Kjenner masse liv og hjerteslag til babyen er akkurat som de skal!

 

Lykke til med UL :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Er forresten 34 uker snart :) når begynte dine mål og flate ut?

Alt var perfekt frem til uke 34, da reagerte JM på at han ikke hadde vokst så mye siden sist. Var på ny kontroll 14 dager etter og i går og da hadde han ikke vokst mer.

 

Han har ikke festet seg og han lå fremdeles høyt oppe, men pulsen er perfekt og han beveger seg masse så hun var ikke veldig bekymet, men ville at føden skulle ta en sjekk for å være på den sikre siden.

 

Så er spent til onsdag hva de sier :)

Akkurat samme her, bare at mine mål flater ut for to uker siden, så gikk de litt opp på neste kontroll og nå sist var det ingen endring.. Så hun ville at jeg skulle bli fulgt opp ekstra :-) spennende!

Kjenner masse liv og hjerteslag til babyen er akkurat som de skal!

 

Lykke til med UL :-)

Takk :)

 

Du og :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...