Gå til innhold

Av alt rusket av upassende innlegg her inne.....


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hvorfor ble min tråd om narko dealing slettet?

Det var en saklig tråd om hvordan kriminell underverden funker.

 

Er det mer upassende enn alt annet? Det var da om noe dom faktisk er tilstedeværelse i norske samfunn.

 

Jeg argumenterte verken for legalisering, eller oppfordret noen til kriminalitet.

 

Trygdesvindel er jo en annen ulovlighet som er hyppig diskutert her inne.

Voldtekt har nylig blitt grundig debattert.

Familie vold er et tilbakevendende tema.

Terrorisme.

Krig.

 

For ikke å snakke om alle disse bizarre sex trådene, om tiss og bæsj, kvelning osv.

 

Alt det er ok? Men å spørre om risiko for .... Ja, dere vet, det jeg spurte om.

Det er uakseptabelt?

 

Pleide forklar.

 

Anonymous poster hash: 3e191...2e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei,

 

Innlegget ble slettet på grunn av dets innhold. Det er korrekt at det ikke var noen oppfordringer der, men det var formulert på en slik måte at vi så oss nødt til å slette det.

 

Kira

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker det er mer stilig å innrømme at du var en litt for "trigger happy" bruker administrator, litt for glad i å sensurere og regjere? 😳

 

Tenker at om det ikke var det som var grunnen kan du fint både linke til de retningslinjene jeg har brutt, og gi en litt mer utfyllende forklaring. 😀👍

 

Ser jo at "norko dealing" ikke er kjernetema på baby forum, men hva med alt det andre som ligger milevis unna?

 

Er ikke sikkert det blir så mange kunder/brukere igjen her inne sånn på sikt..... om det er sånn dere vil gjøre ting?

 

Dette irriterte meg 😈

 

Anonymous poster hash: 3e191...2e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt greit å være uenig i vår avgjørelse, men det er ikke noe poeng å tilegne meg disse gode egenskapene du beskriver ovenfor.

 

Jeg skal forsøke å forklare meg litt bedre. Innlegget ditt inneholdt kun spørsmål rundt kjøp og salg av narkotika. Meget spesifikke og detaljerte spørsmål.

Egmont og Klikk er opptatt av å komme høyt opp på listen når noen googler en ting. Dette har de jobbet hardt med og lykkes godt med, uansett om man googler amming eller beste familiebilen. Men det er visse ting de ikke ønsker å bli assosiert med, og dette er blant annet distribusjon av narkotika. Dette er reglen vi brukte:

* Vi forbeholder oss retten til å slette/endre innlegg vi vurderer at bryter med reglene, eller som har innhold Barn i magen/Din baby ikke ønsker å assosieres med.

 

Hvis du fortsatt mener at vi ikke fulgte de retningslinjene vi som brukermoderatorer har fått, så kan du kontakte forumansvarlig Hanne Mari for å få henne til å se på saken. Hun kan kontaktes på pm her eller på mail [email protected]

 

Kira

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for mer utfyllende svar.

Som sagt kan jeg fint akseptere at det ikke hører hjemme her, men tenkte takhøyden var stor.

 

Googlet litt om narko så vel som mange av de seksualiserte uttrykkene, før jobb i dag.

Tror forresten det var buttplug i anonymforum som kom opp som nummer tre, og andre som har snakket om narko også i anonymforum som kom høyt opp.

Ellers var dere godt representert på mye grums.

Det er vel en balansegang, noe må tåles av å dukke på Google om man skal være populære å ga rom for drøftinger av aktuelle tema.

 

Alt i alt var det ikke for ille etter de få søkerne jeg gjorde, men så også på trådene, de har ikke vært særlig kontroversielle i det siste.

 

Anonymous poster hash: 3e191...2e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hanne Mari kan da fikse ting på eget initiativ? Har ikke hun en form for redaksjonelt ansvar?

 

Anonymous poster hash: 3e191...2e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Mari

Hei

Jeg er ansatt i Egmont og har ansvar for forumet, ja. Redaktøransvaret ligger hos Mari Midtstigen. 

 

Jeg kan ikke fikse ting etter eget forgodtbefinnende, men kan ta avgjørelser dersom jeg mener at noe bryter regler og det for eksempel ikke er blitt ryddet. Her mener jeg moderatorene har tatt en riktig avgjørelse. En inngående diskusjon om hvordan man for eksempel kan oppbevare narkotika kan også gå under regelen om oppfordring til brudd på norsk lov. Selv om du ikke personlig oppfordrer til noe, vil svarene kunne gjøre det. Derfor er denne tråden tatt like mye for det, som at det er noe vi ikke ønsker å assosieres med. Man kan se for seg et scenario der tråden utvikler seg til å bli en tips-og-triks-for-narkohandel-tråd.

 

At du finner gamle tråder som inneholder regelbrudd kan ha noe med å gjøre at forumet har eksistert lenge, og at enkelte regler har kommet til å ettertid. Hvis du ser noe du reagerer på oppfordrer jeg deg til å rapportere det inn slik at moderatorene kan sjekke det ut og eventuelt moderere tråden. 

 

Det er klart det er lov til å debattere tema som for mange kan virke støtende eller ekle eller vanskelige. Men narkohandel og hvordan man gjør det blir litt annerledes, da det i utgangspunktet bryter med loven og vi ønsker heller ikke å være et forum der folk vet at "dit kan jeg gå for å få narkotips". Nå har jeg satt det veldig på spissen, men det er altså bakgrunnen for at moderatorene reagerte som de gjorde på denne tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...