Gå til innhold

Obduksjon etter SA (og MA)


Lykke - mamma til 3

Anbefalte innlegg

I dag har vært en tøff dag ja, satt og hulket på kontoret til sjefen i dag tidlig pga en filleting... Var helt på tuppa før samtalen. Men godt å ha det overstått, og legen sa at jeg måtte bare ringe om jeg lurte på noe.

 

Tusen takk for alle gode svar embi! Må innrømme at jeg er innom og snoker på profilen din innimellom, og gleder meg på dine vegne over at du snart er i mål med lillesøster! Riktig god førjulstid til deg også!

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Fortsetter under...

Oppdatering herfra: fikk positiv test i jula, og har i dag vært på UL og sett et bittelite hjerte slå <3

8+4 uker på vei i dag. Ny ultralyd når jeg er ca 12 uker :)

Endret av Lykke - mamma til 2
Lenke til kommentar

Å fy søren for en fantastisk nyhet! Og for en julegave!

Nå ble jeg skikkelig glad på deres vegne Lykke❤️ Håper du blir godt fulgt opp så du føler deg trygg hele veien i mål! Denne gangen skal det gå bra💕

Håper du holder oss litt oppdatert på veien, veldig koselig å følge med😊

Lenke til kommentar

Takk embi <3 Foreløpig er jeg fornøyd med oppfølgingen, på UL i uke 12 skal en lege gå igjennom hele fosteret for å sjekke at alt er i orden. Letter hjertet mitt veldig når jeg får ting uten å krangle om det.

 

Føler meg optimistisk denne gangen, og har allerede en magefølelse på at det er en jente i magen, av den enkle grunn at jeg er elendig for tiden... Kvalm og sliten, så det har vært hardt å holde maska på jobb. Har fått beskjed av mannen om at nå må jeg tenke på meg selv, så i morgen skal jeg ringe og be om sykemelding.

 

Kjenner en stor takknemlighet for å være gravid igjen, og det hjelper på det dagene jeg er skikkelig dårlig :)

Lenke til kommentar

Så godt å kjenne litt optimisme nå💕 jeg gikk sykemeldt hele dette svangerskapet, det føltes ganske nødvendig i hvert fall i starten. Selv om tida går litt saktere når man går hjemme, da gjelder det å finne lystbetonte aktiviteter 😊 god oppfølging er viktig så du føler deg trygg og ikke går og redd hele tida. Selv om det nok blir noen stunder med litt høy puls fremover nå...men denne gangen skal det gå bra❤️ Krysser alt jeg har for deg Lykke😊 veldig koselig med oppdateringer underveis også hvis du får til det😉

Lenke til kommentar

Har i dag fått telefon fra sykehuset, der legen som undersøkte meg i forrige uke har diskutert med overlegen, og funnet ut at de vil gi meg resept på Albyl-E, fordi det kan styrke morkaken. Skal ta det til uke 16, som var da jeg mistet sist. Syns det er litt skummelt å ta medisiner, og har hørt at man kan få blødninger når man tar Albyl-e, men kjenner at det er godt å bli tatt på alvor, og føle seg ivaretatt. Man hører jo mye rart og negativt om helsevesenet, men jeg er veldig fornøyd! :)

 

Apoteket mitt var selvfølgelig tom for Albyl-e, men fikk inn igjen på mandag, så da starter jeg! :)

 

10 uker på vei, og satser på 30 uker til :)

Lenke til kommentar

Annonse

Har i dag fått telefon fra sykehuset, der legen som undersøkte meg i forrige uke har diskutert med overlegen, og funnet ut at de vil gi meg resept på Albyl-E, fordi det kan styrke morkaken. Skal ta det til uke 16, som var da jeg mistet sist. Syns det er litt skummelt å ta medisiner, og har hørt at man kan få blødninger når man tar Albyl-e, men kjenner at det er godt å bli tatt på alvor, og føle seg ivaretatt. Man hører jo mye rart og negativt om helsevesenet, men jeg er veldig fornøyd! :)

 

Apoteket mitt var selvfølgelig tom for Albyl-e, men fikk inn igjen på mandag, så da starter jeg! :)

 

10 uker på vei, og satser på 30 uker til :)

Går nok fint med albyl e. Jeg gikk på det frem til MA'n min. Slutta 24 timer før utskrapinga. Blødde ingenting. Gikk med bind et døgn etterpå.

 

Lykke til.

Lenke til kommentar

Albyl-e går nok helt fint! Jeg gikk på det frem til uke 34 denne gangen. De hadde ikke noen grunn for å gi meg det, men siden det ikke er noe farlig så føltes det godt å kunne ta noe for å hjelpe kroppen litt. Alt for å føle at man gjør alt man kan for at det skal gå bra💖

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

12 uker på vei, og i dag har vi vært på ultralyd. Alt så fint ut, og legen mente at vi kanskje er bittelitt lengre på vei, siden den lille var så lang :) sliter fortsatt med kvalme og brekker meg mye av diverse lukter. Det er for så vidt litt greit også, fordi det gjør at jeg føler meg beldig gravid:) men utrolig slitsomt å f.eks gå på matbutikken, for der er det mye som lukter!

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

OUL overstått, og der fikk vi se en frisk og veldig aktiv liten jente <3 Har både gruet og gledet meg til denne dagen, så er glad den er overstått :) ble flyttet litt frem, og er dermed 19 uker på vei. Snart halvveis! :)

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Annonse

30+4 på vei i dag, med en meget aktiv lillesøster :) Har vært et tøft svangerskap, med mange bekymringer, men nå har jeg senket skuldrene litt siden babyen nå er stor nok til å overleve om hun skulle bli født nå. Jeg går nok til termin og vel så det før jeg føder, men det hjelper på psyken å vite at hun er levedyktig :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hei, og takk for at du spør :)

 

Her går det fint, et skummelt svangerskap går mot slutten, og jeg nærmer meg 38 uker på vei. Gleder meg veldig til å møte jenta vår, og til å slippe å bekymre meg for at noe skal skje inni magen. Vet at det kommer nye bekymringer når hun blir født, men da blir de lettere å dele med andre. Har hatt en del ekstra UL denne gangen, først pga forhistorien, og så pga svangerskapsdiabetes, så jeg har heldigvis fått kikket på henne og sjekket at hun har hattt det bra med jevne mellomrom :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Da var vi i mål! Snuppa vår kom på termin, og nå er lykken komplett <3 Hun er selvfølgelig verdens fineste baby, og jeg er overlykkelig over å endelig ha hun her!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...