Gå til innhold

Går alltid alt på skinner når din 3 åring skal spise og legge seg?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Aldri noe tull ? Min samboer mener det er noe galt hjemmr hos oss siden hun tidvis prøver seg å være oppe lengre... Med å si hun må tisse , sulten osv.. Dette er vel normalt ????

 

Anonymous poster hash: 5c28f...394

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om det ikke et normalt, så er det noe galt med vår treåring :-p

Ergo: ja! Vi har det sånn hjemme.

 

Anonymous poster hash: ea2ac...914

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha ha ha! 3-åringer er vel de minst samarbeidsvillige av alle aldre, ihvertfall frem til tenårene

 

Anonymous poster hash: 409fc...b84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Altså han mener at alle våre venner får det til, så hvorfor ikke vi? Han mener jeg må bli strengere... Setre henne på rommet slik at hun lærer. Han ga faktisk beskjed om at dette forholdet gadd ikke han hvis det fortsatt. Det er min feil at hun av og til tuller, min feil hvis hin ikke vil spise og min feil at hun ikke driter på do som han ordla det. Hun går med truse og tisser på do, men vil ikke bæsje enda.. Det rsoekterer jeg. Motiverer men presser ikke. Det kommer når det kommer. Han hadde visst lært henne alt hun kunne av alfabet og tall. Jeg var bare talentløs. Kjente jeg mistet helt lyst og respekt når han sa dette. Nå vet jeg ikke om vi kommer til å fortsette forholdet. Hvordan kan han legge alle " feil" på meg... Ting er ikke alltid perfekt 😕😔😔

 

Anonymous poster hash: 5c28f...394

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj...er dette barnets far? Siden han truer med å flytte? Dette er helt normal oppførsel for en 3-åring. Be om råd fra HS.

 

Anonymous poster hash: 51992...098

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår treåring spiser som regel kveldsmaten uten tull. Men det går tregt og vi må minne henne på om å ta en bit av brødskiva.

 

Kveldsstellet med meg går alltid fint, mens med pappaen er det mye tull. Hun prøver å stikke av, gjør seg slapp i kroppen når pysjen skal på, låser munnen til tannpuss og vil bare tulle og tøyse. Hun synes selv dette er veeeeeldig morsomt. Tror hun er på denne måten med faren fordi det er han som tuller, tøyser og herjer mest med henne i hverdagen. Med meg er det mer kos og pusling med småting.

 

Når kveldsstellet er over går det på skinner. Hun går til senga og legger seg. Vi synger nattsang og gir kyss og klem. Slår av lyset og går ut og hun sovner fort.

 

Anonymous poster hash: 349d2...08d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med vår nybakte 3-åring går ingenting på skinner for å si det sånn! Alt skal protesteres på for tiden. Det gjelder å puste med magen og huske at det går over.. Har en eksemplarisk 6 -åring som levende bevis på det:) At mannen din ikke tror dette er normalt sier mer om hans kunnskap om småbarn enn noe annet. Vår 3-åring er forøvrig en ENGEL ute blant folk, så man kan ikke dømme andres barn basert på hvordan de oppfører seg når man er sammen med andre...

 

Anonymous poster hash: 5c692...c30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han mener at om jeg hadde vært strengere hadde alt gått mer på skinner. Men jeg kaster henne ikke på rommet med mindre hun har gjort noe veldig galt. Tror mer på å snakke med henne....

 

Anonymous poster hash: 5c28f...394

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj. Tror samboer må realitetsorienteres... Jeg har ei på nesten 3 som fremdeles sover i sprinkelseng rett og slett fordi det blir så mye tøys ved legging dersom hun kan komme utav sengen. ( hun tør ikke klatre ut). Legging av 2-3 åringer er generelt en utholdenhetsprøve.avDersom ingen i deres omgangskrets har hatt perioder med overtrøtte og rampete 3 åringer, tror jeg de lyver... ;-) Enig med de over her, kanskje en samtale på Fvk hadde vært lurt?

 

Anonymous poster hash: 70383...c67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har vi en som måtte bæsje tre ganger i gårkveld.. Uten noe særlig resultat men..

Også har han ofte veldig mange viktige spørsmål han må stille oss på kvelden...

Er vel heeelt normalt!

 

Anonymous poster hash: d4d2f...419

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde ringt helsesøster, forklart situasjonen og bedt om hjelp til å realitetsorientere far. Forøvrig ikke en veldig hyggelig mann du har. Hadde vurdert fvk også.

 

Anonymous poster hash: 282e1...87f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår frøken på 3 har bestandig vært enkel å legge, hun var 1.5 da hun fikk vanlig seng å har aldri gått ut av sengen uten at vi har sagt det var greit...ikke før hun fylte 3 år....hehe klarer selv! Jeg skal! Må bare...skal bare....hun har full kontroll på uring og avføring men er som din vil ikke bæsje i do....hun kvier seg å sier at det er fordi hun er redd. Men det går seg til med litt tålmodighet.

Hun kan godt finne på å måtte på do 3-4 ganger egter hun har lagt seg men det har jeg løst ved å ta med potta opp på loftet så ned i stua etter sengetid er uaktuelt....hun har nå snart gitt opp å må bare på do 1 gang etter hun har lagt seg. å hun er tørr hele natta så det har nok bare vært nysgjerrighet.

 

Det å være 3 år er en løsrivelsesfase der de vil prøve selv å er nysgjerrige. De vil lirke å lure for å få det som de vil. De spiller på følelser osv....så spørs det da hvor ettergivne og lettlurte vi foreldre er.

Min er såpass skummeø at selv om hun har fått tilbudnom kveldsmat å kanskje tok 2 tygg så kan hun etter en halvtime gråte å fortelle at hun har ikke fått mat å at hun sulter....( da har hun hørt bestemor komme etter hun har lagt seg feks...)

Mannen din må være mer tålmodig ellers vil han få en wake up call senere når han sitter alene å har ansvar alene....

 

Anonymous poster hash: 11208...b53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva gjør dere om barnet ikke vil lye? Som tulle med maten eller nekte legge seg. Er det rommet med en gang Jeg eller duller dere litt med og prøver å forklare? Datteren vår har vært i faser der hun av forskjellige grunner ikke har sovet. Da hun var baby våknet hun jo såklart. Da hun var 1-2 ville hun holde hånda til hun sovna - noe hun fikk... ( det synes han er helt grusomt enda). Jeg merka det var rett for henne. Nå kan hun tulle litt fordi hun ikke vil sove. Men jeg ser på det som normalt. Føler ingen trenger å få skyld for det. Han mener hun er perfekt med han. Aldri griner aldri sutrer. Spiser alt og legger seg pent. Uff.. Han kalte meg dum i hodet i går og ville avslutte forholdet fordi jeg var så håpløs. Er heilt fra meg i dag. Han klikka nettop fordi jeg gråt.. Spurte hvor gammel jeg var. Glad mamma og de har barnet nå i dag 😢 hi

 

Anonymous poster hash: 5c28f...394

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det vel ikke leggingen som er det største problemet ditt. 

Si til han at du har fått nok, og at du kommer til å ta kontakt med familievernkontoret over helgen for å se om de kan hjelpe, for sånn som dette har du IKKE tenkt til å leve det eneste livet du har. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager, men han mannen din høres ikke helt god ut. Anbefaler at dere får hjelp utenfra. Måten han behandler deg på er totalt uakseptabel.

 

Det er helt normalt at barn i perioder tester grenser og er vanskelige. Vi har strengt tatt hatt problemer med mat og legging hele veien med vår datter som nå snart er 4 år. Har prøvd de fleste metoder, men tvang og streng straff er ikke aktuelt for noen av oss. Om hun ikke vil ha middag så er det greit, men da er det ingen mat før kvelds. Legging har vi ikke oppskriften på for øyeblikket dessverre. Vi sitter inne med henne til hun sover, men dersom hun tuller så prøver vi enten å holde henne litt bestemt på fanget eller så går vi ut på gangen til hun roer seg. Selv om det er slitsomt så anser vi det som sunt at hun tester grenser og er vrien av og til.

 

Anonymous poster hash: 25a2d...95b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare si at alle mine tre barn har vært "eksemplariske " med sin far, og " umulig " meg. Det er ikke fordi jeg er mindre streng, snarere tvert imot, da far liker tøys og tull... ;-) Det er helt vanlig at unger tester grenser, og at de gjør dette mer med feks mor enn far. Det betyr ikke at den ene er "dårligere" enn den andre.

 

Dere må sette dere ned, kanskje helst på Fvk, og bli enig sammen om hvordan dere skal håndtere 3 åringen.

 

Anonymous poster hash: 70383...c67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare si at alle mine tre barn har vært "eksemplariske " med sin far, og " umulig " meg. Det er ikke fordi jeg er mindre streng, snarere tvert imot, da far liker tøys og tull... ;-) Det er helt vanlig at unger tester grenser, og at de gjør dette mer med feks mor enn far. Det betyr ikke at den ene er "dårligere" enn den andre.

 

Dere må sette dere ned, kanskje helst på Fvk, og bli enig sammen om hvordan dere skal håndtere 3 åringen.

 

Anonymous poster hash: 70383...c67

Prøvde å forklare dette til han.. Men da var jeg bare dum i hodet.. 👌

 

 

Anonymous poster hash: 5c28f...394

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår jente prøver seg mere til meg enn med pappan men det er vel fordi jeg har henne hele tiden å han bare et par ettermiddager innimellom.( bor sammen, han har bare en krevende jobb)

Jeg er strengere å godtar lite tull akkurat i situasjoner som kveldsstell å legging.

Vi bruker å lese en bok å symge 2-3 sanger på sengen. Men hvis hun tuller å haler ut tiden så får hun beskjed om at hvis du ikke nå er med å steller deg uten å tulle så orker ikke mamma å lese bok i kveld da blir det kun sang feks....da slutter hun som regel å hvis ikke blir det sengen uten bok. Hun griner å jeg forklarer hvorfor det ikke blir. Dagen etterpå er hun en engel helt til neste gang hun prøver å tøye grensene.

 

Men jeg tror ikke 3åringen din er problemet her å heller ikke hvordan du takler henne.

Det høres ut som det er mer som ligger bak å at mannen din velger å skylde på det enkleste.

Bestill wt møte på familievernkontoret du så får du heller se da hvor interessert han er i å ordne opp å få ting på rett kjør igjen.

 

Anonymous poster hash: 11208...b53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...