Gå til innhold

Savner egentlig å skravle litt på nett med andre som snart skal føde :)


Frufluffy

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja, det har vært lenge stille i juni gruppa nå:)

 

Med meg går det greit, men med 6 dager til termin er jeg blitt veldig lei. Har halsbrann, kvalmen har dukket litt opp igjen og nattesøvnen er et kapittel for seg selv. Har så lyst til å føde nå, er det eneste jeg tenker på. Nå har faktisk alle som jeg kjenner som hadde termin i våres og noen junimammaer født, og jeg savner sånn og få møte min lille baby :)

 

Hvordan går det med deg da? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går fint med meg :) Jeg har det egentlig veldig fint, termin på mandag så er jo ikke lenge igjen selv om det skulle bli et stykke ut i juni. 

 

Halsbrann her også. Jeg syns egentlig jeg får det uansett hva jeg spiser til frokost. 

 

 

Har faktisk sovet godt de to siste nettene , med minimalt med dobesøk :)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende nå når det nærmer seg termin, som er på tirsdag for min del. Begynner å bli plagsomt utålmodig. Ingen halsbrann eller vann i kroppen, men er rimelig lei av nattlige dobesøk... spesielt de 5 fra jeg har lagt meg til jeg sovner. Synes svangerskapet har vært psykisk tungt, så er glad jeg har sluppet unna mange av de fysiske "vondtene". Gleder meg veldig til å få lille i armene - og jeg har allerede lyst på flere, selv om det har vært noen tøffe måneder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår lille prins kom nå på torsdag.

Hadde termin 06.06 (på min egen bursdag faktisk), men jeg er annengangsfødende og har sagt til "alle" at jeg hadde bestilt han en ukes tid før termin. Moro at jeg fikk rett på det:)

 

Det startet med tegningsblødning og murringer natt til onsdag, men murringene dabbet av i løpet av dagen.

Murringene startet på nytt mellom 02-03 natt til torsdag og innen kl 06 begynte begynte jeg å telle riene. Da jeg ikke syntes riene var særlig smertefulle prøvde jeg å sende mannen på jobb, men han insisterte på å bli hjemme (heldigvis)! Han kjørte datteren vår til barnehagen og kom hjem og tok livet heeelt med ro da føden mente at jeg fortsatt hadde god tid. Selv om riene var overkommelige smertemessig så kom de tidvis ganske tett og alle varte rundt ett minutt.

 

Prøvde å få mannen til å forstå at vi burde komme oss avgårde, ihvertfall være klare til å dra på kort varsel. Men han skulle bare.... dra og fylle bensin, ta seg en kaffe, lufte bikkja og skravle litt med naboen, støvsuge huset etc. Tilslutt ekslpoderte jeg og han skjønte endelig alvoret da han så at riene kom så tett. (Tror han ventet en repeat av forrige fødsel som tok mange timer).

 

Kjøreturen til sykehuset tok en halvtime og heldigivs så roet kroppen ned slik at riene bare kom hvert 5. minutt og smertene var fremdeles overkommerlige.

I heisen på sykehuset begynte jeg såvidt å kjenne på trykketrangen men kjente ikke helt igjen "følelsen" da jeg hadde epidural med førstemann og ikke følte noen spesiell trykketrang da. Måtte stoppe og puste meg gjennom heftige rier ca hvert 3. skritt, og tenkte inni meg at nå hadde det vært skikkelig flaut hvis jeg bare var 3-4 cm åpen og bare innbilte meg at smertene var så store. (har alltid trodd at jeg har lav smerteterskel, men kanskje ikke?)

 

Jordmoren ventet på meg og alt var klart inne på fødestuen. Fikk først bare lagt meg på siden og lå og tviholdt på en drypp-pose stang mens jordmoren registrerte meg inn. Trykketrangen var enorm men jeg sa ingenting siden hun ikke hadde undersøkt meg ennå.

Da mannen kom tilbake fra parkeringen så ble jeg undersøkt og fikk beskjed om å begynne å presse umiddelbart da hodet var helt nede. Vannet gikk med et plask og etter fire-fem press så var han ute, kl. 11.01. En halvtime etter vi ankom føden!!!

 

Jordmor kalte det en drømmefødsel, men jeg følte meg ikke helt enig med det siden det ble så innmari intenst mens det pågikk. Men nå, et par dager etter,  så syntes jeg faktisk at jeg har hatt en drømmefødsel:) Spesielt hvis jeg sammenlikner med min første fødsel som var langdryg og endte med vakum-forløsning. 

 

Så nå koser vi oss hjemme og jeg har startet min nye tilværelsen som 2 barnsmor <3

 

Ønsker dere andre som fremdeles har fødsel foran dere masse masse lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært utrolig stille i juni gruppa i det siste!

5 dager igjen til termin her nå, middels nattesøvn, hyppig dogåing, økt appetitt og føler meg som en diger strandet hval !!! Puh det var godt å få ut :D

Ellers så har jeg gått fra å være veldig spent på fødselen, til å bli ganske så likegyldig, så lenge alt går bra såklart. Det som skjer, skjer liksom. Har ingen tegn på at noenting er på gang enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer!!  

Jeg skjønner du syns det ble intenst, det er fryktelig intest med raske fødsler.  Nr 2 var ekstremt hektisk, nr 2 var så kontrollert fordi jeg var smart nok til å dra inn på sykehuset før riene egentlig  var rier, sånn rakk de akkurat å få meg slengt inn på en fødeseng.

 

Jeg er jo 4. gangs, kanskje nesten derfor det er så spennende-  Ikke noen tegn på fødsel, men det har jeg ikke hatt med noen og ikke kommer de når de skal heller. Jeg har styrtflødsler så det er litt diskusjon rundt et hvert gjøremål her nå, 

 

Jeg er rimelig rolig på at ting går bra, men mannen får noen innfall om at jeg ikke burde gå ut med venner osv. 

 

Jeg gleder meg sånn til fødsel, men prøver å tenke at da er det slutt på å være gravid for alltid.  Det er jo litt vemodig 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...