Gå til innhold

Inseminasjon Riksen 2015?


Ønskebarnregnbue

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen :takke:

 

Vi er to kvinner som er gift, og har et stort ønske om en liten spire i magen.
Vi har lenge vurdert Storkklinikken i Danmark, men nå vurderer vi Riksen grunnet praktiske årsaker.
For vår del er det inseminasjon som er aktuelt. Er det noen som har erfaringer med Riksen?

- Må alle som skal insemineres gå på medisiner?
- Hva er prisen nå for forsamtale, sæddonasjonen/ inseminasjon, medisiner osv?
- Hvor mange forsøk tok det før det klaffet hos dere?

 

Ha en flott dag :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Jeg kjenner ikke til hvordan behandlingen er her i landet! Jeg er singel og MÅ jo ut av landet for å få hjelp, så jeg har vært på Stork.

Inseminering kan foregå uten medisin, bare måle riktig tid for eggløsning. Jeg hadde ingen medisinsk behandling i forbindelse med mine forsøk. Jeg ble gravid på 2. forsøk, men dessverre mistet jeg i uke 16. Jeg hadde 5 insemineringer etter at jeg mistet, men uten at det lyktes. Nå holder jeg på med IVF i Riga!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hej,

Jag vet inte heller Riksens retningslinjer, men har hört att någon fått göra inseminasjon i naturlig cyklus. Privat här i Norge är det vanligt uppfattar jag det som, vi gör det. Hoppas ni finner ut av mer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Jeg ble inseminert på Riksen i dag. Pga at jeg er operert for endometriose har jeg hatt et ivf-forsøk i DK tidligere. Derfor ble det bestemt at første inseminasjonsforsøket skulle være med hormoner. Selv om jeg gikk på liten dose endte jeg opp med tre egg nå. Legen måtte konferere med sjefen sin for å sjekke om de skulle utsette forsøket, siden det er risiko for trillinger. Men det ble bestemt at vi prøver, så nå er det noen spennende fjorten dager fremover...

 

Til spørsmålene dine:

- jeg tror ikke alle MÅ gå på medisiner, men mange sier at de ønsker det i stor grad på Riksen fordi det er lettere å kontrollere og større sannsynlighet for graviditet da. Vi spurte i dag om jeg kanskje burde prøve uten medisiner neste gang,( om det ikke klaffer nå) siden jeg fikk tre egg nå, og svaret var at det kunne diskuteres. Så det er nok ikke umulig. Om man er frisk og rask er det jo ikke noe i veien for det, men sjansen for graviditet er større med hormoner. Og man vil helst ha færrest mulig forsøk, både av hensyn til at de fleste vil bli gravid fort, men også fordi det ikke er flust av donorer. Og så koster det penger (offentlige sådanne...)

- prisen pr konsultasjon er 320kr. (Vi har hatt en oppstartssamtale og to UL før inseminasjone.) Selve inseminasjonsforsøket koster 1500kr tror jeg.

- spm tre har jeg vel svart på over. :-) Første forsøk. Vi krysser fingrene!

 

Utover dette kan jeg si at vi har hatt forskjellig lege 3 av 4 ganger. Ser mange ikke liker det så godt, men for oss har det ingen ting å si. Alle har vært hyggelige og flinke. Det kjedeligste med Riksen er ventetiden fra første samtalen til første forsøk (om man skal ha donor), og at man ikke får velge samme donor om man ønsker søsken. Vi hadde ingen innvirkning på hvilken donor vi får. Fordelen med å bruke Riksen er klart på kostnadssiden. Det er vesentlig billigere. Og for oss som bor i Oslo er det en stor fordel at vi slipper reising til utlandet.

 

 

Anonymous poster hash: 174ac...4a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Lykke og lettelse!:-) I dag fikk vi endelig svarbrevet fra avdeling for gynekologi på Rikshospitalet om at søknaden vår er godkjent og at vi har behov for helsehjelp fra spesialisthelsetjenesten, men ikke tilhører gruppen med høyest prioritet. Har forståelse for dette da vi verken er eldre eller syke som det haster i den forstand.

 

Er så lykkelig for at vi fikk ja, og at prosessen endelig er i gang. Men veldig lang ventetid er det! Står at de forventer at vi blir innkalt i august 2016. Usikker på om dette den faktiske ventetiden til førstegangssamtalen, eller er til første forsøk, men tiden vil vise :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble inseminert på Riksen i dag. Pga at jeg er operert for endometriose har jeg hatt et ivf-forsøk i DK tidligere. Derfor ble det bestemt at første inseminasjonsforsøket skulle være med hormoner. Selv om jeg gikk på liten dose endte jeg opp med tre egg nå. Legen måtte konferere med sjefen sin for å sjekke om de skulle utsette forsøket, siden det er risiko for trillinger. Men det ble bestemt at vi prøver, så nå er det noen spennende fjorten dager fremover...

 

Til spørsmålene dine:

- jeg tror ikke alle MÅ gå på medisiner, men mange sier at de ønsker det i stor grad på Riksen fordi det er lettere å kontrollere og større sannsynlighet for graviditet da. Vi spurte i dag om jeg kanskje burde prøve uten medisiner neste gang,( om det ikke klaffer nå) siden jeg fikk tre egg nå, og svaret var at det kunne diskuteres. Så det er nok ikke umulig. Om man er frisk og rask er det jo ikke noe i veien for det, men sjansen for graviditet er større med hormoner. Og man vil helst ha færrest mulig forsøk, både av hensyn til at de fleste vil bli gravid fort, men også fordi det ikke er flust av donorer. Og så koster det penger (offentlige sådanne...)

- prisen pr konsultasjon er 320kr. (Vi har hatt en oppstartssamtale og to UL før inseminasjone.) Selve inseminasjonsforsøket koster 1500kr tror jeg.

- spm tre har jeg vel svart på over. :-) Første forsøk. Vi krysser fingrene!

 

Utover dette kan jeg si at vi har hatt forskjellig lege 3 av 4 ganger. Ser mange ikke liker det så godt, men for oss har det ingen ting å si. Alle har vært hyggelige og flinke. Det kjedeligste med Riksen er ventetiden fra første samtalen til første forsøk (om man skal ha donor), og at man ikke får velge samme donor om man ønsker søsken. Vi hadde ingen innvirkning på hvilken donor vi får. Fordelen med å bruke Riksen er klart på kostnadssiden. Det er vesentlig billigere. Og for oss som bor i Oslo er det en stor fordel at vi slipper reising til utlandet.

 

 

Anonymous poster hash: 174ac...4a8

Håper inseminasjonforsøket ditt gikk bra?!:-)

Endret av Ønskebarnregnbue
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hej ønskebarnregnbue,

Gratulerer med godkjent søknad. Synd att det är så lång väntetid. Vad jag har läst av andra här inne så varierar det väldigt, så man kan ju hoppas att det går snabbare.. Lycka till!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående antall forsøk så har vi gjort 6 varav 1MA men har ikke gett upp än. En här inne lyckades på försök 9! Detta var privat da, kan hända Riksen gåröver på IVF tidigare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En uke etter vi fikk svarbrevet fra Riksen, så fikk vi i dag brevet med innkallelse til samtale om ca en måned fra nå! Synes prosessen hittil har gått overraskende raskt!:D

 

Er det noen av dere som har vært på førstegangssamtalen? Hvordan foregikk den, og var dere nervøse? Og tok det lang tid fra samtalen til deres første forsøk?<3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En uke etter vi fikk svarbrevet fra Riksen, så fikk vi i dag brevet med innkallelse til samtale om ca en måned fra nå! Synes prosessen hittil har gått overraskende raskt! :D

 

Er det noen av dere som har vært på førstegangssamtalen? Hvordan foregikk den, og var dere nervøse? Og tok det lang tid fra samtalen til deres første forsøk?<3

 

Så bra :) Vår førstegangssamtale gikk veldig raskt, gikk kun igjennom hormonprossessen (viste oss hvordan vi skulle blande sprøytene osv) også spurte han om vi hadde noen ønsker rundt donor, og sjekket at alle blodprøvene var ok :)

Jeg trodde kanskje det kom til å være flere spørsmål men det var det ikke :)

 

Vi var på samtale 3 februar og fikk ringebrev den 15 august, blir forsøk neste mnd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En uke etter vi fikk svarbrevet fra Riksen, så fikk vi i dag brevet med innkallelse til samtale om ca en måned fra nå! Synes prosessen hittil har gått overraskende raskt!:D

 

Er det noen av dere som har vært på førstegangssamtalen? Hvordan foregikk den, og var dere nervøse? Og tok det lang tid fra samtalen til deres første forsøk?<3

Samtalen på riksen var mye kortere enn jeg hadde sett for meg. Vi gikk gjennom hvordan man gjorde det med sprøytene og hva slags trekk mannen min har (i forhold til donor)

 

Vi ble godkjent 18 februar, så er nok rett før nå, siden ilu har fått ringebrev :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...