Gå til innhold

Hvor ligg morkaka deres?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Var på min første ultralyd jeg ble flytta fram ei uke som var veldig positivt :-) jeg hadde ei veldig aktiv jente, men jordmor sa at morkaka lå i veien så kan ta litt lengere tid før jeg kjenner det. Hvor ligger deres? Når kjente dere liv? Jeg er 19+4

 

Anonymous poster hash: 5b407...452

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Foran. Kjenner litt nå I uke 21-22. Men ike kraftig spark. Kjente I uke 17-18 forrige gang da den lå bak

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ligger foran, kjenner mest liv på sidene og nederst i bekkenet, er 30 uker nå. Kjente liv i uke 15 - men han lå langt nede også da så det var grunnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min lå fint til når det gjelder fødsel og det er jeg jo glad for. Men håper jeg ikke må vente lenge

 

Anonymous poster hash: 5b407...452

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morkaka mi ligger forran, er i uke 33 nå å jeg kjente liv fra uke 15 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min ligger foran, men jeg har likevel kjent liv siden jeg var 13 uker på vei. Klare spark som kjennes utenpå siden uke 19 og har kjent spark daglig siden jeg var 19+5 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min ligger foran. Startet å kjenne liv i uke 15. Daglig fra uke 19. Pappan kjente spark i uke 20. Jeg hadde trodd det skulle ta lengre tid siden jeg er førstegangs og alt. Kjenner mest langt nede men de siste dagene har jeg kjent rundt navlen også. Er 23 uker nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min ligger foran. Er i uke 20 nå, men har fortsatt ikke kjent noe jeg er helt sikker på er bevegelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min ligger også foran. Kjente liv første gang i går kl 05 to ganger, og to ganger når jeg skulle legge meg. Kjente i dag tidlig også 😍😍😍 Kjenner sparkene i sidene. Er i uke 21!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss det var menge som hadde livmoren foran. Min er visst også det fikk jeg vite ved ultralyd i går, er uke 18 + 1. Men den ligger på en slik måte at det er 98 % sjanse for at den vil trekke seg opp og vekk fra fødselskanalen etter hvert. Skal sjekke dette i uke 32. Er det det samme med dere? Har kjent liv, men ikke daglig, i et par uker. Er ikke mye jeg kjenner og det er alltid på sidene. Er andregangs og mener jeg kjente første bedre på denne tiden, da lå ikke morkaken foran.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var på oul og de sa at morkaken lå foran så nevnte hun ingenting om at jeg måtte på ny ul for å sjekke at den ikke lå i veien eller noe slikt. Hun sa bare det var helt normalt. Men jeg har bestilt meg privat ul i uke 27 så da skal jeg spørre jordmor der, for jeg skjønner ikke helt. Siden jeg har hørt at det er en ulempe å ha den foran så burde vel jordmor nevnt dette på oul og ville hatt oppfølging for å se om den flytter seg? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss det var menge som hadde livmoren foran. Min er visst også det fikk jeg vite ved ultralyd i går, er uke 18 + 1. Men den ligger på en slik måte at det er 98 % sjanse for at den vil trekke seg opp og vekk fra fødselskanalen etter hvert. Skal sjekke dette i uke 32. Er det det samme med dere? Har kjent liv, men ikke daglig, i et par uker. Er ikke mye jeg kjenner og det er alltid på sidene. Er andregangs og mener jeg kjente første bedre på denne tiden, da lå ikke morkaken foran.

Du har morkaka liggende forran åpningen som er farlig under fødsel, men vi andre har nok den liggende forran på magen :)

Håper den flytter seg for deg da :)

 

Da jeg var på oul og de sa at morkaken lå foran så nevnte hun ingenting om at jeg måtte på ny ul for å sjekke at den ikke lå i veien eller noe slikt. Hun sa bare det var helt normalt. Men jeg har bestilt meg privat ul i uke 27 så da skal jeg spørre jordmor der, for jeg skjønner ikke helt. Siden jeg har hørt at det er en ulempe å ha den foran så burde vel jordmor nevnt dette på oul og ville hatt oppfølging for å se om den flytter seg?

 

 

du har den liggende forran på magen å ikke forran åpningen det er derfor hun ikke har sakt noe, det har ingen betydning for hvordan fødselen blir :)

Endret av Bellak★
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jøss det var menge som hadde livmoren foran. Min er visst også det fikk jeg vite ved ultralyd i går, er uke 18 + 1. Men den ligger på en slik måte at det er 98 % sjanse for at den vil trekke seg opp og vekk fra fødselskanalen etter hvert. Skal sjekke dette i uke 32. Er det det samme med dere? Har kjent liv, men ikke daglig, i et par uker. Er ikke mye jeg kjenner og det er alltid på sidene. Er andregangs og mener jeg kjente første bedre på denne tiden, da lå ikke morkaken foran.

Du har morkaka liggende forran åpningen som kan være farlig under fødsel, men vi andre har nok den liggende forran på magen :)

Håper den flytter seg for deg da :)

 

Da jeg var på oul og de sa at morkaken lå foran så nevnte hun ingenting om at jeg måtte på ny ul for å sjekke at den ikke lå i veien eller noe slikt. Hun sa bare det var helt normalt. Men jeg har bestilt meg privat ul i uke 27 så da skal jeg spørre jordmor der, for jeg skjønner ikke helt. Siden jeg har hørt at det er en ulempe å ha den foran så burde vel jordmor nevnt dette på oul og ville hatt oppfølging for å se om den flytter seg?

 

du har den liggende forran på magen å ikke forran åpningen det er derfor hun ikke har sakt noe, det har ingen betydning for hvordan fødselen blir :)

 

Supert, takk for svar :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ah.. Ok. Det er en annen tråd om å ha morkaken liggende foran på magen her, og ikke foran åpningen. Noen som sier de har fått beskjed om å være ekstra forsiktig ifht løft osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vist alltid hatt den bak, kjente tegn til liv i uke 13, utenpå i uke 17.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morrkaken ligger bak. Kjente liv allerede i uke 14, små ålebevegelser. Kjente første dult i uke 16. Så ble de bare hardere og oftere fra der av :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har den også foran på magen, men ikke foran åpningen. Har kjent liv (som jeg var sikker på var nettopp det) siden uke 19, men ikke daglig, og har bare kunnet kjenne det utpå magen to eller tre ganger, og da på siden av magen :) Er 21+0 idag. På kvelden for et par dager siden kunne faren kjenne det utpå for første gang også (da også på siden) :D Kjempestas!! <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bak, litt høyt. Trodde egentlug den lå foran, for merket tydelige spark senere denne gangen enn med første, men det er nok bare en mer bedagelig baby😄 Nå er det full fres flere ganger om dagen heldigvis! Er 22 uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...