Gå til innhold

Vil bare gi opp!


keisermamma1

Anbefalte innlegg

Vil bare gi opp!

Vi er nå på pp 15. 

Jeg lever som gravid mnd etter mnd til ingen nytte. 

Jeg sliter virkelig med å holde motet oppe. 

Jeg er måtte gå av medisiner også som gjør denne belastningen enda større.

Jeg er nå ferdig med 2 pergo kur uten noe resultat.

Vi har en fra før så er sekundær ufrivillig barnløs.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Kjenner meg så igjen i det du skriver..

Har en fra før, prøver på nr 2 og er i pp12. Har også to pergokurer bak meg, uten graviditet som resultat.

Lever også som gravid hver måned, i alle fall når det gjelder alkohol.

Klem til deg. Håper det klaffer for oss begge snart.



Anonymous poster hash: 74410...2c9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tusen takk. 

Kjenner det begynner å tære på både meg og mannen. 

Er dritt nok med alle mat restriksjoner når man er gravid, men føles så meningsløst da man faktisk aldri blir gravid. 

Særlig siden det er bryllup, runde dager og masse som skjer som jeg ikke får deltatt skikkelig på til tross for at jeg ønsker. Bare for å få tester med en strek på. 

Mnd vi for ett år siden planla å få baby kommer og går, og alle rundt meg får, mens her sitter vi mnd etter mnd uten resultat. 

Men februarbaby er ikke å  forakte :) 

Føler jeg vil fortsette igjen nå, men det tar lenger og lenger tid før jeg ønsker og prøve igjen neste mnd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det er lettere å slappe av i forhold til prøving om du ikke lever som en gravid. Selvfølgelig er ikke å feste hver helg helt heldig, men er det noen som fyller et rundt tall, så ta deg et glass eller to, ha noe godt i glasset i bryllup osv... Er jo ikke snakk om at du trenger å være på fylla, men å delta som ikke-gravid i hvert fall. 

Selv prøvde vi i fem år på førstemann. Måtte gjennom to MA og 6 kurer med dobbel Pergotime. Etter et års prøving på andremann (begynte å prøve igjen aktivt 6 mndr etter fødsel med første, men ikke brukt prevensjon før det heller), så fikk jeg ny dobbel Pergotime og ble gravid på første kuren. Tok det da helt med ro, tenkte ikke på prøving i det hele tatt... Men det klarte jeg bare fordi halvannetåringen var myyye våken på nettene, mye syk etter barnehagestart i august, vi hadde nettopp flyttet og hundre ting skulle på plass og gamle-huset skulle selges, jeg var i ny, stressende jobb og i store konflikter med mine foreldre på den tiden... Hadde også innflytningsfest hvor jeg tok et par glass (ikke fyll), samt et komikershow hvor jeg koste meg med et par glass. Tenkte ikke på baby, vi kjørte bare på som vanlig, men jeg tok pergokuren. Jammen klaffet det. 

Jeg forstår derimot inderlig hvor fortvilende og frustrerende det er, og ønsker alle i samme situasjon lykke til med prøving! 



Anonymous poster hash: a16d1...07c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Her klaffet det ikke før jeg gav opp begge gangene. Med første prøvde vi i 1,5 år. Trodde det skulle gå bedre andre gang da jeg visste at jeg var i stand til å bli gravid, men da måtte vi prøve i 2 år før det klaffet. Og som sagt så gikk det ikke før jeg hadde gitt opp håpet.

 

Prøv å slappe av litt og ikke stresse med det. Jeg vet at det er utrolig vanskelig, men det kan hjelpe. Masse lykke til :)

 

Anonymous poster hash: ef5af...76c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo fritt fram å gi opp? Dere har sekundær subfertilitet, men er ikke ufrivillig barnløse. Dere trenger jo ikke slutte å ha se, eller begynne på prevensjon, så det er mulig å overlate ting til naturen hvis dere er usikre på om dere vil intensivere og gå til assistert befruktning. Men familien kan også være en ettbarnsfamilie, dere Må ikke mer hvis dere ikke vil.

 

Anonymous poster hash: e3515...f39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Annonse

Det er mulig å gå til lege og fått utredning selvom man har barn fra før. Selvom man kan ha typisk problemer som gjør at man får beskjed om at man må gjennom IVF for å bli gravid så kan det hende man hadde flaks første gang.

Er jo ikke sånn at de som faktisk har såpass store problemer med å bli gravid at de egentlig feks må gjennom IVF ikke kan ha kjempe flaks og bli gravide.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hei! Kjenner meg så igjen i det du skriver..

Har en fra før, prøver på nr 2 og er i pp12. Har også to pergokurer bak meg, uten graviditet som resultat.

Lever også som gravid hver måned, i alle fall når det gjelder alkohol.

Klem til deg. Håper det klaffer for oss begge snart.

 

Anonymous poster hash: 74410...2c9

 

 

Hei! En oppdatering herfra. Et par dager etter jeg skrev dette her fant jeg nemlig ut at jeg var gravid. :) Håper denne historier gir dere litt mer håp. Lykke til :)

 

Anonymous poster hash: 74410...2c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Hei! Kjenner meg så igjen i det du skriver..

Har en fra før, prøver på nr 2 og er i pp12. Har også to pergokurer bak meg, uten graviditet som resultat.

Lever også som gravid hver måned, i alle fall når det gjelder alkohol.

Klem til deg. Håper det klaffer for oss begge snart.

 

Anonymous poster hash: 74410...2c9

 

 

Hei! En oppdatering herfra. Et par dager etter jeg skrev dette her fant jeg nemlig ut at jeg var gravid. :) Håper denne historier gir dere litt mer håp. Lykke til :)

 

Anonymous poster hash: 74410...2c9

 

 

*historien

 

Anonymous poster hash: 74410...2c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

En oppdatering herfra. 

Vi er fortsatt ikke gravide, men jeg har muligens hatt en tidlig sa så er av pergo kurer. 

De ønsker ikke å sette meg på dobbel pergo da tvillinger ikke er ønskelig av ulike grunner jeg ikke er villig til å diskutere. 

Ang at man bare kan gi opp fordi man har et barn fra før er ikke så veldig hyggelig,når vedkommende som sliter tydlig har det ugreit. 

Helt respekt for at noen kun ønsker 1 barn,men hadde vi vært en slik familie ville vel ikke denne posten eksistert.

Å jeg kan love at det er ikke lite vondt å ikke få barn da man ønsker, selv om man har ett barn forde.

Vi skal inn til fertelitetsklinikk innen mnd er omme

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...