Gå til innhold

August2015 :)


Leirha

Anbefalte innlegg

Siste etappe påbegynt! 
Syns dette bare suser avgårde jeg, og ALT det jeg forsatt har å gjøre istand til lillegutt kommer...

Gleder meg til å dele denne siste etappen med dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du sett, da var vi augustdamer også snikt oss inn her var på privat ul på onsdag, så magisk! Lillebror ligger litt (9%) under gjennomsnitt. Men han er perfekt!! Er 50% sykemeldt, og det fungerer perfekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9% har ikke noe å si så tidlig, mye kan skje.
I alle mine tre forrige svangerskap var jeg til ultralydkontroll rundt ca uke 30.
Alle guttene lå under gjennomsnittet fra 9% til 22%.
Sistemann lå i uke 31 22% under gjennomsittet, tror der og da han ble estimert til å bli rundt 3-3,2 kg max.
Han var 4,3 kg da han ble født.

MIne to andre var henholdsvis 3,5 kg og 3,6kg, helt normale, selv om de var små 3mndr før.

Skal inn selv om 2 uker til en veksestimering  og kontroll for risiko for prematur fødsel, det er pga av medisinene jeg har tatt i svangerskapet.
Blir spennende, alltid magisk med ultralyd :)

Livmoren min er veldig stor da, selv om magen ikke ser for stor ut.
Jeg ligger nå langt over gjennomsnittet på størresle på livmoren, men vi får se når jeg skal til JM på mandag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke medisiner? Skal også inn til ekstra kontroll/ul pga sv. Dia.

Frøkna mi sist ble estimert til å bli over 4 kg, men var 3400

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke medisiner? Skal også inn til ekstra kontroll/ul pga sv. Dia.

Frøkna mi sist ble estimert til å bli over 4 kg, men var 3400

Astmamedisiner.

Jeg fikk et alvorlig anfall i uke 15, og måtte gå på heftige medisiner som ikke bør tas i svangerskapet.

Jeg gikk på dem i 2 mndr,, måtte få kontroll på astmaen, hadde ikke noe valg.

Legen sa rett ut at det ikke var bra å ta disse i svangerskapet og at jeg måtte prøve å trappe ned så fort som mulig.

Men heldigvis for at jeg var over i 2trimester og ikke i 1 trimester.

 

Er medisinfri nå, men har vært sykemeldt siden uke 15, pga faren for å få nytt anfall ved stress.

 

Største faren etter fullført 1 trimester, var vekstheming hos baby og tidlig fødsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jupp nå stikker jeg inn her også, selv om jeg kanskje skulle ventet litt, 27 akkurat i dag så nå begynte det å bli kjedelig i 2.trim😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da hører jeg endelig til her å :) syns tiden går fort og sakte på en gang. Er så drittlei halsbrann at jeg tror jeg forgår, det er vel det som gjør at jeg syns tiden går sakte. Jeg jobber fortsatt 100% men det blir tyngere for hver dag.

 

Hvordan er formen her da jenter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber 50% her, men blir så sliten av fulle dager.. Har jo også lille torpedofrøken på snart 11 mnd å springe etter😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei jeg er og blir sykemeldt fullt, jeg har nå bare måttet innfinne meg med det.
Går på ferie i midten av juni, så overtar permisjon før ferien er over.
Ikke så lenge igjen til permisjonen starter da, andre uken i juli, snart det jo :P

Formen er veldig bra, bortsett fra den forbaskede halsbrannen.

Jeg syns det er så fantastisk å vente fjerde barnet, føler meg så trygg i svangerskapet, kjenner ting på en annen måtte en de andre gangene, men hadde nok ikke vært like kjekt ahdde jeg hatt all verdens gravidplager nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når går man over i tredje da? Jeg vil og inn her! 27+5 her....☺️

28+0 er det ikke det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Når går man over i tredje da? Jeg vil og inn her! 27+5 her....☺️

28+0 er det ikke det?

Jo mener det.... Så jeg sniker en halv uke 😉

 

Anonymous poster hash: 75915...8b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

 

 

Når går man over i tredje da? Jeg vil og inn her! 27+5 her....☺️

28+0 er det ikke det?
Jo mener det.... Så jeg sniker en halv uke 😉

 

Anonymous poster hash: 75915...8b0

Skulle ikke være anonym😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5. August og 28 uker i dag her også :D Herregud, og så er det så mye som skal gjøres! Alt av utstyr er i boks, vi har kjøpt minimalt med tøy etter oppfordring fra mamsen.

 

Eneste som gjenstår er å pusse opp ca alle rom i huset. Yikes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fortsatt ikke kjøpt en eneste ting, eller jo, to smekker.
Men så har vi egentlig alt, klarer ikke bestemme meg om vi skal kjøpe ny vogn eller ikke.

Vi skal igang med å fornye badet og kjøkkenet nå, håper vi blir ferdige til lillemann kommer :)
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh lykke til :D Det går nok fint, bare ikke gi dere! Gjør dere mye selv eller har dere håndverkere? Pass på at de bruker gode produkter til finish. Er mange firmaer som slurver når det kommer til maling, det har mye å si for varighet og vaskbarhet! Malingsnerd fra malingsavdeling hehe :)

Vi valgte å kjøpe ny vogn men det var fordi vi vet at vi skal ha flere unger. Greit å vite hva vognen har gått igjennom og å ha kontroll på garanti etc. med tanke på mange år :) Har vært mye bra tilbud på Jollyroom og sånn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her blir ihvertfall alle innleide håndtverker. Vi kan ingenitng om verken ba deller kjøkken.
Manne sier han kan skru opp ikeakjøkkenet selv, men jeg vil helst at det ikke tar mer enn 6mndr, så lite aktuelt.
Men gulv skal han legge selv :D

Spennende det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn sett føler jeg meg heldig, gubben er tømrer og jeg er avhoppet malerlærling. Vi jobber begge på MAXBO også så får gjort mye selv, men er slitsomt i lengden! Men det er bare slitsomt fordi vi lar vær å jobbe på huset og bare gjemmer oss i Sinnasnekkern og PC. *rødme* men nå, NÅ blir det fremgang!

 

Gulv har jeg aldri lagt men det skal visst være lett! :D IKEA-møbler byr alltid på mer problemer enn man håper på haha! Pass på å bruke håndverkere med alle sertifiseringene i orden. Får dere problemer med kjøkken/bad og papirene ikke er i orden så dekker ikke forsikringen noe!

Veldig godt å få babyutstyret i boks også så slipper man å tenke på det. Enormt mye bra på Finn.no, selges billig og mye bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig over her! 😃 håper de neste mnd går fort😉

Ja helt sikkert med den lange og varme sommeren😉😉😉 neida, vi får satse på at siste del suser avgårde😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig 3. trimester ja :) Jeg har jo egentlig termin 7. august, men har vært innlagt på sykehus nå i en og en halv uke pga. lite fostervann og lekkasje, antakeligvis pga en kraftig luftveisinfeksjon jeg har hatt. Her må jeg vre frem til de setter meg igang i uke 34 om ikke noe skjer før den tid, håper ikke det. Det er skummelt og tungt, men jeg vet det går bra. Har fått lungemodning og går på antibiotika. Babyen overvåkes hver dag, jeg tar blodprøver flere ganger i uken, urinprøver og skjedeprøver en gang i uken osv. alt ser bra ut. Ultralyd 1-2 ganger i uken for å følge med på fostervannet, urinblære og magesekk. Ja, så dette ble en veldig annerledes graviditet og ny "termindato" er vel 21. juni ...:-O Men i uke 34 er de ferdige, da er det bare oppfeitingen igjen, det kan han vel likegreit gjøre utenfor magen som inni. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...