Gå til innhold

prøver på 8 året...


solrose1

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

hihi,,

noe skjedde slik at jeg ikke fikk skrevet ferdig tråden/innleget mitt...

Jeg og min kjære er prøvere på 8 året..blitt gravid 3 ganger men mistet tidelig i svangerskapet...

jeg er nå 46 år min kjære er 51..

i det siste har jeg begynt å tenke ..hvor lenge skal vi prøve?er vi for gamle?

 

ønsket og savnet etter et barn er sterkt..

men hvortid skal man bestemme seg og innse at vi får ikke barn..og gi oss meg å prøve...

 

hva tenker dere om dette?når gi seg?og er vi for gamle?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så trist:-( Det kan være for sent. Flertallet kan ikke få barn ved 46 år. Fruktbarheten er ofte borte de siste 10 årene ca før siste menstruasjon, fordi eggene er få, gamle og ofte får kromosomfeil. Det gir manglende graviditet og tidlige aborter. Men det er individuelt. Prøvde dere ivf? I noen land er det lov også etter 45. Har du fått en nylig vurdering hos gynekolog?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff det er så vondt det du skriver! Også 8 år! Men som du spør; når gi seg? Man kan jo ikke gi seg! Man slutter jo aldri å håpe!❤️

 

Som F*PCO spør; har dere prøvd ivf? Har dere hatt en full utredning?

Hvis det offentlige mener det er for sent for hjelp finnes det kanskje private gynokoleger som vil? Eller klinikker i utlandet? Eggdonasjon?

 

Jeg hater når folk tar opp adopsjon, den prossessen tror jeg er lang og beintøff og mye hardere enn folk tror. "Dere kan jo bare adoptere?" Får lyst til å slå! Så det skal jeg ikke foreslå for deg😉

 

Men kunne fosterhjemvært noe? Den prossessen tar kortere tid! Det finnes barn i alle aldre som trenger kjærlighet og omtanke! Vet om et par som tok den veien og satt plutselig som en fin familie på fire med bleieskift og barnehage❤️ Har vurdert det selv, for vi har så mye å gi men ingen å gi det til! Men så dukker håpet opp igjen og så fortsetter man litt til! Men ingenting i veien for å gjøre begge deler paralellt, i motsetning til en adopsjonsprosess.

Bare et forslag! Vet at man kan "velge" litt i den prossessen og mtp alder på barnet, adopsjon så man ikke mister barnet igjen for det skal tilbake til sin familie osv.

 

Håper uansett at du aldri gir opp, for det finnes løsninger❤️

 

Hvis du tilfeldigvis bor i Bergen så kan jeg varmt anbefale dr Mortensen hos sentrumslegene. Privat gynokolog som er villig til å se muligheter og tenke på utsiden av boksen! Viktig med gode folk rundt seg som vil hjelpe! Vet at folk reiser fra alle landsdeler for å gå til han! Han har åpent på kvelder og i helger for å være tilgjengelig, og så har han jobb på sykehuset i tillegg. Kan være verdt en mail eller tlf i hvert fall😊

 

Masse lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du er villig å gå langt, som eggdonasjon, så har du muligheter ennå. Men når vi er langt oppi 40årene må en vel innse etterhvert at rugemaskineriet ikke funker bra lenger ;) jeg regner med at du er i de tankene allerede .. j

G ønsker nr2 men tror løpet er kjørt ved 44...:( jeg har ikke prøvd så lenge da..

men, du er ikke for gammel å bli mor! Masse lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei..tusen hjertelig takk for alle svar..koslig og motiverende svar...

vi har ikke prøvd ivf fordi mannen min vil ikke..han føler at det ikke er "rette veien" for oss.. må bare si at jeg er overhode ikke enig med han der...

ang. adopsjon det er et alternativ,men tror etter hva jeg har forstått så er vi for gamle..eller? jeg er 46 og han 51..

fosterbarn har vi å tenkt på og er åpene for det også..

 

ja vi har blitt utredet,jeg hadde min siste utredning i oktober i fjor(2014) alt i orden med meg...

ikke tegn på overgangsalder ,har urefelmesig/ustabil syklus noe jeg har hatt hele livet,fikk ikke menstrasjon før jeg var nesten 17 år...

gyn stilte denne dianosen på oss"uforklarlig barneløs"..

 

masse lykke til til dere også. klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ps. jeg har hat 4 pergo kurer...ble gravid på den siste men mistet tidelig i svangerskapet da....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Hei..må bare fortelle dere dette...etter at jeg nå har slanket meg gått ned 12 kg.siden 5 januar 2015..har endelig syklusen min blitt helt stabil..riktig nok lang syklus på 54 dager men den kommer vær gang nøyaktig på dag 54.dette er fantastisk bra synes jeg..nå i helgen sa søsteren min at det vist nok skal være lettere å bli gravid når man har gått ned noen kg. noen som vet om det stemmer?????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alltid greit å være i god form når man planlegger å bli gravid. Så det gjorde du nok helt rett.

 

Anonymous poster hash: 287fc...34c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei..må bare fortelle dere dette...etter at jeg nå har slanket meg gått ned 12 kg.siden 5 januar 2015..har endelig syklusen min blitt helt stabil..riktig nok lang syklus på 54 dager men den kommer vær gang nøyaktig på dag 54.dette er fantastisk bra synes jeg..nå i helgen sa søsteren min at det vist nok skal være lettere å bli gravid når man har gått ned noen kg. noen som vet om det stemmer?????

Blodsukkeret blir mer stabilt ved vektnedgang og er for noen nøkkelen til å bli gravid :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...