Gå til innhold

Juni2015:)


Mor til 2 snart 3❤️

Anbefalte innlegg

Hvordan står det til med dere? Lenge siden jeg har "sett" noe til denne gruppen..

Her har formen vært variabel de siste ukene, men har nå ferie og koser meg i syden med familien😊🌴☀️ Veldig godt å få koblet ut og kanskje få muligheten til å nyte svangerskapet litt mer før det plutselig er over.. Føler det har blitt litt "glemt" i en hektisk hverdag med jobb og to små(store?!?😜).

Ble sykmeldt ut til permisjon nå rett før ferien, da jeg har vært plaget med bekkensmerter og en kropp som har vært utslitt (sovet dårlig om nettene osv), så det skal bli veldig godt kjenner jeg.

 

Magen har vokst og blitt stor og jeg kjenner masse liv og røre inni der😄❤️ Noen ganger kjennes det faktisk ut som om lille skal strekke seg ut av magen og den står helt på snei.. He he. Fasinerende:)

Ellers har målene vært som de skal, og vekta skutt i været😖 så undrer veldig på hvor dette ender!!!?!! Har allerede passert vekta jeg hadde rett før fødsel med de to andre😱 tilogme legen kommenterte det, noe han aldri har gjort før! Men både ser og kjenner at jeg har fått økt væske i kroppen nå:(

 

Håper det står bra til med dere alle:) er jo ikke lenge igjen!

 

☺️🌸

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det står igrunn veldig bra til ,men er sliten nå. Tror det må være bekkenet som er grunn til det . Sover vel ikke optimalt og mye løfting og gåing på dagtid.

 

Jeg 5 uker igjen og skal nyte disse dagene er siste svangerskap  litt vemodig <3

 

 

Skal til både kiropraktor og jm til uken 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg koser meg med graviditeten, selvom jeg også har blitt veldig stor og det er tungt. Har også bekkenproblematikk og går jevnlig til behandling. Prøver lytte til kroppen, som for tiden trenger mye søvn og avslapning, men har to barn fra før, så det begrenser jo noe. Føler noe stress på redebygningen, da soverom ikke er helt klargjort og er jo deilig få slik unna før fødsel, selvom babyen skal sove med oss i starten. Spennende tid i møte jenter! Nå må innspurten nytes:) rart, det har jo gått så fort synes jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har igjen 5 uker til planlagt keisersnitt. Er utrolig sliten om dagen og sliter veldig med bekkenet. Prøver å nyte denne siste tiden, da dette er mitt siste svangerskap. Prøver å gjøre forberedelsene nå mens jeg fortsatt orker. I dag har jeg vasket babyklærne, og skal legge de i kommoden sånn at det er klart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er mellom uke 34-35, blir fulgt opp for litt vekst avvik på frøkna, d er ikke mye, og hun følger din kurve. Men nå i går viste d seg at hun ligger i seteleie! 😕 legen j var hos gav meg "lekse" i å tenke nøye gjennom hvordan j vil gjøre d dersom hun fortsatt ikke har snudd seg innen neste kontroll som er om to uker. D er trangt om plassen der inne, så j frykter hun ikke gidder bryet med å snu seg riktig veg! J kan virkelig ikke si d frister med setefødsel altså! 😣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser vi føler det ganske likt mtp sliten kropp og bekkensmerter😖.. Er vel sånn det er nå på slutten. Kjenner også på det at jeg må nyte det siden dette blir mitt siste svangerskap❤️ Er jo fantastisk å kunne bære frem et barn☺️

 

Her er heller ikke alt på stell med babyting og jeg har NOEN kasser med klær etter storesøsken som må gjennomgås, sorteres og vaskes.. Åhh gi meg styrke!! Får håpe denne ferien gir meg en god dose energi til å ta fatt på oppgavene😊 er ihvertfall deilig å nyte sol og varme ved basseng og på strand:) blir vel en stund til neste gang..

 

Får virkelig håpe at hun snur seg rette veien før fødselen trer i kraft da, VIL ha nr.2.. Sikkert ikke lett å ta en avgjørelse på hvordan du skal gjøre det fremover, men fordelen er jo at de vet at hun ligger i seteleie og kan planlegge ut i fra det. Vet om ei som fikk beskjed fra flere hold at ungen hadde hodet ned og at det var festet osv, og hvor det senere viste seg at ungen lå i sete.. Endte med keisersnitt.

 

Og godt at dere får oppfølging mtp vekst:) noen barn er jo mindre enn andre så det betyr nødvendigvis ikke at det er noe galt. Masse lykke til med innspurten, damer😊✨💖

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres deilig ut med ferie  med sol og varme :)

 

Ja håper hun snur seg VIL ha nr 2. Jeg delte rom og ble nesten vitne til en setefødsel da jeg gikk med nr2. Hun kom inn med vannavgang og så viste det seg at rumpa lå ned. Fødselen hennes gikk veldig fint. 

 

Selv har jeg alltid sagt at jeg vil vurdere setefødsel om jeg kom i den situasjonen, men også da kun om alt tilsa at dette ville gå bra. Du får bare håpe  aat hun plutselig skjønner poengent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann:)

 

Her går det relativt greit, men kjenner på kroppen at ting nærmer seg. Er trøtt og sliten hele tiden og sover dårlig om natta. Litt vann i kroppen nå og får ikke av den ene ringen lenger:(. Kjenner mye liv, mest om kvelden og masse romstering i magen. Av og til må jeg bare ligge på sofan pga mye ubehagelig nedpress og stikk nedover. Vesla lå i sete/tverrleie for halvannen uke siden, er i uke 35 nå og skal sjekke leie om to ukers tid. Håper så inderlig hun finner riktig stilling med hode ned snart (om hun ikke alt har gjort det da), for jeg nekter setefødsel 😱. Bare fem uker igjen til termin, syns det går rasende fort nå på slutten 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som vi nærmer oss slutten alle sammen, med glede! Slitne og småleie! Puh 😓 kjenner d så vanvittig godt i rygg og ribbein! Grise vondt! Klarer så vidt å kjøre bil enkelte dager! For ikke å snakke om den råtne pusten! 😤 mest sannsynlig fordi hu ligger med rumpa ned at d er såpass ille! Spent på om hu snur seg ja..d er så trangt om plassen nå at jordmor ikke klarte å kjenne hvordan hu lå, magen er Stein hard! Frykter hu har funnet seg en behagelig posisjon, og velger å forbli der😣 krysse fingra 😉

 

Ellers har j såvidt kjøpt et eneste plagg til frøkna! Tipper d kommer en god del fra andre 😉 og vasket masse etter storebror som fint kan brukes på begge kjønn 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krysser fingrene for at de som har lagt seg med sete ned snur seg. Fikk og vite av jordmor sist at han lå med sete ned, for meg var det skrekken da jeg verken ønsker setefødsel eller keisersnitt. Men heldigvis viste ultralyd at jordmor hadde tatt feil.

Sliter litt med psyken nå på slutten. Har vært sykmeldt siden slutten av februar pga bekken, og jeg er virkelig ikke så god på å gå hjemme.

Men vet jo egentlig at jeg burde prøve å nyte den tiden jeg har nå til egentid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange her som har blitt hovne i bena eller andre steder? Her har jeg fått mye tidligere vannansamling spesielt i bena😖 men kjenner at det sprenger litt i fingrene også😁 har aldri opplevd det så tidlig før.. Er nå 34+1.. Merker det jo også på vektoppgangen i dette svangerskapet at det har kommet mye væske;( gått over det jeg veide ved fødsel med både 1. og 2.. Og det er enda noen uker igjen!! Grøss..

Noe å gjøre for å kvitte seg med væsken eller hindre i å øke? Eller må det bare gå sin gang? Kommer til å se ut som en ballong til termin😱

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legen påpekte også vektoppgangen på siste svangerskapskontroll og det har han aldri gjort før;(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legen påpekte også vektoppgangen på siste svangerskapskontroll og det har han aldri gjort før;(

 

Tenker at væsken er forklaringen og om legen påpeker er det for å vær obs på din og babyens helse . Feks svangerskapsforgiftning. Har også vann i kroppen så kutte ut salt og drikk mer vann er vel tipsene jeg kommer på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vært hos jordmor idag.. J har også veldig mye væske! Huff! Og symfysemålet mitt hadde sunket..hvordan er d med dere? Er 4-5 uker til termin, nå ligger målet rett under grønt felt. Litt økende blodtrykk og bittelitt eggehvite i urin. Skal til ahus på fredag å sjekke vekst. Nærmer seg slutten nå, kjenner d skal bli godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, her var junigruppen her ja :D

 

De fleste av oss er vel klare for å møte babyene.. Jeg vet at jeg er det hvertfall. Teller ned dagene til hun er her. 

Formen er overraskende bra, jeg skylder på svangerskapsdiabetesen for det hehe. Den tvinger meg til å spise sunt og røre på meg - så jeg tror nok at det har noe å gjøre med den bra formen min. Med førstemann var jeg ikke i like god form og hadde masse vann i kroppen i tillegg.

 

Begynner dere å få ting på plass? Jeg tror vi har det meste vi trenger nå, og mangler vi noe så er jo butikkene åpne etter at babyen er født også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vann i kroppen, mer enn med de andre tror jeg, men har ingen sympromer på sv. forgiftning så får bare tenke at det forsvinner i løpet av de første ukene etter fødsel.

 

Er jo i full gang hele dagen, med jobb og tre barn. 

 

Jeg  er så spent på fødselen og drømmer en del om fødsel :) 

 

Har det vi trenger til baby i hus, men har det ikke klart. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det meste i hus nå, og det meste er klart. Det vi eventuelt mangler kjøper vi etter fødsel. Det jeg har tenkt på,som ikke haster, men som jeg vil ha er new born sete til Stokke stol, babygym og evt. bæresjal. Har ergobaby som jeg håper at hun vil like (storebroren hatet å sitte oppi der).

 

Ellers er jeg veldig spent på fødselen, 24 dager igjen til termin og tenker veldig på det. Gleder meg veldig til å bli ferdig nå,tung i kroppen, litt vann i føttene og sliten av den minste ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har termin 4.juni,så det nærmer seg nå (endelig)... Den siste uka er formen blitt både bedre og verre - bekkenet har stabilisert seg og jeg føler meg litt "lettere" i bekkenet. Viste seg at babys hode var festet :-) men er generelt mer sliten i kropp (og sinn). Baby har rumpa godt plassert under høyre ribbein, og sparker borti de venstre og bokser meg i blæra/mot underlivet, så det føles som om hun prøver å bryte seg vei ut...

Gleder meg veldig til fødsel! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har termin 2. juni. Hodet er ikke festet, men barnet ligger godt nedi bekkenet. Har ikke merkbart vann i kroppen, og lite plager generelt - så lenge jeg holder meg i ro ;) Får kynnere og sterke ligamentsmerter når jeg går "for mye" (gjerne hvis jeg bare har litt for høyt tempo når jeg går i butikken). Gleder meg til å få lille ut, og til mange fine trilleturer gjennom sommeren og høsten, før den lange vinteren og mørketida setter inn :)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nesten invalid pga ryggen og bekkenløsning, så jeg skal på KK på mandag for en samtale om de kan hjelpe meg i gang med stripping. Var moden og myk for to uker siden. Er ikke snakk om å bruke medisiner, bare et lite puff hvis alt er klart. Er overrasket over at de ringte meg mindre en 24 timer etter at legen sendte dem brevet. Hodet er så langt nede at min kjære kjenner det når vi har sex, hehe ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hode er festet her og, og det er jeg veldig glad for. For 3 uker siden lå hun i tverrleie/seteleie og jeg fikk masse tanker om hva,hvis og om hun ikke snudde seg-tanker.noe fødsel i sete er jeg ikke motivert for, men nå er alt klart for vaginal fødsel 😊. Kjenner masse sterke bevegelser hver kveld, nesten litt vondt av og til 😊. Termin 4.6 her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har j fått beskjed om at frøkna ligger i seteleie, og mest sannsynlig ikke vil komme til å snu seg 😣 så innen fredag må j ha bestemt meg for om j vil prøve setefødsel eller ta keisersnitt! Sukk, j er virkelig ikke klar for noen setefødsel! J slet med førstemann som kom i hodeleie og veide bare 2,4 kg! Hun er ikke stor hun frøkna her heller, litt over 2kg nå, men allikevel..rumpe først ut?! 😕 erfaringer noen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir ingen junibaby her, de tar vannet den 19 hvis jeg ikke har født før den tid. Har invalidiserende bekkenløsning og var på KK i dag, og fødselslegen sa at min ytre livmormunn var 3 cm åpen og den indre såvidt lukket. Myk og moden. Har masse kynnere nå og har blødd pittelitt. Utrolig deilig å vite at jeg bare skal gå max en uke til med disse smertene. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir ingen junibaby her, de tar vannet den 19 hvis jeg ikke har født før den tid. Har invalidiserende bekkenløsning og var på KK i dag, og fødselslegen sa at min ytre livmormunn var 3 cm åpen og den indre såvidt lukket. Myk og moden. Har masse kynnere nå og har blødd pittelitt. Utrolig deilig å vite at jeg bare skal gå max en uke til med disse smertene. :)

 

Så bra at du er så moden da. Det er jo mulig du går i fødsel snart. Greit å vite at du ikke har så lenge igjen heller om settes igang 19. Husker ikke terminen din. Blir spennende i alle fall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...