Gå til innhold

Juni-jenter :)


83jenta

Anbefalte innlegg

Oppretter en tråd for oss som skal "i ilden" i juni :)

 

Skal igang med 3. ferskforsøk i uke 24, og håper alle gode ting er tre :)

Skal ha kort protokoll med både puregon og menopur, mot bare puregon på de to første forsøkene. Blir spennende å se om hvordan blandingen fungerer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Flere som skal ha forsøk i juni??

 

Under en måned igjen til jeg starter med provera for å få blødning slik at jeg kan starte med puregon og menopur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ha mitt første fryseforsøk i juni! Ble gravid på første ferskforsøk i 2012,så jeg må jobbe litt for ikke å få altfor store forventninger om at det skal gå veien,men det er jo lov å håpe litt.. det hadde vært fantastisk å gi den fine gutten vår en søster eller bror neste vår...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal totalt sett ha innsett nr 10! :) men har en gutt født juli -11 etter andre ferskforsøk(innsett nr 5) og en gutt født juni -14 på innsett nr 9. :) nå skal de to siste eggene brukes opp før okt, så får vi bare krysse fingrene for at vi greier og få full klaff med gull nr 3! :) har nokk litt høye forhåpninger jeg og.. Av de 3 innsettene før lillebror var jeg gravid på 2 av 3, så håper alt skal klaffe! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Vi er kommet til mai og det er 14 dager til oppstart på provera :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Har vært på apoteket og bestilt medisiner til forsøket, nærmer seg oppstart

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venter på mensen, skulle hatt den i går, men ingen tegn til den enda... Skal ha oppstart av fryseforsøk på neste mens, som etter planen skulle komme 5. Juni.. Mensen har vært pinlig nøyaktig siden minstemann var 7 uker, men mensen før oppstart av nytt forsøk, da skal det selvfølgelig bli rot.. :( håper den kommer snart!! Hvordan går det med dere andre junijenter? Når er oppstart?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Starter med provera i morgen, blødning rundt 28. sprøytestart på blødningsdag to

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på apoteket og hentet ut det jeg bestilte på onsdag i dag, Nesten 6000 forsvant ut av lommeboka, og da har jeg Ikke alt jeg trenger, må hente ut to orgalutran til, eggløsningssprøyta og lutinus,men tar det etter ul. Fint å kunne sende kviteringene til Helfo og få tilbakebetalt :) Må innom apoteket en gang til før sprøytestart da jeg ikke har fått noen sprøyter til menopuren. Har ikke brukt det før og viste ikke at det ikke fulgte med pakken. Har heldigvis litt tid på meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på apoteket og hentet ut det jeg bestilte på onsdag i dag, Nesten 6000 forsvant ut av lommeboka, og da har jeg Ikke alt jeg trenger, må hente ut to orgalutran til, eggløsningssprøyta og lutinus,men tar det etter ul. Fint å kunne sende kviteringene til Helfo og få tilbakebetalt :) Må innom apoteket en gang til før sprøytestart da jeg ikke har fått noen sprøyter til menopuren. Har ikke brukt det før og viste ikke at det ikke fulgte med pakken. Har heldigvis litt tid på meg :)

Hva slags menopur har du?

Jeg har gått på store doser menopur de tre siste forsøkene, og har alltid et lass med sprøyter igjen. De følger med i pakken. Ihvertfall den typen jeg har brukt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første forsøk i begynnelsen av juni! Vi skal ha kort-regime-varianten på Rikshospitalet, og bruke medisinene Gonal-F, Orgalutran og Ovitrelle. Skummelt og spennende på en gang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Var på apoteket og hentet ut det jeg bestilte på onsdag i dag, Nesten 6000 forsvant ut av lommeboka, og da har jeg Ikke alt jeg trenger, må hente ut to orgalutran til, eggløsningssprøyta og lutinus,men tar det etter ul. Fint å kunne sende kviteringene til Helfo og få tilbakebetalt :) Må innom apoteket en gang til før sprøytestart da jeg ikke har fått noen sprøyter til menopuren. Har ikke brukt det før og viste ikke at det ikke fulgte med pakken. Har heldigvis litt tid på meg :)

Hva slags menopur har du?

Jeg har gått på store doser menopur de tre siste forsøkene, og har alltid et lass med sprøyter igjen. De følger med i pakken. Ihvertfall den typen jeg har brukt...

Skal ha 75ie (en ampulle) hver dag, og det var ikke sprøyter med i den pakken jeg fikk (det hadde vært supert om det var) får ta turen innom apoteket iløpet av uken for å få tak i sprøytene. Etter litt googling fant jeg flere som måtte ha strafferunde for å få tak i sprøyter og spisser

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første forsøk i begynnelsen av juni! Vi skal ha kort-regime-varianten på Rikshospitalet, og bruke medisinene Gonal-F, Orgalutran og Ovitrelle. Skummelt og spennende på en gang...

Velkommen :)

Med forsøk i begynnelsen av juni, nærmer det seg sprøytestart for deg. Var ikke mange dagene før jeg var "vant" med stikkingen, så det klarer du :) Denne gangen blir det litt nytt for meg, da jeg skal blande og trekke opp i sprøyte selv (menopur) itillegg til sprøytepen (puregon og ovitrelle) og ferdige sprøyter (orgalutran)

 

I morgen er det et år siden første uttaket vårt -tiden har egentlig gått ganske fort, selv om det har vært mye venting

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :) Veldig fint med en sånn gruppe der man kan dele erfaringer og få svar på ting man lurer på! Jeg gruer meg litt til alle sprøytene, men det må jo bare gå.

 

Jeg venter mensen rundt 3. - 4. juni, og skal begynne med Gonal-F 2. mensdag. Typisk nok er det midt i perioden mannen min og jeg har bestilt København-tur... Jeg har alltid hatt lange sykluser, men etter at jeg hadde laparoskopi i midten av april, så kom plutselig mensen etter 27 dager, så nå må vi rett og slett bare vente og se når det blir denne gangen. Får uansett ta med meg sprøytene til Køben, og håpe at jeg ikke får noen kjipe bivirkninger hvis jeg må begynne å sette dem i løpet av turen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :) Veldig fint med en sånn gruppe der man kan dele erfaringer og få svar på ting man lurer på! Jeg gruer meg litt til alle sprøytene, men det må jo bare gå.

 

Jeg venter mensen rundt 3. - 4. juni, og skal begynne med Gonal-F 2. mensdag. Typisk nok er det midt i perioden mannen min og jeg har bestilt København-tur... Jeg har alltid hatt lange sykluser, men etter at jeg hadde laparoskopi i midten av april, så kom plutselig mensen etter 27 dager, så nå må vi rett og slett bare vente og se når det blir denne gangen. Får uansett ta med meg sprøytene til Køben, og håpe at jeg ikke får noen kjipe bivirkninger hvis jeg må begynne å sette dem i løpet av turen.

Da er vi nesten like langt i løypen :) går på provera for å få blødning, ferdig med det den 25. så da rekner jeg med det kommer en blødning etter tre fire dager. Så starter forhåpentlig stikkingen helt i slutten av mai

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal igang med et søskenforsøk i juni. Dette blir et fryseforsøk, så ser at vi har relativt parallelt løp med Liaes. Starter med medisiner ved neste mens som forventes første uken i juni, mens det er satt av tid for innsett for oss i uke 26. Vi hører til Rikshospitalet.  

 

Under ivf-forsøk og graviditeten med min datter var jeg kun "spion" her inne i frykt for at det skulle gå galt. Men nå tar jeg sjansen. ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her venter jeg fortsatt på tr... Skulle hatt tr onsdag for en uke siden.. Har til vanlig 23 dagers syklus, men er nå på syklusdag 31 (32 siden det er over midnatt;)) har aldri vært så sen før, så i dag har jeg kjøpt test som jeg skal driste meg til og ta i morgen..! :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her venter jeg fortsatt på tr... Skulle hatt tr onsdag for en uke siden.. Har til vanlig 23 dagers syklus, men er nå på syklusdag 31 (32 siden det er over midnatt;)) har aldri vært så sen før, så i dag har jeg kjøpt test som jeg skal driste meg til og ta i morgen..! :o

Hva viste testen??

Om du ikke får blødning, og testen var negativ, kan du jo høre med klinikken om du kan få hjelp med å få blødning. Har fått provera før alle forsøkene mine, men jeg har ikke noe syklus i hele tatt (etter jeg sluttet på ppiller for snart fire år siden har jeg hatt "sykluser" fra 35-135+ dager)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Testen va negativ som forventet, men tenkte at jeg måtte i allefall utelukke det. :) men har vært endel stress siste par ukene med huskjøp og minstemann som skal opereres neste uke, så er kanskje ikke så rart at den er forsinket. :) men skal høre hva st.olavs sier over helga, så kansje jeg kan få provera så vi rekker forsøk før sommerferien:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm..ting kan jammen forandre seg raskt... Fikk mensen i dag, men etter en liten prat med kjæresten ble vi enige om å vente til august/september og heller "kose oss i sommer" som kjæresten min sa.. Så da ønsker jeg dere lykke til og håper jeg ikke ser dere her i august/september.. 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei da var vi i gang igjen. I feb14 fikk jeg mitt ønskebarn etter 5innsett. (1icsi, 3frys og 1ivf forsøk)

I dag kom mensen, så i løpet av juni ruger jeg forhåpentligvis på et fryseegg. Litt skummelt å skulle gå igang med søskenforsøk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm..ting kan jammen forandre seg raskt... Fikk mensen i dag, men etter en liten prat med kjæresten ble vi enige om å vente til august/september og heller "kose oss i sommer" som kjæresten min sa.. Så da ønsker jeg dere lykke til og håper jeg ikke ser dere her i august/september.. 😉

Lykke til i august/september, og kos dere masse i sommer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag kom tr og jeg har begynt og knaspret progynova! ;) da får vi bare satse på at st.olavs fortsatt har plass til meg, selv om tr kom en uke tidligere enn planlagt i forhold til nytt forsøk, selv om den egentlig var to uker forsinket! 😂 hvordan går det med dere andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...