Gå til innhold

Redebygging


tulla+to

Anbefalte innlegg

Er det flere som kjenner på denne såkalte redebyggingen? 

Jeg er 33 uker på vei i morra. Jeg er så rastløs, jeg vasker og styrer, og klarer ikke holde meg i ro. Jeg blir helt sprø. Jeg snakker hormoner totalt ute av kontroll. Jeg var ikke sånn med første! Da hadde jeg liksom allverdens med tid, og jeg koste meg med alt sammen. Nå er jeg bare helt... gal. 

Barnerommet skal pusses opp, det er mannen som skal stå for det. Det er så nære på hver eneste dag at jeg starter på det selv, fordi han ikke har fått fingeren ut enda. 

Huset skrubbes ned hver eneste uke. Vårrengjøring? Ja, du skal se! Her skjer det ukentlig!

Babyklærne etter storesøster skulle vært vasket, men jeg har ikke noe skap å legge det i før vi kjøper det til det nyoppussede rommet! Jeg vil ikke legge det i pappeskene igjen, det lukter jo litt papp av dem etterpå... 
Seng er heller ikke kjøpt, og jeg kjenner jeg koker ved tanken på det.

Søskenvogn er bestilt, Simovognen er vasket og skrubbet (skal brukes til å sove i på dagen), Stokke New born seat er vasket og klart til å settes på den nye tripp-trapp stolen. 

Jeg endevendte bilen i dag, støvsugde og vasket, den er så ren som den aldri har vært i vårt eie... I morgen skal basen til bilstolen inn, men jeg kjenner at jeg knapt klarer å vente med å gjøre det. 

Jeg er så innmari sliten også! Kroppen verker, men jeg klarer ikke sitte i ro. 

Hvordan holde ut i to måneder til?! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Haha, jeg har det helt på samme viset!

Utroliog rastløs og må ha noe babyforberedende å bedrive tiden med hele tiden..

Jeg er 32+6 i dag, og jeg kjemper for tiden med nebb og klør for å få ferdig vårt nybygde hus. Snakker om redebygging!!!

Bestilling av alle gulv og takpanel i dag, så får vi se hvor kjapt vi greier å montere dette i huset. Deretter gjenstår ferdigstilling av to bad, vaskerom, montering av listverk, dørkarmer+innerdører, vindusforinger, nedvasking og generell innredning av huset.

Alt dette er forhåpentligvis klart til rundt 4 juni! Samboeren er heldigvis en handyman ut av en annen verden, og vi får i tillegg god dunadshjelp fra venner og familie :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe...

 

Her er begge bodene inne ryddet og organisert. (Har ikke noe med baby å gjøre). De to eldste har fått en egen tv-spillkrok vekk fra stua som de kan bråke/boltre seg. Gangen er pusset opp og har nå plass til baby sine ting og vogna.

 

Rom til baby har vi ikke ennå, men til høsten blir det pusset opp :)

Vi har ikke handlet noe ennå, men det ordner seg nok..skal kjøpe mye brukt tenkte vi :)

 

Vi har tilsammen 5 barn i alderen 7-20 år. Så vi er rimelig avslappet ift utstyr og rom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, jeg har det helt på samme viset!

Utroliog rastløs og må ha noe babyforberedende å bedrive tiden med hele tiden..

Jeg er 32+6 i dag, og jeg kjemper for tiden med nebb og klør for å få ferdig vårt nybygde hus. Snakker om redebygging!!!

Bestilling av alle gulv og takpanel i dag, så får vi se hvor kjapt vi greier å montere dette i huset. Deretter gjenstår ferdigstilling av to bad, vaskerom, montering av listverk, dørkarmer+innerdører, vindusforinger, nedvasking og generell innredning av huset.

Alt dette er forhåpentligvis klart til rundt 4 juni! Samboeren er heldigvis en handyman ut av en annen verden, og vi får i tillegg god dunadshjelp fra venner og familie :D

Oi, her er det virkelig bokstavelig talt redebygging, ja :D Litt av et prosjekt dere har gående, kan tenke meg det er både gøy og slitsomt. Godt dere har gode venner og familie som stiller opp! Lykke til videre med husbygging og alt annet som må gjøres, krysser fingrene for at baby holder seg "innendørs" til alt er på plass ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe...

 

Her er begge bodene inne ryddet og organisert. (Har ikke noe med baby å gjøre). De to eldste har fått en egen tv-spillkrok vekk fra stua som de kan bråke/boltre seg. Gangen er pusset opp og har nå plass til baby sine ting og vogna.

 

Rom til baby har vi ikke ennå, men til høsten blir det pusset opp :)

Vi har ikke handlet noe ennå, men det ordner seg nok..skal kjøpe mye brukt tenkte vi :)

 

Vi har tilsammen 5 barn i alderen 7-20 år. Så vi er rimelig avslappet ift utstyr og rom.

Godt å få ryddet litt og ordnet litt til barna som allerede er, selv om det ikke egentlig har noe med baby å gjøre. Da slipper du å tenke på det når baby er kommet, og du kan fokusere på andre ting :) 

Skjønner dere er mer avslappet med 5 barn. Så deilig å klare å ta det med ro :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har begynt å stelle i stand. Er 33+0 i dag og kjenner jeg vil ha ting i orden snart. Nesten alt av tøyet til babyen er vasket, sengen hennes er satt opp på rommet vårt. Laget en liste over ting vi mangler og lurer på om jeg skal pakke fødebaggen snart:) er så sliten om dagen, så vasking og skrubbing av hus har jeg ikke begynt med enda, men får begynne litt nå sånn at jeg rekker det før hun er her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tenkte å pakke fødebagen i løpet av de nærmeste dagene. Jeg er såpass rastløs at jeg føler meg mer kroppslig ødelagt for hver dag som går, så jeg vil pakke den før jeg blir helt stiv og låst i bekkenet og rygg. Greit å ha liggende også, jeg kommer ikke akkurat til å pakke annet enn truser med plass til disse bleiene en får og store bind, joggebukser og romslige t-skjorter som er enkle å komme til mtp amming av klær. Og sokker og behå, selvfølgelig, hehe. 

Kjenner jeg er gørrlei av å gå gravid nå. Føler alle rundt meg sier at tiden går så fort med andremann, og på sett og vis har det vel gjort det også (jeg er tross alt 33 uker på vei allerede!), men på en annen side synes jeg det går mye saktere enn med førstemann. Jeg er mye mer oppsatt på å føde og endelig få bli kjent med barnet som kommer, enn det jeg var med første. Da syntes jeg det var så gøy å være gravid, og jeg ante ikke hva som ventet meg etter fødsel, så jeg tenkte ikke altfor mye på det, jeg ville heller ta det som det kom uten å lage forventninger (som jo gjerne består av en drømmebaby som bare sover og spiser, og er et vidunderbarn fra dag èn som aldri lager lyd av sutre eller gråteslaget, høh). 

Ha en god dag, damer! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Ha ha morsom lesning.

 

 

Skjønner jo at du som bygger hus stresser, det er jo ting som må gjøres og deilig å få på plass.

 

Jeg har ikke et snev av redebygging tror jeg.  Her er alt som normalt, rot og evig rydding etter liten og stor.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...