Gå til innhold

Hvilken vogn har dere valgt/skal dere velge?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Etter mye søking og kikking i butikker og på nett har valget vårt falt på emmaljunga city cross med lufthjul. Skal hente den neste lørdag. Gleder meg så til å få den i hus!

Har valgt all black på sportsdelen fordi vi ville ha svart understell og venice på bagen og stellevesken.

Mannen som har bestemt det meste denne gangen :)

 

Hva med dere?

 

Anonymous poster hash: 8ce99...389

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror vi går for en Simo duovogn med lufthjul og veldig god fjæring, god og stor bagdel. "Alle" velger Emmaljunga og dissa fænsyvognene så nå får man kjøpt både Simo- og Briovogner veldig billige helt ny fra produsent. De har nemlig tenkt å slutte å produsere vogner. Har hadd Simo på begge ungene og liker godt den vognen da sovedelene er skikkelig brede, kalesjen er fast og tett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en Emmaljunga City Cross med city bag, som jeg brukte til de to eldste, og siden jeg er superfornøyd med den ser jeg ingen grunn til å bytte nå som nr 3 kommer! Lett og god vogn, med super fjæring og romslig bagdel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bruker min gamle Urban Jungle som jeg har brukt til de to større barna mine :) Den er fra 2006, men tåler 1 runde til ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MB urban jungle. Ville ha en lett styrt vogn som fungerer på alle typer underlag og som ikke veier mye. Svart bag og svart sportsvogn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bugaboo Buffalo! Gleder meg!!! Tenkte vente til sommeren med å bestille - satser på at det ikke er alt for lang leveringstid ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bugaboo Buffalo! Gleder meg!!! Tenkte vente til sommeren med å bestille - satser på at det ikke er alt for lang leveringstid ;)

Denne vil vi også ha!! Koster mye penger, men nå fikk vi mye igjen på skatten i år, så da gjør vi det😉 Håper jo å få flere barn etterhvert, og vil gjerne bruke den til dem også! :) Vi prioriterer heller vogn, og kjøper litt mindre fancy møbler, klær osv. Tenkte å kjøpe mye brukt, og håper å arve litt her og der😊

 

 

Anonymous poster hash: d64a3...b09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en emmaljunga edge duo fra 2013 og bruker den til jenta i magen også ☺️ God og stabil vogn,men relativt dyre.. Sikkert mange bra vogner der ute. Vi valgte sportsunderstell og dette fordi det var den eneste som kunne justere lengden på "håndtaket" noe som er fint fordi mannen min nesten er 2 m lang 😜 men comfort messig ville jeg aldri valgt dette understellet. Altfor stivt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en gammel men funkende Simo, som vil benyttes på vinteren og som sovevogn. Har også en babyjogger city versa med svingbare hjul!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bugaboo Buffalo! Gleder meg!!! Tenkte vente til sommeren med å bestille - satser på at det ikke er alt for lang leveringstid ;)

2-3 uker fikk jeg høre :)

 

Anonymous poster hash: 6b73d...2a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi går for Stokke Trailz - lett og enkel å manøvrere

 

Anonymous poster hash: 6b73d...2a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter også med å velge vogn. Hadde i utgangspunktet bestemt meg for å kjøpe Emmaljunga Edge duo siden den kom godt ut i tester og har alt jeg trenger, men så synes jeg det er litt heftig pris. Kriteriene jeg føler må være oppfylt er:

 

- Vil helst ha kombi\duo-vogn så jeg får kjøpt alt i en pakke. Førstegangsmor og synes det er vanskelig å plukke ting i "deler"

- Må være god på ulike underlag, altså både på sommer og vinterføre siden vi er mye både på bygd og i by (må ha 4 hjul)

- Må kunne brukes så lenge barnet trenger vogn altså fra 0-3\4 år

- Være forholdvis lett å trille og manøvrere

 

Det er ALTFOR mye å velge i, så kom gjerne med tips. Jeg er villig til å bruke opp til 9000 om jeg "må", men hadde vært fint å finne noe litt rimeligere dersom det er andre vogner som fyller kriteriene.

 

Hjeeelp! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du kikket på city crossen?

Vi har fått den i hus nå, veldige fornøyde!

Kikket på edge duo, men syns den var for stor og tung.

City cross har mange av de samme finessene, men lettere, hvertfall med bagdelen. Mener den veier rett under 12 kilo mot 17 (tror jeg edge duo).

Mens sportsdelen er ganske lik.

Den kommer også med lufthjul nå som vi syns er en stor fordel.

 

Vi syns vi har fått en stor og solid vogn men liten, nett og lett vogn. Lest mye positivt om den.

 

Anonymous poster hash: 8ce99...389

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du kikket på city crossen?

Vi har fått den i hus nå, veldige fornøyde!

Kikket på edge duo, men syns den var for stor og tung.

City cross har mange av de samme finessene, men lettere, hvertfall med bagdelen. Mener den veier rett under 12 kilo mot 17 (tror jeg edge duo).

Mens sportsdelen er ganske lik.

Den kommer også med lufthjul nå som vi syns er en stor fordel.

 

Vi syns vi har fått en stor og solid vogn men liten, nett og lett vogn. Lest mye positivt om den.

 

Anonymous poster hash: 8ce99...389

Kommer city crossen med dypbag eller må den kjøpes utenom? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Emmaljunga må bestilles å da bestiller du flere av vognen i deler. Men det er ikke noe problem. Vi bestilte over nett på kattis i Strømstad.

 

Vi bestilte bag og sportsdel, understell, stelleveske og fotpose til sportsdel. Kom på 8990 svenske kr.

 

Se på emmaljunga sine sider, der kan du sette sammen de forskjellige å få opp norske priser. De er også veldig behjelpelige i butikk. Du burde prøvetrille litt vogner.

 

Anonymous poster hash: 8ce99...389

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Emmaljunga må bestilles å da bestiller du flere av vognen i deler. Men det er ikke noe problem. Vi bestilte over nett på kattis i Strømstad.

 

Vi bestilte bag og sportsdel, understell, stelleveske og fotpose til sportsdel. Kom på 8990 svenske kr.

 

Se på emmaljunga sine sider, der kan du sette sammen de forskjellige å få opp norske priser. De er også veldig behjelpelige i butikk. Du burde prøvetrille litt vogner.

 

Anonymous poster hash: 8ce99...389

Ja, jeg har vært inne på siden og kikka litt.Jeg skal dra å prøvetrille litt neste mnd å se om noe faller i smak :)

 

Anonymous poster hash: d7234...efe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med å kjøpe brio go next. Synes den virker veldig god. Virker som den er lett og trille, god demping osv. Kjenner også flere som skryter veldig av den😃 Venter med å kjøp og holder øynene åpne for evt gode tilbud, har fortsatt god tid på oss😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har TFK etter storebror, så da blir det å finne fram bagen igjen, den ser nesten ikke brukt ut. Selve vogna må vel kanskje få seg en liten vårrengjøring... Ellers har vi ikke kjøpt noe som helst enda. Det er enda god tid og vi har jo det meste fra før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjøpt Simo Classic bagvogn.

 

Klarer derimot ikke finne en sportsvogn jeg vil ha.

Mulig jeg går for Roan Marita Prestige, fordi den oppfyller mine fleste krav, som ikke justerbart håndtak, gummihjul og et mer klassisk utseende. Eller evt. Silver Cross Elegance, selv om jeg da må innfinne meg med justerbart håndtak.

Regelrett HATER disse nymotens vognene idag, og blir rett og slett trist fordi det skal være så vanskelig å få tak i en god gammeldags vogn i god stand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper det blir basson milan sportsvogn , Før det så har jeg en gammel Simo vogn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Valget falt på Emmaljunga Mondial Duo navy, med luftfylte dekk. En solid vogn! Hadde kjøpt Simovogn hvis jeg ikke hadde kommet over denne først, de får også massevis av skryt for vognene sine :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har bestilt Edge duo i fargen Denver. Veldig glad for å endelig ha bestemt oss, finnes jo så mange fine vogner ut der.. Tenkte å bestille med svingbare hjul, men ble classic chrome leather isteden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...