Gå til innhold

Svigermor er barnepleier på barsel og maser om å få vårt nyfødte barn på overnatting


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Barnet er ikke 2 uker ennå. Mitt barn nr 3,jeg er absolutt ikke klar til å overlate nurket mitt til noen natten over. Dette skjønner hun ikke.

Aner konflikt under oppseiling.

 

Anonymous poster hash: 74eca...56c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Atte hva??? Hva feiler det enkelte folk asså!! Be henne om å roe seg kraftig ned! Makan!!

 

Anonymous poster hash: b1d0c...41e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som barnepleier burde hun jo skjønne at du ikke vil det.. Hva med å sende de to eldste til bestemor da? Sånn at de kan få alenetid og finne på noe moro, og dere får slappe litt av?

 

 

 

Jeg tror nok svigermor mener det bra, men du må nok si ifra..



Anonymous poster hash: b88a2...a2b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da får mannen be henne slutte.

Vi lånte ikke bort babyen for overnatting uten grunn.

Det er massevis av tid til overnattingsbesøk etter eettårsalderen

 

Anonymous poster hash: bccd2...447

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig barnepleier. De barnepleierne som var på sykehuset jeg fødte var så opptatt av amming at de garantert mener barn bør være hos mammaen sin til de passerer tre år! 
Du får være ærlig med henne og si at det ikke kommer på tale på "sett inn så lang tid du mener det vil ta". Om det er aldri, så si det nå!



Anonymous poster hash: 01d97...ce0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Svar som sant er at det er uaktuelt en god stund fremover. Si at du kan gi beskjed når dere som foreldre føler at barnet er gammel nok til dette. Hva er galt med å si ifra ? I utgangspunktet er svigermor gal som tror en nyfødt er gammel nok til å overnatte men si nå ifra på en grei måte.

 

Anonymous poster hash: d4b99...616

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svigermor er sekretær på ei skole men forventet å få være med på fødselen, hun hadde ikke fått lov om hun var jordmor heller. Hun ble så irvrig rundt det at vi skulle få barn at mannen måtte be henne om å roe seg, ungen forsvinner neppe om hun ikke fikk møte han 2 sek etter fødselen. Han sa det ikke sånn men mye høfligere. Hun klikket, lagde et helvete fordi alt dreide seg om henne "selvsagt". At vi skulle bli foreldre var ikke så nøye, at hun skulle bli bestemor var det viktigste. Men vi måtte sette henne på plass til slutt. Tror hun må være søstra til din svigermor :P Regner med at du ikke ammer, men det betyr ikke at man sender babyen bort. Er vel hennes forsøk på å kunne leke mamma igjen, egoistisk. Hennes tid som babymamma er over!

 

Anonymous poster hash: b6cb3...97a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun savner nok å ha en baby selv...

Men syns det er rart hvis hun ikke skjønner at du ikke er klar for det enda!! Babyen er to UKER!!! Da trenger han/hun mammaen sin!

 

Hun sier det ikke bare for å være snill da? At hun ser at du/dere hadde trengt å sove en hel natt f.eks....?



Anonymous poster hash: 3e568...f81
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om hun virkelig maser, så hadde jeg gjort det klinkende klart for henne at jo mer hun maser og spør, jo mindre aktuelt blir det at hun noen gang får ha barnet på overnatting, noensinne! Og jeg hadde ment det!



Anonymous poster hash: bd21f...6dc
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har sagt i fra at det er altfor tidlig,at overnatting ikke blir tema på lenge ennå,men hun maser fortsatt.

Jeg ammer,men kunne jo bare pumpe meg,det gikk sikkert bra.

Får mld daglig med spm om vi ikke er slitne osv.

Jeg blir snart gal her jeg sitter med puppa ute til tørk.HI

 

Anonymous poster hash: 74eca...56c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har sagt i fra at det er altfor tidlig,at overnatting ikke blir tema på lenge ennå,men hun maser fortsatt.

Jeg ammer,men kunne jo bare pumpe meg,det gikk sikkert bra.

Får mld daglig med spm om vi ikke er slitne osv.

Jeg blir snart gal her jeg sitter med puppa ute til tørk.HIAnonymous poster hash: 74eca...56c

oj er enda verre at du faktisk ammer, altså at hun maser. Hun er ikke riktig rett. Neste gang hun spør så hadde jeg svart "Nei takk her går det helt supert, vi koser oss masse og sover godt om nettene. Vi sier i fra om vi trenger hjelp men overnatting blir det ikke før om mange mnd. ". Og sendt ordrett den samme mld hver gang hun spør. Noen må ha det inn med tekje.

 

Anonymous poster hash: b6cb3...97a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde spurt hvordan hun som barnepleier overhode kan foreslå noe slikt. 



Anonymous poster hash: 699d7...0ba
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Antarctica

Gæren kjerring. Du sier bare som det er, at det vil ikke være i verken barnets interesse eller din.

(Tror hun virkelig en mor vil sende en nyfødt på overnatting mens hun fortsatt nattammer? Da må du jo stå opp om natta for å pumpe deg og tømme brystet og ha en masse spetakkel med det, bare for at hun skal få lov å leke mamma?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gæren kjerring. Du sier bare som det er, at det vil ikke være i verken barnets interesse eller din.

(Tror hun virkelig en mor vil sende en nyfødt på overnatting mens hun fortsatt nattammer? Da må du jo stå opp om natta for å pumpe deg og tømme brystet og ha en masse spetakkel med det, bare for at hun skal få lov å leke mamma?)

 

Tja moren min hadde barnet mitt over natten et par ganger så jeg skulle få sove ut selv om jeg fullammet. Å pumpe hver tredje time gjennom natten var ren ferie sammenlignet med å ha en baby på puppen absolutt hele natten. Kan jo hende svigermor hadde det på samme måte og ikke helt skjønner at det ikke er likt for alle? :P

 

Men uansett så bør man jo godta et nei...

 

Anonymous poster hash: dac0f...a7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica

 

Gæren kjerring. Du sier bare som det er, at det vil ikke være i verken barnets interesse eller din.(Tror hun virkelig en mor vil sende en nyfødt på overnatting mens hun fortsatt nattammer? Da må du jo stå opp om natta for å pumpe deg og tømme brystet og ha en masse spetakkel med det, bare for at hun skal få lov å leke mamma?)

 Tja moren min hadde barnet mitt over natten et par ganger så jeg skulle få sove ut selv om jeg fullammet. Å pumpe hver tredje time gjennom natten var ren ferie sammenlignet med å ha en baby på puppen absolutt hele natten. Kan jo hende svigermor hadde det på samme måte og ikke helt skjønner at det ikke er likt for alle? :P Men uansett så bør man jo godta et nei... Anonymous poster hash: dac0f...a7d

Har aldri fått ut en dråpe med pumpe. Og med en to uker gammel unge er jo også nærheten et VIKTIG element her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Gæren kjerring. Du sier bare som det er, at det vil ikke være i verken barnets interesse eller din.(Tror hun virkelig en mor vil sende en nyfødt på overnatting mens hun fortsatt nattammer? Da må du jo stå opp om natta for å pumpe deg og tømme brystet og ha en masse spetakkel med det, bare for at hun skal få lov å leke mamma?)

 Tja moren min hadde barnet mitt over natten et par ganger så jeg skulle få sove ut selv om jeg fullammet. Å pumpe hver tredje time gjennom natten var ren ferie sammenlignet med å ha en baby på puppen absolutt hele natten. Kan jo hende svigermor hadde det på samme måte og ikke helt skjønner at det ikke er likt for alle? :P Men uansett så bør man jo godta et nei... Anonymous poster hash: dac0f...a7d

Har aldri fått ut en dråpe med pumpe. Og med en to uker gammel unge er jo også nærheten et VIKTIG element her.

 

 

Joda, men der kommer jo det med forskjellene inn i bildet igjen, ikke sant? For meg var pumping mye enklere enn amming. Han var riktignok en del eldre enn to uker da, men prøver bare å forstå svigermor litt her. Selv om hun burde anstrenge seg litt mer for å forstå svigerdatteren også. :P

 

Anonymous poster hash: dac0f...a7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica

 

 

 

Gæren kjerring. Du sier bare som det er, at det vil ikke være i verken barnets interesse eller din.(Tror hun virkelig en mor vil sende en nyfødt på overnatting mens hun fortsatt nattammer? Da må du jo stå opp om natta for å pumpe deg og tømme brystet og ha en masse spetakkel med det, bare for at hun skal få lov å leke mamma?)

 Tja moren min hadde barnet mitt over natten et par ganger så jeg skulle få sove ut selv om jeg fullammet. Å pumpe hver tredje time gjennom natten var ren ferie sammenlignet med å ha en baby på puppen absolutt hele natten. Kan jo hende svigermor hadde det på samme måte og ikke helt skjønner at det ikke er likt for alle? :P Men uansett så bør man jo godta et nei... Anonymous poster hash: dac0f...a7d
Har aldri fått ut en dråpe med pumpe. Og med en to uker gammel unge er jo også nærheten et VIKTIG element her.

 Joda, men der kommer jo det med forskjellene inn i bildet igjen, ikke sant? For meg var pumping mye enklere enn amming. Han var riktignok en del eldre enn to uker da, men prøver bare å forstå svigermor litt her. Selv om hun burde anstrenge seg litt mer for å forstå svigerdatteren også. :PAnonymous poster hash: dac0f...a7d

Syns alle som kunne pumpe var heldige - men det var uansett aldri aktuelt i toukersalderen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men herliga London, er ikke damen helt riktig?

 

En to uker gammel baby skal så alldeles ikke sendes rundt på overnatting.

At folk er forskjellig er fullstendig irrelevant, her må babyens behov komme først.

At svigermor ikke fatter det er forbi min fatteevne!

 

For å møte svigermor med forståelse for sitt behov for å hjelpe, så hadde jeg svart noe sånt som at det er hyggelig at du vil hjelpe og du er hjertelig velkommen på besøk til oss for å bysse litt på babyen mens jeg tar en dusj, lager middag eller sover en dupp på sofaen. Etterhvert som babyen blir litt større så kan du nok ta med deg babyen en tur ut eller hjem for å passe en time eller to, men overnatting kommer ikke til å være et alternativ i barnets første leveår, så ikke hold pusten mens du venter på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...