Gå til innhold

Hannes?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Dette er et guttenavn jeg hlørte for mange år siden, og det har virkelig vokst på meg.
Men jeg tror muligens det er et navn som må vokse på en.
Hva tenker dere om det?

Jeg har 3 gutter fra før, og syns ikke guttenavn er noe som helst enkelt.



Anonymous poster hash: 24d37...207
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har hørt det mye, dog ikke i Norge. Så for meg er det et helt normalt navn. Synes det er helt ok. Har ikke noen sterke meninger om navnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt greit navn. Er veldig likt Hanne, så kan vel fort bli et mobbenavn? 



Anonymous poster hash: 41589...b1b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Like likt som Andreas og Andrea, Mathea og Matheo, Johanne og Johannes osv. Du skjønner tegningen. Blir veeeldig mange navn man må droppe hvis det skal være et argument. Hannes er vel heller en kortform for Johannes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Theodor blir Theo

Leonard blir Leo

 

Og nå skal Johannes bli Hannes??

Nei!

 

Anonymous poster hash: a0627...258

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Theodor blir Theo

Leonard blir Leo

 

Og nå skal Johannes bli Hannes??

Nei!

 

Anonymous poster hash: a0627...258

Hva mener du? Negativ til fortkortninger av navn? Det har jo vært vanlig i mange mange år. Lena er f.eks en kortform av Magdalena. Jeg sjekket forresten nettopp opp Hannes. I følge navnekarusellen er det en variant av Hans. Og Hans kommer fra Johannes ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hannes er kjempefint! Hørte det for mange år siden i Sverige, og likte det med en gang! Go for it! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns ikke det høres rart ut i Noreg, spørs vel hvordan du velger at det skal utalles?

Liker også Johannes, en Hannes syns jeg var en fin kortere versjon. Lettere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig vanlig bl.a. i Tyskland.

Min sønn heter Johannes, og det er veldig naturlig å bare rope "Hannes" av og til sånn i det daglige, men kunne aldri kalt ham bare for Hannes. Jeg liker mye bedre de lange, originale navnene. Men liker du Hannes, så gå for det! :)

 

Anonymous poster hash: 94f6e...d5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig vanlig bl.a. i Tyskland.

Min sønn heter Johannes, og det er veldig naturlig å bare rope "Hannes" av og til sånn i det daglige, men kunne aldri kalt ham bare for Hannes. Jeg liker mye bedre de lange, originale navnene. Men liker du Hannes, så gå for det! :)

 

Anonymous poster hash: 94f6e...d5e

Jeg er motsatt, liker ikke lange navn noe særlig.

Lange, tunge navn.

Syns Johannes er fint, men vi har forkastet det nettopp pga jeg syns det er for langt.

Dessuten så passer ikke Johannes inn med brødrenes navn.

Mens Hannes passer fint.

 

Liker

Hannes

Heike,

Iben (som er jente og guttenavn, ja)

Arian,

Elian

Viljar,

Heine,

Leo

Millian

 

HI

Emilian

 

 

 

Anonymous poster hash: 24d37...207

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heike er et veldig vanlig jentenavn. Finnes sikkert også menn som heter det, men i Tyskland f.eks vil alle tenke jente. Den mannlige varianten er Heiko.

Ellers liker jeg veldig godt Arian, Emilian, Milian, Elian (hvor har dere trykket?). Heine liker jeg ikke.

Johannes har forresten også bare tre stavelser slik som flere på listen din. Så er jo ikke lenger å uttale, bare skrive.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heike, som Iben, er et navn som brukes på begge kjønn, noe jeg ikke har noe problem med.
Heike er rimelig jevnt fordelt i Norge på menn og kvinner. Så om en syns navnet er for menn eller kvinner er vel alt hva man har hørt før vil jeg anta.
Jeg har hørt det på begge, som IBen, pg syns det er like pent på begge.
Jeg har en sønn som heter Robyn, som også er et slikt navn.
 

Johannes er tre stavelser ja, som mange andre av navnene på listen, men det har ikke så mye med stavelsene å gjøre at navnet virker langt det er måten det uttales på.

HI



Anonymous poster hash: 24d37...207
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I følge navnekarusellen er det 99 menn som heter Heike og 57 kvinner som heter det i Norge. Har aldri selv møtt noen i Norge med det navnet. I Norge vil vel de aller fleste tenke på Robyn som guttenavn. I engelskspråklige land er det vel heller omvendt. Kim, Alex, Gerd, Andrea og Ashley er andre unisexnavn til inspirasjon siden du liker det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...