Gå til innhold

Tror jeg snart forgår av disse bihulene....


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har så vondt i hodet pga bihulene nå at jeg tror jeg bare må ta en Paracet, bruker det nær sagt aldri. Har kortison spray, men den er ment som forebyggende, prøver å holde nesa åpen, men den tetter seg med en gang, bruker saltvann og vanlig nesespray, nesehorn har jeg også prøvd.... Noen som har noen andre trylletriks på lur?

 

Anonymous poster hash: eb000...67f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har slitt mye med bihulene dette svangerskapet - har aldri hatt problemer med det før.. Gikk til akupunktur mot kvalme. Hun satt (og setter fortsatt) nåler for bihulene ca hver 3dje uke. Om det er det som hjelper eller om det er noe annet vet jeg ikke - men er hvertfall helt fin i bihulene nå! verdt å prøve?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan merker dere at det er bihulene? Har litt snodige vondter innimellom jeg mistenker kan være bihulene;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd akupunktør før og syns også det virket, har tenkt på det nå også, men nå bor jeg så langt unna nærmeste akupunktør😏

Jeg har hatt vondt i bihulene så mange ganger at det kjenner jeg, men det vonde kommer gjerne etter tett nese noen dager. Det dunker over øynene og under øynene og det kjennes ut som jeg har tannverk i tennene i overkjeven. Bøyer du hodet framover er det et kjempetrykk....

 

Anonymous poster hash: eb000...67f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk kraftig bihulebetennelse i begynnelsen av svangerskapet,var vel ca 8 uker. Ta paracet dersom smertene blir for store, og er det en bakteriell infeksjon kan du også få penicillin som er ufarlig for fosteret. Ellers syns jeg ikke saltvann og skyllehorn hjelper all verden, men jeg syntes det hjalp dersom jeg tok kortisonsprayen litt før slik at hevelsen i bihulene gikk litt ned. God bedring og lykke til!😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært hos akupunktør, utrolig men ja det fungerer, mye lettere nå.... Klart tiden har jo også gått og forkjølelsen blitt bedre, men den kraftige tettheten har blitt mye bedre etter en behandling.... Kommer til å fortsette så jeg kanskje kan legge vekk nese sprayen for godt😊

 

Anonymous poster hash: eb000...67f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bihulebetennelse er grusomt.

 

Sliter med det jeg også.

 

Kortisonspray har jeg ikke blitt tilbudt, det hadde kanskje vært et godt alternativ til vanlig nesespray?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kortison er nok mer forebyggende ble jeg fortalt, den letter ikke opp nesa eller bihulene om man er tett, men skal brukes hver dag for å forhindre at man får betennelse...... Men jeg får det nå for det så....

 

Anonymous poster hash: eb000...67f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, men som gravid blir jeg alltid veldig oppsvulmet i slimhinnene i nesen, ville da kortisonspray vært et bedre alternativ enn nesespray?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, men som gravid blir jeg alltid veldig oppsvulmet i slimhinnene i nesen, ville da kortisonspray vært et bedre alternativ enn nesespray?

Nei det veit jeg ikke, fikk jo kortison for bihulene og andre bruker det i allergisesongen.... Kan jo høre med legen... Men akupunktør funker faktisk for tett nese under graviditeten😊

 

Anonymous poster hash: eb000...67f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...