Gå til innhold

Flytte til Danmark?


Gjest Trulte med to små

Anbefalte innlegg

Gjest Trulte med to små

Vi er et par med et barn og et til på vei i mai. Mannen er fortiden uten jobb og vi vurderer å flytte til Danmark fordi vi liker oss godt der og føler oss litt eventyrlystne.

Vi eier ikke eget hus og har heller ikke noen ting som binder oss veldig til her vi bor nå.

Det haster mtp å komme i jobb og tenkte da at vi gjerne kan flytte til Danmark som til Nord Norge eller hvor det nå måtte finnes en passende jobb.

 

Det står jo en del info på nett ang å jobbe og bo i Danmark, men er der noen av dere som har tips eller erfaringer å komme med mht å flytte fra Norge til Danmark?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei ikke annet enn at fetteren min gjorde det og trives godt. Danmark har høyere arbeidsledighet greit å ha jobb før dere flytter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, jeg drømmer også om å flytte til Danmark. Det er noe med det landet som gjør meg lykkelig og rolig langt inn i sjelen. Men som hun over sier, sørg for å ha jobb først :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trulte med to små

Nei ikke annet enn at fetteren min gjorde det og trives godt. Danmark har høyere arbeidsledighet greit å ha jobb før dere flytter

Ja jeg er gjort oppmerksom på arbeidsledigheten der og vi flytter ikke før min mann evnt hadde fått jobb der nede. Det er jo en del dansker som flytter til Norge for å jobbe så...

Men har inntrykk av at nordmenn trives godt i Danmark :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trulte med to små

Ah, jeg drømmer også om å flytte til Danmark. Det er noe med det landet som gjør meg lykkelig og rolig langt inn i sjelen. Men som hun over sier, sørg for å ha jobb først :)

Jaaa!! Ikke sant? Det er blant annet denne roen og freden vi søker. Og så mange fine steder, strender, gøyale bruktbutikker. Wooohoooo...jeg elsker å gå i de butikkene. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor i København og trives veldig godt 😊

Enig med de andre her, få jobben først! Danmark var ramt av finanskrisen og det merkes fortsatt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...