Gå til innhold

Noen andre som har hatt nyrestein under graviditeten?


Mie93

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt nyrestein siden rett før jeg ble gravid uten at legene fant ut hva som var galt. Er nå i uke 30, men har vært sykemeldt pga nyrestein hele veien. Var innlagt rett før jul og fikk ketorax intravenøst siden det var det eneste som tok smerten. Lille julaften fikk jeg selv velge om jeg ville hjem, men måtte da gå over på noe mildere smertestillende. Da fikk jeg paralgin forte, og har egentlig brukt det jevnlig hele tiden. Fikk beskjed om at jeg kunne ta 8 stk til dagen - 10 dersom det var krise. Tror ikke jeg har tatt mer enn 5 når det sto på som verst i og med at det er et sterkt legemiddel. 

De siste ukene har jeg bare blitt verre og verre, er stort sett sengeliggende og har vondt hele tiden. Var hos legen sist uke og spurte om det var noe mer de kunne gjøre, men de kunne ikke gjøre noe før etter fødsel. Da jeg var innlagt vurderte de å legge inn dren (siden jeg også hadde veldig mye væske i nyrene), men i og med at de ikke kunne bruke røntgen bestemmte de seg for å ikke gjøre det.

Har ikke lyst til å ta så mye paralgin forte i og med at det er et sterkt legemiddel og jeg blir svimmel, kvalm osv av å bruke det - føler jeg er totalt neddopet. 

 

Har noen av dere vært i samme situasjon? Fikk dere andre medisiner, eller annen hjelp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...