Gå til innhold

Noen som har forsøkt på nr 2 etter å mistet mange før første?


Tidenerinne

Anbefalte innlegg

Min prinsesse kom til verden i desember etter først å ha hatt 4 tidlige MA og 4 ivf. Stor lykke!

Jeg klarer imidlertid ikke slå fra meg tanken på søsken, selv om veien var så lang. Og pga alder og få egg kan jeg ikke vente lenge før jeg evt prøver.

Noen av dere som mistet mange før første om som har prøvd på flere? Hvordan gikk isåfall det? Lurer på om det er vanlig å miste flere når man prøver igjen, eller om endel opplever full klaff på første graviditet etter å ha fått første. (Ingen funn på utredning her, men gikk på "full pakke" medisiner siste gang).

Lenke til kommentar

Fortsetter under...

Jeg gikk gjennom fire stykk Ma' er i 2008-2010, den siste selv om jeg fikk oppfølging på Ullevål og gikk på albyl-E og crinone frem til uke 12. Oppdaget Ma i uke 15 og måtte "føde" i uke 16. Femte svangerskap var nervepirrende og vondt, men endte godt og vi fikk en frisk og fin datter i 2011. Bestemte oss for å ikke begynne på prevensjon men vente til frøkna var 1 år for å prøve aktivt på å bli gravide igjen. Trodde jeg hadde kontroll på dagene, men man kan bli gravide fem dager før eggløsning!! ;)

 

Så i 2012, 18 måneder etter første besøk var vi tilbake på Ahus for fødsel nummer to! Et bedre svangerskap da jeg hadde bedre minner/opplevelser fra å være gravid og jeg hadde hendene fulle med nr 1! Gikk på crinone til uke 11 og albyl-E til uke 34 i begge disse svangerskapene.

 

Har hørt flere historier som min at man får to på rappen etter mange mistet før nr en så masse lykke til begge to! :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg hadde 4 spontanaborter på rappen i 2013. Femte graviditeten forble og fikk en jente mars i fjor. Vi satte i gang med en gang og ble gravid 6 uker etter fødsel. Hadde igjen 4 spontanaborter på rappen før også den f er mte graviditeten satt. Så nå er det to måneder igjen til termin! Har ikke vært til utredning. Har bare stolt på st kroppen fikser det selv! Abortene har væry ergerlige, selvfølgelig, men dem har aldri gjort meg "sønderknust". Det er jo bare et befruktet egg det ikke har blitt noe mer av. Jeg har vært forsiktig med å ta gledene og fantasiene om graviditeten på forskudd, fordi det alltid er en kjangs for abort første tiden.

Lenke til kommentar

Hei,

Vi mistet 6 ganger og hadde veldig mange prøverørforsøk før vi plutselig ble spontant gravide. Etter at barnet ble ett år begynte vi å prøve igjen. Hadde to forsøk til med dårlig resultat.

Men for et år siden ble jeg plutselig gravid igjen, og nå er vi foreldre til to😃, mistet derfor ingen mellom nummer 1 og 2.

Det tok 13 år, og resultatene var verdt det.

Lykke til, håper du er like heldig.

 

Anonymous poster hash: 9f200...4f1

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Annonse

Litt annerledes. Men har en gutt som satt på første forsøk. Har nå hatt 1 ma og to sa(uke5) blodprøver er tatt, de er fine. Time til gu i begynnelsen av mai. Bør jeg vente med og bli gravid nå eller bare fortsatt prøve!? Har eggløsning til uka.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...