Gå til innhold

Ingen yoghurt i barnehagen.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Et totalforbud iverksettes da kan være vanskelig skillle mellom sunne og usunne varianter!

 

Bare jeg som reagerer? Bør en ikke kunne stole på at foreldrene tar noen riktige valg? Eller skal det bli slik at ingen får ha med kakao på tur siden Petter har sjokolademelk med hver dag?

Liker absolutt ikke denne tankegangen hvor alt skal settes på laveste nivå for å fange opp de som faller utenfor på diverse områder.

 

Anonymous poster hash: fabea...5f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hysteri spør du meg.

Finnes verre ting en yoghurt.i den linken var det også forbud mot pizza jeg lager pizza som er sunnere enn kjøpt brød på butikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner at dette irriterer meg. Lav metthetsfølelse av yoghurt? For noe tull. Feite meieriprodukt gir god metthetsfølelse. (jf. Linken)

 

En uting å nekte yoghurt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artikkelen er oppdatert/ endret. Det sto også at de ansatte skulle gå gjennom matpakkene, og at en annen grunn til totalforbud var at en del foreldre ikke kunne lese, så derfor var det ikke rom for muligheten til å skille mellom usunne/ sunne.

 

Anonymous poster hash: fabea...5f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artikkelen er oppdatert/ endret. Det sto også at de ansatte skulle gå gjennom matpakkene, og at en annen grunn til totalforbud var at en del foreldre ikke kunne lese, så derfor var det ikke rom for muligheten til å skille mellom usunne/ sunne.

 

Anonymous poster hash: fUtleabea...5f6

Så utlendingene ødelegger for oss igjen !

 

 

Anonymous poster hash: d0369...401

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har youghurtforbud i bhg. Helt greit. Mange barn som hadde med seg yoghurt til alle måltider (og det er mye sukker i de fleste youghurter). Nå får mine yoghurt hjemme til kvelds istedetfor, er jo ikke slik at jeg ikke kan gi dem yoghurt i det hele tatt ;)



Anonymous poster hash: 1da73...a2f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Artikkelen er oppdatert/ endret. Det sto også at de ansatte skulle gå gjennom matpakkene, og at en annen grunn til totalforbud var at en del foreldre ikke kunne lese, så derfor var det ikke rom for muligheten til å skille mellom usunne/ sunne.

 

Anonymous poster hash: fUtleabea...5f6

Så utlendingene ødelegger for oss igjen !

 

 

Anonymous poster hash: d0369...401

Alldeles ikke. De som innfører reglene som gjør det!

 

 

Anonymous poster hash: fabea...5f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenta mi ble sendt hjem med danoninoen hun fikk av meg. Den lille boksen veier jo neppe mer enn 10 gram. Hun fikk i tillegg to brødskiver med sunt kjøttpålegg, og en håndfull med blåbær. Skjønner meg ikke på dette.

 

Anonymous poster hash: 519a4...ff4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal man ha yoghurt i barnehagen. Jeg sente av og til med. Så sa de på foreldremøte at det ikke var ønska, barn ble nisunnelig osv.

Vi bøyde oss for dette, vi ser dessuten på yoghurt som godteri, og det er greit å ikke sende med.

Så kom jenta hjem og snakka om all yoghurten noen av de andre barna spiser.

Da gjaldt visst ikke forbudet til frokosten, så da var mine barn misunnelige på de andre i et halvt år.

 

Det er jo også dyrt med yogurt, om man har tre eller fire barn i barnehagen er det 60 kroner i yogurt om dagen.

 

Nei til yogurt i barnehagen!

 

Anonymous poster hash: 93f66...d91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Vi har youghurtforbud i bhg. Helt greit. Mange barn som hadde med seg yoghurt til alle måltider (og det er mye sukker i de fleste youghurter). Nå får mine yoghurt hjemme til kvelds istedetfor, er jo ikke slik at jeg ikke kan gi dem yoghurt i det hele tatt ;)

 

Anonymous poster hash: 1da73...a2f

Burde ikke de foreldrene da fått veiledning? Slik at du fremdeles kunne sendt med en sukkerfri variant til ditt barn?

I linken jeg la ut er det mer som er uønsket også.

 

 

Anonymous poster hash: fabea...5f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Artikkelen er oppdatert/ endret. Det sto også at de ansatte skulle gå gjennom matpakkene, og at en annen grunn til totalforbud var at en del foreldre ikke kunne lese, så derfor var det ikke rom for muligheten til å skille mellom usunne/ sunne.

 

Anonymous poster hash: fUtleabea...5f6

Så utlendingene ødelegger for oss igjen !

 

 

Anonymous poster hash: d0369...401

Alldeles ikke. De som innfører reglene som gjør det!

 

 

Anonymous poster hash: fabea...5f6

Hehe. Ja slik kan man også tenke.

 

Anonymous poster hash: d0369...401

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ronja røverdatter

Dette er tull og tøys.  Det får være foreldrenes ansvar hva ungene spiser, og skulle noen unger virkelig leve på usunn mat, får barnehagen heller melde dem til barnevernet - i ytterste konsekvens.  Jeg hadde ikke akseptert at noen nektet mine unger å spise yoghurt, uansett om jeg valgte den sunne eller usunne varianten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor skal man ha yoghurt i barnehagen. Jeg sente av og til med. Så sa de på foreldremøte at det ikke var ønska, barn ble nisunnelig osv.

Vi bøyde oss for dette, vi ser dessuten på yoghurt som godteri, og det er greit å ikke sende med.

Så kom jenta hjem og snakka om all yoghurten noen av de andre barna spiser.

Da gjaldt visst ikke forbudet til frokosten, så da var mine barn misunnelige på de andre i et halvt år.

 

Det er jo også dyrt med yogurt, om man har tre eller fire barn i barnehagen er det 60 kroner i yogurt om dagen.

 

Nei til yogurt i barnehagen!

 

Anonymous poster hash: 93f66...d91

Om du ser på yoghurt som godteri velger du feil yoghurt! I tillegg skjønner jeg ikke at du måtte få tilsnakk før du sluttet sende med godteri i bhg.

 

 

 

Anonymous poster hash: fabea...5f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Artikkelen er oppdatert/ endret. Det sto også at de ansatte skulle gå gjennom matpakkene, og at en annen grunn til totalforbud var at en del foreldre ikke kunne lese, så derfor var det ikke rom for muligheten til å skille mellom usunne/ sunne. Anonymous poster hash: fUtleabea...5f6

Så utlendingene ødelegger for oss igjen !Anonymous poster hash: d0369...401

Nei, idiotene ødelegger!

 

Man er ikke nødvendigvis dum selv om man ikke kan lese norsk, men man er dum om man tror at alle utfordringer kan løses med forbud.

 

Og så er man bittelitt dum om man skylder all urett på en stor gruppe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal man ha yoghurt i barnehagen. Jeg sente av og til med. Så sa de på foreldremøte at det ikke var ønska, barn ble nisunnelig osv.

Vi bøyde oss for dette, vi ser dessuten på yoghurt som godteri, og det er greit å ikke sende med.

Så kom jenta hjem og snakka om all yoghurten noen av de andre barna spiser.

Da gjaldt visst ikke forbudet til frokosten, så da var mine barn misunnelige på de andre i et halvt år.

 

Det er jo også dyrt med yogurt, om man har tre eller fire barn i barnehagen er det 60 kroner i yogurt om dagen.

 

Nei til yogurt i barnehagen!

 

Anonymous poster hash: 93f66...d91

Haha, dette er et helt tragisk argument. Skal barnet ditt ikke få yoghurt fordi andre barn ikke har råd til det? Skal det bli forbud mot karneval også, fordi andre ikke har råd til kostymer? Eller forbud mot reimadresser fordi de er dyre?

 

 

Anonymous poster hash: 519a4...ff4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Vi har youghurtforbud i bhg. Helt greit. Mange barn som hadde med seg yoghurt til alle måltider (og det er mye sukker i de fleste youghurter). Nå får mine yoghurt hjemme til kvelds istedetfor, er jo ikke slik at jeg ikke kan gi dem yoghurt i det hele tatt ;)

 

Anonymous poster hash: 1da73...a2f

Burde ikke de foreldrene da fått veiledning? Slik at du fremdeles kunne sendt med en sukkerfri variant til ditt barn?

I linken jeg la ut er det mer som er uønsket også.

 

 

Anonymous poster hash: fabea...5f6

 

Det ble tatt opp i et foreldremøte hvor alle fikk info om hvor forskjellig to youghurter kan være. Deretter snakket bhg om gode alternativer til yoghurt. Og deretter stemte vi foreldrene selv på om vi skulle fortsette meg yoghurt eller ikke og ca 90% stemte for å slutte.

Ellers er det både kake og annen kos på bursdager, ikke noe restriksjoner på hva som er i termosen på turdager etc. så ikke noe sukkerhysteri i bhg. Og ingen av oss voksne  så det som noe problem å gi den lille yoghurten hjemme for de som vil det :) 

 

 

Anonymous poster hash: 1da73...a2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

Vi har youghurtforbud i bhg. Helt greit. Mange barn som hadde med seg yoghurt til alle måltider (og det er mye sukker i de fleste youghurter). Nå får mine yoghurt hjemme til kvelds istedetfor, er jo ikke slik at jeg ikke kan gi dem yoghurt i det hele tatt ;)

 

Anonymous poster hash: 1da73...a2f

Burde ikke de foreldrene da fått veiledning? Slik at du fremdeles kunne sendt med en sukkerfri variant til ditt barn?

I linken jeg la ut er det mer som er uønsket også.

 

 

Anonymous poster hash: fabea...5f6

Det ble tatt opp i et foreldremøte hvor alle fikk info om hvor forskjellig to youghurter kan være. Deretter snakket bhg om gode alternativer til yoghurt. Og deretter stemte vi foreldrene selv på om vi skulle fortsette meg yoghurt eller ikke og ca 90% stemte for å slutte.

Ellers er det både kake og annen kos på bursdager, ikke noe restriksjoner på hva som er i termosen på turdager etc. så ikke noe sukkerhysteri i bhg. Og ingen av oss voksne så det som noe problem å gi den lille yoghurten hjemme for de som vil det :)

 

 

Anonymous poster hash: 1da73...a2f

 

Med andre ord kan ikke situasjonen i din bhg sammenlignes med linken jeg viste til. Dere har ingen forbud mot sukker generelt i bhg, ingen restriksjoner med tanke på matpakke og forbudet mot youghyrt har dere foreldrene selv innført.

Når en selv har stemt frem et forbud har en selvfølgelig ikke motforestillinger mot det.

 

 

Anonymous poster hash: fabea...5f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan skal dette ende?

Det er så mye hysteri for tiden at jeg blir kvalm.

Hva blir det neste tro? Barna får ikke det og det pålegget,ikke den type brød...

 

 

Anonymous poster hash: c3a60...250

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et totalforbud iverksettes da kan være vanskelig skillle mellom sunne og usunne varianter!

 

Bare jeg som reagerer? Bør en ikke kunne stole på at foreldrene tar noen riktige valg? Eller skal det bli slik at ingen får ha med kakao på tur siden Petter har sjokolademelk med hver dag?

Liker absolutt ikke denne tankegangen hvor alt skal settes på laveste nivå for å fange opp de som faller utenfor på diverse områder.

 

Anonymous poster hash: fabea...5f6

Hvis man kunne stole på at foreldrene tok riktige valg, ville dette ikke vært et tema..

 

Vår barnehage har hatt forbud mot yoghurt i minst 6 år.. Og det har ikke vært noe problem. Jeg synes det er bra at det blir tatt tak i i barnehagen. Det er helt sikkert rom for å utarbeide spesielle avtaler når det trengs, men tenk at dette forbudet gir mange unger bedre næring...

 

 

Anonymous poster hash: cadff...3c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, er nå dette også noe å syte om? Det er snakk om en jævla yoghurt, la ungen spise den hjemme hvis det er så ekstremt viktig at de får den da. 



Anonymous poster hash: 951a0...480
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan skal dette ende?

Det er så mye hysteri for tiden at jeg blir kvalm.

Hva blir det neste tro? Barna får ikke det og det pålegget,ikke den type brød...

 

 

Anonymous poster hash: c3a60...250

Hvis dere har et sunt og variert kosthold, så er det ikke dere som er årsaken til at sånne regler innføres. Dette er for dem som har foreldre som fyller matboksene med kaker, nugatti og yoghurter proppfulle av sukker.

 

Dette kan hjelpe disse barna med å få bedre næring i løpet av dagen, er ikke det en bra ting?

 

Anonymous poster hash: cadff...3c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hvordan skal dette ende?

Det er så mye hysteri for tiden at jeg blir kvalm.

Hva blir det neste tro? Barna får ikke det og det pålegget,ikke den type brød...

 

 

Anonymous poster hash: c3a60...250

Hvis dere har et sunt og variert kosthold, så er det ikke dere som er årsaken til at sånne regler innføres. Dette er for dem som har foreldre som fyller matboksene med kaker, nugatti og yoghurter proppfulle av sukker.

 

Dette kan hjelpe disse barna med å få bedre næring i løpet av dagen, er ikke det en bra ting?

 

Anonymous poster hash: cadff...3c9

 

Mener du virkelig at det er rett fremgangsmåte?

Bør denne virkemiddel da innføres på andre plan også?

 

 

Anonymous poster hash: fabea...5f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...