Gå til innhold

Når starte med Albyl-E og Lutinus?


Tahmira

Anbefalte innlegg

Hei jenter!

Nå trenger jeg noen tips. Etter 8 SA før og etter jeg fikk en datter våren 2012 hører jeg definitivt til her inne. Ble utredet for habituell abort i november 2014 uten at de fant noe galt. Fikk lutinus som støtte i svangerskapet når jeg ble gravid tidlig i desember, men også den gangen endte det (etter under ei uke på lutinus) i SA i uke 5. Etter en liten pause har min kjære og jeg bestemt oss for at vi prøve en siste gang. Har fått resept på Albyl-E fra fastlegen for å prøve dette i tillegg. Mitt spørsmål til dere er: hvor tidlig kan jeg starte med Albyl-E og lutinus? Kan jeg starte med progesteron FØR jeg får positiv test?

Lenke til kommentar

Fortsetter under...

Nå krysses det som krysses kan her! Begynte på albyl-E og Lutinus for ei uke siden. Er 4 uker og noen små dager på vei nå, så jeg tror de nærmeste dagene blir spennende. I de tidligere svangerskapene har blødningene startet nå. Prøver å ikke tenke så mye på det, men ikke så lett. Kvalm og trøtt..

Lenke til kommentar

Lykke tilTahmira! Jeg gikk på de samme medisinene (eller crione istedet for lutinus, mn progesterontilskudd begge to). Er nå snart 32 uker på vei med en sprellende jente i magen😊

Lenke til kommentar

Du hører absolutt til her! Så bra at dere ikke gir dere da! Sterkt pågangsmot!

Jeg begynte med albyl-e og prednisolon rundt eggløsning, og crinone begynte jeg på når jeg fikk positiv test! Jeg er nå 12+0 i dag, har aldri kommet så langt som dette før.. Men jeg tror det er forskjellig fra lege til lege hva man skal følge.. Har du en gynekolog eller lege som følger deg som har kunnskap om habituell abort? Det har jeg hatt nå, og syns det har vært veldig godt å ha en å forholde seg til, og ikke mange forskjellige.. Masse lykke til 😊

Lenke til kommentar

Annonse

Lykke tilTahmira! Jeg gikk på de samme medisinene (eller crione istedet for lutinus, mn progesterontilskudd begge to). Er nå snart 32 uker på vei med en sprellende jente i magen

Etter 9 SA tørr jeg ikke helt tro på at det går bra denne gangen. Skjønner ikke helt at jeg gravid og at dette kan det bli barn av..hehe.. Tanken har skremt vettet av meg flere ganger bare i dag ;)

Lenke til kommentar

Du hører absolutt til her! Så bra at dere ikke gir dere da! Sterkt pågangsmot!

Jeg begynte med albyl-e og prednisolon rundt eggløsning, og crinone begynte jeg på når jeg fikk positiv test! Jeg er nå 12+0 i dag, har aldri kommet så langt som dette før.. Men jeg tror det er forskjellig fra lege til lege hva man skal følge.. Har du en gynekolog eller lege som følger deg som har kunnskap om habituell abort? Det har jeg hatt nå, og syns det har vært veldig godt å ha en å forholde seg til, og ikke mange forskjellige.. Masse lykke til

Tja vet ikke helt med de legene. Både legen på sykhuset og fastlegen er rørende entusiastiske på mine vegne, men er litt usikker på hvor mye de vet om habituell abort. Legen på sykhuset er i spesialisering, og hadde heldigvis vett til å spørre de mer erfarne folka i ivf-teamet om råd. Albyl-E fikk jeg av fastlegen, tror ikke alle fasleger gir ut det. Er 5 uker i morgen, så vi slipper ikke den høye jubelen løs riktig enda, selv om det er lengre enn tidligere svangerskap. *jubler litt lavt*

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Huff, denne oppdateringen har jeg gruet meg til... Optimismen var stor også denne gangen, men noen små dager ut i uke 5 begynte blødningen. Etter en dag var jeg ikke i tvil, SA også denne gang. Vi hadde bestemt oss på forhånd at gikk det ikke denne gangen, så var det siste forsøk. Skuffet og veldig trist, selv om jeg var litt mentalt forberedt på at det kunne skje.Tar nok litt tid før jeg faktisk skjønner at dette var siste forsøket og ikke bare en pause før vi prøver igjen. Men etter å ha satt livet på vent lenge kjenner vi at det skal bli fint å se framover.

 

Til dere andre; lykke til!

Lenke til kommentar

Huff, denne oppdateringen har jeg gruet meg til... Optimismen var stor også denne gangen, men noen små dager ut i uke 5 begynte blødningen. Etter en dag var jeg ikke i tvil, SA også denne gang. Vi hadde bestemt oss på forhånd at gikk det ikke denne gangen, så var det siste forsøk. Skuffet og veldig trist, selv om jeg var litt mentalt forberedt på at det kunne skje.Tar nok litt tid før jeg faktisk skjønner at dette var siste forsøket og ikke bare en pause før vi prøver igjen. Men etter å ha satt livet på vent lenge kjenner vi at det skal bli fint å se framover.

 

Til dere andre; lykke til!

Om det er det dere vil så gjør dere det. Men vil bare si at en lapraskopi kunne vært en ide for og se at alt med livmor, eggledere og eggstokker er som det skal . At det ikke er noe som ødelegger. Jeg har hatt 5 sa og en exu( graviditet utenfor livmor) mistet i uke 7. Måtte da ta en lapraskopi i sommer pga dette. To mnd etter det startet jeg med akupunktur fra mensen av og utover de første 12 ukene.Ble gravid og er i uke 23 nå. Har ikke trengt noe ekstra progresteron støtte noe jeg måtte ved de andre graviditetene som ikke gikk. Er vel en sammenheng med opprensing ved lapraskopien og akupunkturen som hjelper kroppen i gang som var mirakelkuren for oss. Om dere revurderer og prøve på barn igjen er det noe og tenke på:) Evt i sammenheng med albyl e osv i tillegg. Lykke til
Lenke til kommentar

Annonse

Huff, Tahmira.. Dette var en trist oppdatering å lese. Kan ikke tenke meg til hvordan du har det nå. Men jeg leser også mye styrke utav det du skriver. Det å ta valget om å faktisk gå videre krever utrolig mye styrke og mot også! Det finnes jo også mange andre alternativer enn å bære fram selv om ønsket om barn er stort. Uansett hvor veien går videre nå, ønsker jeg deg alt godt og sender gode tanker din vei :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...