Gå til innhold

Fungerer øretermometer?


Junimamma1

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg hadde tenkt å investere i et øretermometer til babyen, det virker som en mye enklere måte å få målt temperaturen hvis babyen er dårlig, særlig når temperaturen må måles flere ganger om dagen. Men på apoteket virket den ansatte jeg snakket med ganske skeptisk, hun sa at vanlige termometre er den sikreste måten å få riktig temperatur og at hun egentlig ikke visste hvor bra øretermometere er. Noen erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Øretermometer brukes på sykehus inkl. intensivavdelinger, så ser ingen grunn til å bruke et gammeldags termometer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øretermometer brukes på sykehus inkl. intensivavdelinger, så ser ingen grunn til å bruke et gammeldags termometer. 

Aha, så bra, vet ikke helt hvorfor damen på apoteket var så negativ da. Hvis sykehus bruker det, må det jo være presist nok! Det gjelder bare å finne et bra merke da antagelig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Ja, men panne termometer er tull. Den viser forskjellig hver gang. Den funker best til å måle rom og vann temp. Noe som er helt unødvendig å ha behov for. :-) øre temp er fint da dem blir litt større og rompe temp ikke er suksess lengre. Da dem er nyfødte og noen måneder så er rompe temp mest sikkert. Men fek med en på 2 år. Kan man bare glemme det på den måten he he

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Vi har aldri fått til øretermometer. 

 

Har kun vært borti rumpetermometer på sykehuset og det selv på meg selv noen ganger :D 

 

Eldste min har aldri vært noe problem å ta tempen på, mens mellomste har vært et strev. Nå er hun 6 og til og med redd for å ta under armen 

 

Skal jeg kjøpe øretermometer vil jeg være sikker på at jeg køper noe som er anerkjent og kanskje brukt på sykehus så jeg er sikker på at det funker.

 

 

Så om noen har et godt øretermometer så er jeg åpen for tips

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har aldri fått til øretermometer. 

 

Har kun vært borti rumpetermometer på sykehuset og det selv på meg selv noen ganger :D

 

Eldste min har aldri vært noe problem å ta tempen på, mens mellomste har vært et strev. Nå er hun 6 og til og med redd for å ta under armen 

 

Skal jeg kjøpe øretermometer vil jeg være sikker på at jeg køper noe som er anerkjent og kanskje brukt på sykehus så jeg er sikker på at det funker.

 

 

Så om noen har et godt øretermometer så er jeg åpen for tips

Ja, jeg tar også gjerne imot tips til hvilket merke man bør velge! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Annonse

Velger man øretermometer, må man velge en av god kvalitet! Termometerene de bruker på sykehus koster 3-4000 og er av høy kvalitet. Man kan da stole på resultatet. Mange av de billige øretermometerene man får kjøpt på apotek er ikke pålitelige.. Det er også viktig å ha rett teknikk ved bruk. Dra øret opp og bakover, slik at sensoren får lest av temp på trommehinnen og ikke midt i øret..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...